کد خبر: ۳۹۷۶۳۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸

پوتین خواهان احیای آتش‌بس در سوریه است

معاون صدراعظم آلمان پس از دیدار با رییس‌جمهور روسیه، اعلام کرد: پوتین می‌خواهد آمریکا از کاروان‌های کمک‌های بشر دوستانه در سوریه حفاظت کند.
آفتاب‌‌نیوز :
حمله هوایی روز دوشنبه به کاروان کمک‌های بشر دوستانه در نزدیکی شهر حلب باعث ملغی شدن آتش‌بس شد.پوتین خواهان احیای آتش‌بس در سوریه است

آمریکا معتقد است هواپیماهای روسیه مسئول این حمله هستند اما مسکو هرگونه مداخله در این حمله را رد کرده و وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: هنگامی که این کاروان کمک‌های بشر دوستانه مورد حمله قرار گرفت یک پهپاد پریدیتور آمریکا در منطقه حضور داشت.

زیگمار گابریل، معاون صدراعظم آلمان که روز چهارشنبه به مدت یک ساعت یک نشست خصوصی با ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه داشت، گفت: پوتین هرگونه مشارکت کشورش در این حمله به کاروان کمک‌های بشر دوستانه را رد کرده و تاکید دارد که خواهان احیای مجدد آتش‌بس است.

گابریل افزود: خواسته پوتین این است که نه تنها روسیه برای نظارت بر این کاروان‌ها آماده شود بلکه آمریکا نیز دست به چنین اقدامی بزند. این یکی از جنگ‌های بزرگی است که آمریکایی‌ها دست کم تاکنون برای آن آماده نشده‌اند.

وی از پوتین خواست تا از نفوذش بر بشار اسد، رییس‌جمهور روسیه برای کاهش تنش‌ها در سوریه استفاده کند.

مقامات آمریکا گفتند واشنگتن معتقد است دو هواپیمای روسیه به یکی از کاروان‌های کمک‌های بشر دوستانه در نزدیکی حلب حمله کرده‌اند؛ حمله‌ای که باعث ملغی شدن یک آتش‌بس یک هفته‌ای شد. این در حالی است که روسیه هرگونه مشارکت در این حمله را رد می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، گابریل گفت: من به پوتین گفتم که آلمان معتقد است ارتش سوریه در این حمله دست داشته است البته این موضوعی است که ما بر سر آن به توافق نرسیدیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین