کد خبر: ۳۹۸۲۵۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

پیشنهاد حداد عادل برای معادل فارسی رجیستری موبایل

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با ارسال نامه‌ای به دستگاه‌های مربوطه استفاده از کلمه ثبت گوشی در شبکه را به جای کلمه رجیستری گوشی موبایل پیشنهاد کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش  فارس، طرح رجیستری گوشی موبایل از حدود 2 ماه پیش وارد مراحل اجرای آزمایشی شده و قرار است پس از طی دوره آزمایشی و رسیدن به موفقیت بزودی در کشور اجرایی شود.

با اجرای این طرح گوشی‌هایی که به صورت قاچاق و خارج از مبادی رسمی وارد کشور شوند در شبکه مخابراتی ایران سرویس نمی‌گیرند.

این طرح با عنوان رجیستری گوشی موبایل پیش از این در سال 85 اجرا شد که ناموفق بود و اکنون از تجربه‌های گذشته و اطلاعات امروز برای اجرای موفق ا ین طرح استفاده خواهد شد.

فلاح جوشقانی سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که در وزارت ارتباطات متولی هماهنگ کننده اجرای این طرح است از پیشنهاد رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای معادل‌سازی کلمه رجیستری با کلمه فارسی خبر داده است.

به گفته وی آقای حداد عادل در نامه‌ای به متولیان این طرح پیشنهاد کرده‌اند که طرح ثبت گوشی در شبکه به جای طرح رجیستری گوشی موبایل استفاده شود و از این رو اکنون در مکاتبات دستگاه‌ها از معادل این کلمه استفاده می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
1
0
اقاى حداد اگر يك شاهنامه هم بنويسه ديگه مى شه خود فردوسى البته زياد مطمين نيستم كتابى با اين اسم بنويسه
سرهنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
1
0
البته ممکنه کتابی به نام حدادنامه بنویسه!!!اگر ننوشت من مینویسم
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
حالا اگه کسی جز حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود فورا همه حرفشو تایید میکردن اصلا یه سوال توی شبکه های اجتماعی همه میگن باید بجای سلام بگیم درود و خیلی چیزای دیگه ولی چرا کسی نمیگه باید بجای ok merc thank :o:o:o از کلمات فرسی استفاده کنیم؟؟؟ جوابش ساده هست چون اون زبون عرباست و این زبون متمدن ها !! یا مثلا میگن چرا اعراب به ایران حمله کردن و زبون فارسی رو از بین بردن ( که البته نمیگن اینکارو سالها بعد از حمله عمر انجام شد (زمان حجاج بن یوسف)) اما کسی نمیگه چرا اسکندر مقدونی تخت جمشید رو ویران کرد!!! چون هرچی نباشه اسکندر اروپایی متمدن و با فرهنگ بوده دیگه!! حتما یه حکمتی داشته که اینکارو کرده

اینبار من از شما التماس اندیشه دارم...پیروز و سربلند باشید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین