کد خبر: ۳۹۷۸۷۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
بیانیه نمایندگی پاکستان در سازمان ملل درباره دیدار نوازشریف و روحانی

استقبال 'نواز شریف' از دعوت 'روحانی'/ تاکید بر نهایی شدن قراردادهای انرژی با ایران

رسانه های رسمی پاکستان با اشاره به ملاقات اخیر نخست وزیر این کشور با رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست سازمان ملل، اعلام کردند که دکتر حسن روحانی در این ملاقات از نواز شریف برای سفر به تهران دعوت و نواز شریف هم به گرمی از این دعوت استقبال کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی پاکستان روز جمعه در گزارشی به نقل از بیانیه صادره از سوی نمایندگی پاکستان در سازمان ملل، در این باره نوشت: رئیس جمهوری اسلامی ایران که حدود شش ماه پیش به اسلام آباد سفر کرده بود، در ملاقات نخست وزیر پاکستان، از وی برای سفر به تهران دعوت کرد و این دعوت از سوی نواز شریف پذیرفته شد.

براساس گزارش رسانه های پاکستان، روحانی در دیدار نواز شریف، در توصیف روابط دوستانه دو کشور تاکید کرد که افق روابط و همکاری های ایران و پاکستان بسیار روشن است.
طبق گزارش رسانه های دولتی پاکستان، نواز شریف درباره همکاری های دوجانبه در زمینه انرژی، به ویژه نفت، گاز و برق با دکتر روحانی گفت و گو کرد و از روند مثبت روابط دوجانبه میان ایران و پاکستان ابراز رضایتمندی کرد.

خبرگزاری رسمی پاکستان نوشت: سران دو کشور تاکید کردند که پیشرفت طرح خط لوله گاز ایران-پاکستان و نیز افزایش واردات برق از ایران، به رفع بحران کمبود انرژی پاکستان ظرف چند سال آیند کمک خواهد کرد.

براساس بیانیه رسمی صادره از نمایندگی پاکستان در سازمان ملل، نخست وزیر این کشور در دیدار با روحانی گفت که ' در روزهای آینده، دو نفر از مسئولان حوزه انرژی در پاکستان را مامور پیگیری و نهایی کردن طرح های انرژی با ایران خواهد کرد.'
بیانیه مذکور حاکی است که لغو تحریم های بین المللی علیه ایران، زمینه را برای از ارتقای مناسبات اقتصادی و تجاری میان ایران و پاکستان هموار کرده است.
'نخست وزیر پاکستان در دیدار با رئیس جمهوری ایران تاکید کرد که تماس ها و جلسات کارشناسی میان دو کشور با هدف برطرف کردن موانع فنی موجود در مسیر ارتقای مناسبات تجاری ایران و پاکستان بطور منظم برگزار شود.'

براساس گزارش رسانه های پاکستان به نقل از بیانیه یاد شده، روحانی در دیدار نواز شریف تاکید کرده است که ایران، امنیت پاکستان را امنیت خود می داند.
'دکتر روحانی گفت که ایران می تواند یک نیروگاه برق در مرز با پاکستان برای تامین بخشی از انرژی مورد نیاز این کشور، احداث کند. رئیس جمهوری ایران گفت: توسعه اقتصادی پاکستان را توسعه اقتصادی خودمان می دانیم.'

در این بیانیه همچنین به نقل ازدکتر روحانی آمده است: ایران و پاکستان نیاز به تقویت همکاری های دفاعی دارند و دو کشور سابقه همکاری های دفاعی داشته اند. همچنین ایران و پاکستان نیاز مبرم به همکاری در حوزه علوم و فناوری دارند. دو کشور باید از نقاط قوت یکدیگر در زمینه علوم وفناوری بهره مند شوند.
نخست وزیر پاکستان هم در این دیدار تاکید کرده است که 'قلب مردم ایران و پاکستان برای یکدیگر می تپد. دو کشور و دو ملت منافع مشترک و یکسان دارند و باید همکاری های اقتصادی دوجانبه را تقویت کنند.'

براساس بیانیه رسمی یاد شده، رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین ضمن استقبال از طرح راهروی اقتصادی مشترک چین-پاکستان، برای پیوستن ایران به این طرح بزرگ ابراز تمایل کرد.
'سران دو کشور همچنین بر مکمل بودن بنادر چابهار و گوادر تاکید و اعلام کردند که همکاری میان این دو بندر در آینده می تواند به تقویت تجارت منطقه ای کمک کند.'
'دراین ملاقات موضوع های مرزی نیز مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار گرفت و نخست وزیر پاکستان از مواضع ایران در قبال مسئله کشمیر قدردانی کرد.'
'نواز شریف در این دیدار همچنین برضرورت وحدت و انسجام در جهان اسلام به ویژه در شرایط کنونی، تاکید کرد.'
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین