کد خبر: ۳۹۷۲۵۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۳

علم‌الهدی: برخی جریانان‌های داخلی بدانند با وجود ولایت فقیه نمی‌توانند کشور را چراگاه حیوانی خود کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: واقعه غدیر خم در واقع خط حرکت و راهبرد سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران در عصر حاضر است.
آفتاب‌‌نیوز : آیت الله سید احمد علم الهدی سه شنبه شب در مراسم شام عید بزرگ غدیر در حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: غدیر به معنای حاکمیت امامت و تز سیاسی و فکر اعتقادی شیعیان است که به عنوان یک جریان اعتقادی و فکری و دکترین سیاسی به دنیا عرضه شده است.

به گزارش ایرنا، وی بیان کرد: غدیر جریان حاکمیت را در تمام فراز و نشیب ها و در تمام پیچ و خم های زندگانی اجتماعی و سیاسی شیعیان مشخص کرده است، به طوری که آنان در مسیر تحقق غدیر؛ ولایت امامت را تحت عنوان ولایت فقیه و به عنوان خط امامت و حاکمیت حجت امام زمان (ع) را پذیرفته اند.

وی اظهار کرد: امروز مظهر غدیر بر روی کره زمین، نظام مقدس جمهوری اسلامی و در حقیقت ماهیت اصلی و قطعی این نظام ولایی است که تمام تهاجم دشمن هم به همین نقطه است.
امام جمعه مشهد گفت: اینکه شیعیان امروز به عنوان پیروان اسلام ناب محمدی غدیر را بزرگترین عید در ایام سال اعلام می کنند، تنها تجدید خاطره یک حادثه تاریخی در 1400 سال قبل و اظهار یک سند در حقانیت امیر مومنان علی (ع) و مبانی اعتقادی یک فرقه و طایفه در امت اسلام نیست بلکه غدیر یک فکر، فرهنگ، خط ثابت قطعی سیاسی و راهبرد عظیم حاکم بر زندگانی اجتماعی امت اسلام در همه شرایط و اقلیم ها و زمانها است.

وی بیان کرد: مساله اصلی شیعیان در بزرگداشت غدیر این نیست که در بین مسلمانان بگویند در حوادث صدر اسلام آنچه واقع شد بر حق بوده یا باطل و به عنوان یک قضاوت تاریخی از حقانیت ضایع شده افرادی که در صدر اسلام در جریان های قدرت یابی و فرصت طلبی بسر بردند، احقاق حق کنند بلکه این مهم یک مساله فرعی در حاشیه مبانی اعتقادی آنان است.
وی بیان کرد: آنچه امروز به عنوان یک اصل فکری و یک دکترین سیاسی در جهان مطرح است و شیعیان به عنوان پیروان اسلام ناب محمدی این اصل را به عنوان هدیه اسلام و راهبرد دینی قرآن به دنیا اعلام کرده اند، این است که رهبری در امت اسلام در تداوم وحی است و باید در جریان تداوم وحی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام (ص) آنچه درباره برنامه تدوینی زندگی بشر بود، به مردم رساند اما پیامبر رسالت مدیریت زندگی اجتماعی و سیاسی مردم را داشت و در 70 روز باقیمانده از عمر خود در حالی که دین را از نظر ابلاغ قوانین و حلال و حرام کامل کرده بود، تداوم رسالت پیامبر در مدیریت اجتماعی و سیاسی را در غدیر خم متذکر شد و امامت مرا معرفی کردند.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: غدیر یک فکر مبنی بر این است که هر حاکمیتی جز حاکمیت الله بر مردم طاغوت و غیر قابل پیروی می باشد و فقط حاکمیت الله با مظهر الهی قابل تحقق است و مظهر خدا هم وجود اقدس امام معصوم (ع) است.
وی بیان کرد: خداوند متعال در پنج نقطه از قرآن کریم، دکترین سیاسی و مدیریت و حکومت را در جامعه اسلامی مشخص کرده و در کنار خدا هر جریان سیاسی غیرالهی که بخواهد مدیریت جامعه را به دست بگیرد را طاغوت دانسته است.

وی اظهار کرد: اکنون حاکمیت حق و الهی، حاکمیت معصوم و وجود اقدس امام زمان (عج) است که چون آن حضرت رسالت جهانی سازی دارد و نمی تواند در دسترس مردم قرار گیرد، نائب بر حق ایشان، مجتهد جامع الشرایط یعنی ولی فقیه است که حجت آن حضرت و فرد مورد مراجعه مردم می باشد.

وی خاطر نشان کرد: پس از فوت پیامبر، افرادی جمع شدند و مسیر رهبری امت را از خط امامت و غدیر به خاطر مطامع خود منحرف کردند چون می دانستند اگر رهبری امت در خط وحی تداوم پیدا کند و عدالت پیغمبری در عرصه مدیریت اجرا شود، قدرتمندان و فرصت طلبان در این حکومت و در این دولت سهمی نخواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از سخانش گفت: امروز مشکل نظام اسلامی ایران دشمن خارجی نیست زیرا دشمن می خواهد کشور را پایگاه استکباری خود قرار دهد و تمام و امکانات و ظرفیتهای اجتماعی و سیاسی آن در هژمونی جهانی را برای خود به خدمت بگیرد.
آیت الله علم الهدی افزود: مشکل اصلی نظام اسلامی در داخل کشور و از محل عناصر و جریان هایی است که می دانند اگر ولایت فقیه در این کشور ادامه یابد، نمی توانند به نفع خود از ظرفیتها و ثروت های داخل بهره گیرند و آن را چراگاه حیوانی خود قرار دهند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه نظام اسلامی مانند قلعه ای است که دیوار خیلی بلند دارد و هیچ دزدی نمی تواند از آن بالا رود که این دیوار بلند، مقام ولایت است که هیچ قدرت مداری از آن نمی تواند بالا رود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: قلعه نظام اسلامی یک دروازه باز مردم سالاری دارد که اگر از این دروازه محافظت نشود عناصر نفوذی دشمن که ولایت و حاکمیت الله را باور ندارند، سرسپرده لیبرال دموکراسی انگلیس و آمریکا هستند و غرب گرایی در درون مغزشان جاگرفته است، می توانند از این دروازه وارد شوند و نظام را از درون فرسوده و ستون ولایت فقیه را واژگون کنند.

وی افزود: پاسدار این دروازه مردم هستند که در جایگاه های مختلف مدیریتی و اجرایی می توانند از آن پاسداری می کنند لذا غدیر باید در این کشور باقی بماند و مردم نگذارند غدیر از این کشور بیرون رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
افشين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
0
4
دُر و گوهر از سخنان ايشان مي بارد!
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
7
1
احسنت .
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
0
7
ایشان یک فرد روحانی و نماینده ولی فقیه است چرا از کلمات و ادبیات فاخر و در شان جایگاه خود در گفتار استفاده نمی کند
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
0
4
ایشان سرتاسر سال در سخنرانی هایش تولید شیعه هراسی ، ولایت هراسی میکند ،

یا دوست نادان است ،یا یک نفوذی موفق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
0
3
ادب مرد به زدولت اوست ، البته از قدیم گفتن از کوره برون همان تراود که دراوست
سرهنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
0
1
دشمن دانا بلندت میکند برزمینت میزند نادان دوست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
0
آنچه فرمودی سزوار خودت هست .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین