کد خبر: ۳۹۷۴۹۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱

کشف یک لاشه قوچ وحشی در شاهرود +تصاویر

شاهرود رئیس ذخیرگاه زیستکره خارتوران شاهرود از کشف یا لاشه قوچ پارساله معروف به شیشک در منطقه چشمه زاغ بور خبر داد و گفت: متخلف با دیدن ماموران یگان حفاظت این اداره متواری شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 علی اکبر قربانلو ضمن بیان اینکه شکارچی متخلف در منطقه توران اقدام به شکار قوچ پارساله معروف به شیشک کرده است که این حیوان متاسفانه در ابتدای زمان باروری خود و در اوج جوانی قرار داشت، ابراز داشت: طی پایش آبشخورهای منطقه توران و در منطقه حدفاصل روستای درازاب تا چشمه زاغ بور، ماموران رد لاستیک موتور سیکلتی را مشاهده کردند که پس از تعقیب فرد متخلف در حال پوست کندن یک راس قوچ مشاهده شد.

وی افزود: با نزدیکی ماموران یگان حفاظت فرد خاطی موتور سیکلت، لاشه قوچ، یک عدد کارد شکاری، یک فشنگ شکاری و لوازم خود را رها کرده و پیاده به سمت کوه های درازاب متواری شده است.

کشف یک لاشه قوچ وحشی در شاهرود +تصاویر

رئیس ذخیرگاه زیستکره خارتوران شاهرود همچنین گفت: با توجه به شناسایی موتورسیکلت و ادوات تخطی، شناسایی فرد خاطی چندان دشوار نیست و این فرد تا چند ساعت آتی به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.

قربانلو بیان داشت: در آغاز فصل پائیز به دلیل انجام مهاجرت درون زیستگاهی حفاظت از زیستکره توران توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست و پارک ملی توران تشدید خواهد یافت و ما بدون هیچ مماشاتی با متخلفان حوزه شکار و تخطی از حقوق محیط زیست برخورد خواهیم کرد.
 کشف یک لاشه قوچ وحشی

وی افزود: تقریبا می توان گفت هیچ شکارچی در منطقه توران امنیت اجرای نیات خود را نخواهد داشت چرا که تک تک معابر ورود و خروج به پارک توران مورد رصد چشمان تیزبین ماموران این پارک ملی قرار دارد.

کشف یک لاشه قوچ وحشی در شاهرود +تصاویر

منبع: مهر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین