کد خبر: ۳۹۷۴۰۴
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰

حاشیه‌نگاری از رژه امروز نیروهای مسلح/فرماندهان مصاحبه نکردند/حضور موشک‌های قدر، عماد و ذوالفقار

مراسم رژه نیروهای مسلح در حرم امام خمینی(ره)، با حاشیه‌های مختلفی همچون، جملات طلایی فرمانده معظم کل قوا تا زوم دوربین رسانه‌های خارجی بر موشک‌های قدر، عماد و ذوالفقار همراه شد.
آفتاب‌‌نیوز : مراسم رژه نیروهای مسلح در حرم امام خمینی(ره)، با حاشیه‌های مختلفی همچون، جملات طلایی فرمانده معظم کل قوا تا زوم دوربین رسانه‌های خارجی بر موشک‌های قدر، عماد و ذوالفقار همراه شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مراسم رژه نیروهای مسلح در حرم امام خمینی(ره)، تابلوی تمام‌عیاری از اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران بود.

* پوشش خبری مراسم

خبرنگاران از ساعت 7 صبح امروز به دنبال خروجی اصلی محل رژه نیروهای مسلح بودند تا در ساعت مقرر در مکان تعیین شده حاضر شوند. پس از ورود خبرنگاران به محل رژه ، نیروهای امنیتی به بازبینی و بررسی کارت های صادر شده پرداختند. نکته جالب توجه اینکه در اتوبان ازادگان که به مسیر رژه ختم می شد نیز حضور پر تعداد نیروهای انتظامی مشهود بود. پس از ورود به داخل محل رژه نیروهای مسلح که مقابل بارگاه ملکوتی حضرت امام خمینی بود ، پرسنل اجرایی نکاتی را درباره پوشیدن کاور مطرح کردند و خبرنگاران با دریافت کاور مخصوص رژه در محل تعبیه شده برای اصحاب رسانه مستقر شدند.

خبرنگاران برای پوشش خبری تجهیزات موجود در رژه 31 شهریور به دنبال روابط عمومی‌های نیروهای چهارگانه بودند. نیروی هوایی، دریایی، قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا لیست یگان‌های محمول برای خبر روز رژه را ارائه کردند.

* حضور تیپ 65 نوهد

یکی از نکات جالب توجه مراسم امروز رژه نیروهای مسلح در حرم امام خمینی(ره)، رژه تیپ 65 نوهد ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که البته نسبت به سال‌های گذشته با کمی تفاوت همراه بود. تفاوت از این جهت که در ماه‌های اخیر تیپ 65 نوهد در سوریه نقش مستشاری خود را ایفا کرده است. البته مجری نیز تیپ 65 نوهد را با عنوان "تیپ راهبردی 65" معرفی کرد.

* حضور یگان‌های پیاده نیروهای مسلح با پرچم‌های افراشته

یگان‌های پیاده نیروهای مسلح با پرچم‌های افراشته‌ای که بر روی آن‌ها نام‌های اهل‌بیت وجود داشت، در رژه حضور داشتند.

یگان‌های اقوام نیز با پرچم‌های یا اباالفضل و الله‌اکبر از مقابل جایگاه رژه رفتند و هر کدام با شکل ویژه به فرمانده معظم کل قوا ابراز ارادت کردند.

* جملات طلایی فرمانده معظم کل قوا

با آغاز رژه یگان‌های محمول، نکته ای توجه انسان را به خود جلب می کرد و آن، درج برخی از فرمایش‌های فرمانده معظم کل قوا بر روی بنرهای منصوب روی خودروهای حمل تجهیزات بود. یکی از جملات که توسط یکی از کامیون‌های یگان‌های محمول نیروهای مسلح حمل می‌شد، به اهمیت توان موشکی اشاره داشت؛ "توان دفاعی و تهاجمی خود را افزایش دهید تا زورگویان احساس تهدید کنند."

*شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل بر روی کامیون‌های یگان‌های محمول

یگان‌های محمول همچون سال‌های گذشته، بنرهایی که روی آن‌‎ها شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل نوشته شده بود را حمل می‌کردند. خودنمایی نمادهای مبارزه با استکبار جهانی و امپریالیسم بین‌الملل در رژه امروز، آشکار و بسیار پررنگ بود.

* حضور موشک‌های قدر و عماد و ذوالفقار

با عبور یگان‌های محمول نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، توجه رسانه‌های خارجی بیش از پیش به سمت موشک‌های ایرانی جلب شد. چند رسانه خارجی با دقت، حضور و عبور یگان‌های محمول نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دنبال می‌کردند. نسل جدید موشک های قدر، عماد و ذوالفقار، در معرض چشم جهانیان به نمایش گذاشته شد.

* امروز فرماندهان مصاحبه نکردند

پس از عبور یگان‌های محمول نیروهای هفت‌گانه ستاد کل نیروهای مسلح، خبرنگاران با عجله به سمت جایگاه مصاحبه حرکت کردند. حضور خبرنگاران در رمپ محل ورودی جایگاه موجب ازدحام شدیدی شد. خبرنگاران پس از انتظار طولانی متوجه شدند که "فرماندهان مصاحبه نمی‌کنند"؛ این جمله‌ای بود که یکی از کادرهای اجرایی به آن اشاره کرد و موجبات پراکنده شدن خبرنگاران را فراهم اورد.

اما امروز تا چشم کار می‌کرد، نشان از اقتدار و ابهت بود، نشان از مردانگی و احترام به خاک مقدس وطن و شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین