کد خبر: ۳۹۷۲۰۳
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰

صدر اعظم اتریش: مصر جایگزین ترکیه برای اسکان پناهجویان شود

کریستیان کرن با بیان اینکه اتحادیه اورپا باید انعطاف از خود نشان دهد, خواستار جایگزین شدن مصر برای اسکان پناهجویان به جای ترکیه شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه استاندارد چاپ اتریش, کرن که برای حضور در اجلاس پناهندگان سازمان ملل به آمریکا سفر کرده است در سخنرانی روز سه شنبه خود در این اجلاس افزود: اروپا توجه داشته باشد که باید ثبات به این منطقه بازگردد. در حال حاضر بایستی هرچه سریعتر توافق پناهجویان با ترکیه را لغو و مصر را جایگزین آن کنیم.
به گفته استاندارد صدر اعظم اتریش در حاشیه اجلاس پناهجویان سازمان ملل با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر بر سر پذیرش پناهجویان دیدار و گفت وگو کرد. 
کرن همچنین با عبدالله دوم پادشاه اردن در خصوص کمک مالی کشورش به اردن برای پذیرش بیشتر پناهجویان ملاقات کرد. وی در دیدار خود اعلام کرد که کشورش به جز ترکیه از هر مکانی برای استقرار پناهجویان حمایت می کند.
پیشتر وزیر امور خارجه اتریش نیز روز گذشته « دوشنبه » در حاشیه اجلاس پناهجویان سازمان ملل در دیدار با برخی از مقامات اروپایی اعلام کرد که توافق با ترکیه فراموش شده است, چرا که مصر نقش اصلی تری را در منطقه ایفا می کند و می تواند شریک مهمتری برای ما محسوب شود.
روز گذشته « دوشنبه » جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد افتتاح شد. محور سخنرانی شخصیتها به بحران پناهجویان اختصاص داشت.
در این اجلاس حدود 40 کشور جهان عضو هستند و در مورد تدابیر جدید کمک به مهاجران بحث و تبادل نظر می‎شود. شرکت کنندگان در مورد نحوه کمک به مهاجران و یا ایجاد زمینه‎های کار و تحصیل برای آن‎ها تعهد خواهند کرد.
در حال حاضر بطور بی سابقه ای حدود 65.3 میلیون تن در سطح جهان آواره شده‎اند که 21 میلیون مهاجر نیز شامل آنست. حدود نیمی ازمهاجران جهان در هشت کشور یعنی ترکیه، پاکستان، لبنان، ایران، اتیوپی، اردن، کینیا و اوگاندا بسر می‎برند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین