کد خبر: ۳۹۷۱۸۳
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴

دیدار شینزو آبه و هیلاری کلینتون در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل

نخست وزیر ژاپن و کاندیدای ریاست جمهوری حزب دموکرات‌ آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار کرده و مراتب امیدواری خود را برای تعمیق همکاری‌ها بین دو کشور ابراز داشتند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و هیلاری کلینتون کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا بر تعمیق و تحکیم یک به اصطلاح "ائتلاف امید" میان آمریکا و ژاپن تاکید کردند. کلینتون گفت: همکاری میان واشنگتن و توکیو برای صلح و ثبات در منطقه آسیا ـ‌ اقیانوسیه و تمامی جهان اهمیت زیادی دارد.

بر اساس گزارش‌های خبری دو طرف درباره یک سری مسائل منطقه‌ای نظیر تهدیدهای اتمی و موشکی کره شمالی، فعالیت‌های دریایی چین و مقابله با تروریسم بین المللی به گفت‌وگو پرداختند.

دو طرف همچنین مواضع مشخص خود را درباره توافق  تجارت آزاد موسوم به توافق "شراکت ترانس پاسیفیک" مورد تاکید قرار دادند؛ این توافق تجاری براساس کاهش تعرفه‌های تجارت دریایی و سایر موانع تجاری بین 12 کشور حوزه اقیانوس آرام است.

در سال 2012 هیلاری کلینتون امضای این توافق تجارت آزاد را "استاندارد طلایی" برای توافقات تجاری بین کشورهای منطقه دانست و بار دیگر در سال 2013 از این توافق حمایت کرد.

 اما منتقدان این توافق می‌گویند، توافق تجارت آزاد شراکت ترانس-پاسیفیک باید بعد از بررسی‌های زیاد اجرا شود در غیر این صورت استانداردها و مقررات مربوط به حفاظت محیط زیست، امنیت و سلامت و حقوق کشورها در حوزه اقیانوس آرام را زیر سوال می‌برد و تضعیف می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین