کد خبر: ۳۹۷۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۲:۳۸

امریکایی ها حامی تحریم ایران

آفتاب‌‌نیوز : بر اساس آخرین نظر سنجی روزنامه واشنگتن پست و شبکه ABC، اکثر مردم امریکا با تحریم اقتصادی ایران موافقند ولی نگران حمله نظامی امریکا علیه تهران هستند.

 با افزایش مذاکرات بین الملل جهت متقاعد کردن مردم جهان در خصوص دستیابی ایران به تکنولوژی ساخت بمب اتمی، حدود 42 درصد از مردم امریکا با بمباران سایت های هسته ای ایران موافق و 54 درصد مخالف حمله نظامی هستند. 

با توافق 5 کشور عضو شورای امنیت در اجلاس لندن و با توجه به نشست اضطراری سازمان ملل در پنج شنبه هفته جاری جهت بررسی دقیق پرونده ایران، نگرانی های جهان در خصوص ایران به تدریج افزایش می یابد. 

بر اساس گزارش واشنگتن پست، اکثر مردم امریکا خاطر نشان می کنند که حتی اگر ایران به تکنولوژی ساخت بمب اتمی تا آینده نزدیک دست نیابد این گشور تهدیدی برای ایالات متحده است.
 
همچنین فاکس نیوز با انجام نظر سنجی در خصوص ایران نوشت که بیانات مسئولان جمهوری اسلامی ایران، در ماه های گذشته باعث شده است که دیدگاه شک برانگیزی بر فعالیت های هسته ای ایران در جهان حاکم شود. 

فاکس نیوز در ادامه می نویسد: از هر 10 نفر در این نظر سنجی، 8 نفر معتقدند که ایران در نظر دارد از اورانیوم غنی شده برای اهداف نظامی استفاده کند و ادعای ایران در خصوص استفاده صلح آمیز از این انرژی نادرست است.
 
بر اساس این گزارش امریکایی ها معتقدند که برنامه های هسته ای ایران بسیار خطرناک تر از فعالیت های عراق است ولی هر اقدامی علیه تهران تحت تاثیر کشمکش های فعلی در بغداد قرار خواهد گرفت. 

47 درصد شرکت کنندگان در نظر سنجی فاکس نیوز اعلام کردند که ایران تهدید بسیار جدی تری نسبت به عراق قبل از جنگ است. 19 درصد بر این باورند که شرایط عراق و ایران با یکدیگر مساوی است و 25 درصد نیز ایران را تهدیدی جدی نمی دانند.
 
مولر، یکی از کارشناسان امریکایی با توجه به اقدامات ایران در دوران پایانی ریاست جیمی کارتر می گوید: امریکایی ها از زمان بسیار دور با ایرانیان دشمن بودند. 

به رغم نظرهای مخالف در جهان، حمایت های متفاوتی در خصوص حمله نظامی علیه ایران وجود ارد. بر طبق نظر سنجی انجام شده از سوی سایت روزنامه لس آنجلس تایمز و بلومبرگ حدود 57 درصد مردم جهان از حمله نظامی در صورتی که ایران به فعالیت های خود جهت ساخت بمب اتمی ادامه دهد حمایت کرده اند. 

دولت بوش نیز اعلام کرده که حمله نظامی در دستور کار قرار ندارد ولی رهبران کنگره نظیر جان مک کین، خاطر نشان کردند که تهدید به حمله نظامی همچنان باید در دستور کار قرار بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین