کد خبر: ۳۹۷۱۶۴
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶

12 هزار بیمار سرطانی در کرمانشاه

مدیرکل امور اجتماعی و شوراهای استانداری گفت: 12 هزار بیمار سرطانی در کرمانشاه داریم.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، «حسین باباجانی» در جلسه فرهنگسازی اهدای عضو و کمک به بیماران خاص که با حضور برخی ائمه جماعات و متولیان هیئت‌های مذهبی در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد از اعضا جلسه خواست که در راستای فرهنگسازی اهدای عضو تلاش کنند.
وی هدف از برگزاری این جلسه را ایجاد زمینه برای فرهنگسازی جهت اهدای عضو در جامعه و کمک به بیماران خاص دانست و گفت: ما موظف هستیم که از همه ظرفیت‌ها و تریبون‌ها برای کمک به بیماران خاص استفاده کنیم، از این‌رو در این راستا ائمه جماعات و هیئت‌های مذهبی نقش مهم و تأثیرگذاری برعهده دارند.

باباجانی تعداد بیماران خاص در استان را 35 هزار نفر دانست و گفت: از این تعداد 12 هزار بیمار سرطانی هم‌چنین حدود 12 هزار نفر بیماران کلیوی در استان وجود دارد که با هزینه‌های درمان و سخت‌های ناشی از بیماری روبرو می‌باشند که نیازمند کمک و مساعدت هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و شوراهای استانداری با اشاره به نزدیکی ماه محرم و برگزاری مراسم مربوط به عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) این ایام را بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ اهدای عضو و بیان مشکلات ناشی از بیماران خاص بیان کرد.

وی تصریح کرد: مردم با علاقمندی و عشق به امام حسین(ع) در مراسم عزاداری در حسینیه‌ها و تکایا حضور پیدا می‌کنند که ضرورت دارد در این مکان‌ها جهت گسترش و ترویج فرهنگ اهدای عضو تلاش و مشکلات مربوط به بیماران خاص نیز بیان شود.

این مقام مسئول در استانداری کرمانشاه گفت: انسان زمانی که فوت می‌کند و روح از بدنش جدا می‌شود جسمش به خاک تبدیل می‌شود بنابراین با فرهنگسازی در راستای  اهدای عضو می‌توان جان یک نفر را از مرگ نجات داد، از این‌رو  وظیفه داریم در راستای گسترش این فرهنگ که کاری ارزشمند و خداپسندانه است کوشش کنیم.

باباجانی افزود: ائمه جماعات و متولیان هیئت‌های مذهبی علاوه بر زمینه‌سازی جهت ترویج فرهنگ اهدای عضو در جهت بیان مشکلات بیماران خاص و همچنین زمینه‌سازی برای هدایت نذورات مردم به سمت کمک به این بیماران نیز نقش مهمی برعهده دارند.
وی یادآور شد: از شرکت‌کنندگان در جلسه انتظار داریم در مساجدی که حضور پیدا می‌کنند به فرهنگسازی جهت اهدای عضو هم‌چنین بیان مشکلات مربوط به بیماران خاص برای مردم اقدام کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین