کد خبر: ۳۹۷۹۳۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
مسجدی:

سیگار کشیدن در خیابان مجاز و در پارک ممنوع است

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت: خیابان جزو اماکن عمومی قانون ممنوعیت استعمال دخانیات نیست.
آفتاب‌‌نیوز : دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت: خیابان جزو اماکن عمومی قانون ممنوعیت استعمال دخانیات نیست.

به گزارش میزان، محمد رضا مسجدی دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در مورد اجرای قانون ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی اظهار داشت: این قانون از سال 86 که به تصویب رسیده است و به دلایل مختلفی تا امروز اجرا نشده است وامیدواریم این بار شاهد اجرای درست این قانون باشیم.

وی ادامه داد: قانون ممنوعیت عرضه و استعمال مواد دخانی در اماکن عمومی برای حفظ سلامت مردم به ویژه نوجوانان وجوانان است.

به گفته مسجدی مدارس نیز جزو اماکن عمومی محسوب شده وعرضه مواد دخانی در 100متری آن ممنوع است امیدواریم ستاد مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت این قانون را اجرا کند چرا که تاکنون به دلایل مختلف اجرای آن متوقف شده است.

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در مورد مصادیق اماکن عمومی در این قانون گفت: خیابان جزو اماکن عمومی محسوب نمی شود ودر این طرح استثنا است اما پارکها اطراف مراکز آموزشی وقهوه خانه ها اماکن عمومی محسوب می شوند.

وی در پایان در مورد نحوه جریمه متخلفان گفت: بر اساس قانون در اماکنی که استعمال دخانیات ممنوع است اگر فردی اقدام به کشیدن سیگار یا قلیان کرد صاحب آن مغازه برای اول باید تذکر بدهد واگر فرد عمل نکرد او را جریمه کند در غیر اینصورت مجری قانون می تواند صاحب مغازه را تا 5میلیون تومان جریمه کند در پارکها هم ماموران پارک باید این قانون را اجرا کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین