کد خبر: ۳۹۸۰۹۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷

ابراز تاسف تونی بلر از تحقیقات درباره اتهامات سربازان انگلیسی در عراق

نخست وزیر اسبق انگلیس به جمع منتقدان تحقیقات علیه سربازان انگلیسی شرکت‌کننده در جنگ‌های عراق و افغانستان پیوسته است؛ تحقیقاتی که به دلیل سوء رفتار و نقض حقوق بشر از جانب این سربازان انجام می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس در جدیدترین اظهاراتش گفت "بسیار متاسف" است از اینکه این سربازان در یک چنین "مصیبتی" قرار ابراز تاسف تونی بلر از تحقیقات درباره اتهامات سربازان انگلیسی در عراقگرفته‌اند.

وی گفت: فرایند تحقیقات درباره سوء رفتارهای "ادعا شده" از سوی این سربازان هرگز نباید به راه می‌افتاد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پرس آسوسیشن،این اظهارات بلر پس از آن مطرح می‌شود که مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه‌ای متعهد به پشتیبانی قانونی از سربازانی که هدف این تحقیقات قرار می‌گیرند، شد.

گروه موسوم به "تیم سوابق اتهامات عراق" (Ihat) که به تحقیقات درباره ادعاهای مربوط به ارتکاب قتل و سوءاستفاده از سوی سربازان انگلیسی در عراق می‌پردازد، اخیراً به دلیل نحوه مدیریتش مورد هجمه قرار گرفته است.

عده‌ای در انگلیس اظهار نگرانی کردند که در این تحقیقات اتهامات جعلی مطرح می‌شود و زمان صرف شده برای تحقیقات و بررسی ادعاها متناسب نبوده است.

تونی بلر در مصاحبه با ساندی تلگراف، گفت: فکر می‌کنم این فرایند نباید هرگز به جریان بیفتد. من بسیار متاسف هستم از اینکه سربازان ما و خانواده‌هایشان در یک چنین "مصیبتی" گرفتار شده‌اند.

وی افزود: نیروهای مسلح ما "خدماتی فوق‌العاده" چه در عراق و چه در افغانستان انجام دادند و این دست تحقیقات باعث می‌شود که آنها سخت‌تر از قبل شغلشان را انجام دهند.

گروهی از سربازان سابق انگلیسی گفته‌اند که هدف تعقیب کیفری در دادگاه‌ها براساس "ادعاهای بی‌اساس" قرار گرفته‌اند و فشارها برای لغو کردن تیم Ihat افزایش پیدا کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین