کد خبر: ۳۹۸۳۲۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
یک مستند نماینده سینمای ایتالیا در اسکار 2017؛

رکورددار اسکار خارجی وارد میدان شد

مستند «آتش در دریا» برنده خرس طلای برلین به عنوان نماینده سینمای ایتالیا در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار انتخاب شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، ایتالیا پرافتخارترین کشور در عرصه اسکار خارجی است امسال با فیلم مستند «آتش در دریا» ساخته «جیانفرانکو روسی» در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار شرکت می‌کند.

این مستند که در شصت‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین جایزه خرس طلای بهترین فیلم را از آن خود کرده است در جزیره «لامپدوسا» در مدیترانه ساخته شده، تصویری گویا از هزاران مهاجر بی‌پناه ارائه می‌دهد که هر ساله با ورود به این جزیره در تلاش هستند وارد کشورهای اتحادیه اروپا شوند و بسیاری در این راه جان خود را از دست می‌دهند.

«روسی» که برای ساخت این مستند چندین ماه را در جزیره لامپروسا گذرانده، تصویری از ریتم زندگی روزانه نیز در روستاهای قدیمی این مکان و کمک افراد بومی به مهاجران نیز ارائه داده است.

این کارگردان ایتالیایی درباره ساخت این فیلم اظهار کرده بود: این مستند شاهد تراژدی است که پیش چشمان ما در حال روی دادن است و فکر می‌کنم همه ما مسئول این تراژدی هستیم که پس از هولوکاست بزرگ‌ترین اتفاق تلخ در اروپاست. مستند «آتش در دریا» به روایت وخامت اوضاع مهاجران از نگاه یک پسر 12 ساله بومی جزیره به نام «ساموئل پوکیلو» و دکتر جزیره به نام «پیرتو بارتولو» می‌پردازد.

«آتش در دریا» تنها مستند حاضر در شاخه اسکار خارجی نیست و سینمای اوکراین نیز مستند «کلانترهای اوکراینی» را به عنوان نماینده خود معرفی کرده است.

«جیانفرانکو روسی» در سال 2013 نیز توانست با مستندی تحت عنوان «Saro GRA» جایزه شیر طلای جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز را از آن خود کند.

مستند «آتش در دریا»

سینمای ایتالیا با کسب 14 جایزه در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار رکورددار است و آخرین بار در سال 2014 با فیلم «زیبایی بزرگ» ساخته «پائولو سورنتینو» موفق به کسب این جایزه شد و پیش از آن نیز «واکسی» ساخته «ویتوریو دسیکا»(1947)؛ «دزد دوچرخه» از «ویتوریو دسیکا» (1950 )؛ «دیوارهای مالاپاگا» ساخته «رنه کلمنت» (1951)؛ «استرادا» ساخته «فدریکو فلینی»(1957)؛ «شب‌های کابیریبا» ساخته «فدریکو فلینی»(1958)؛ «هشت‌ونیم» به کارگردانی «فدریکو فلینی» (1964)؛ «دیروز، امروز، فردا» به کارگردانی «ویتوریو دسیکا» (1965)؛ «بازپرسی درباره یک شهروند دور از سوظن» به کارگردانی «الیو پتری» (1971)؛ «باغ خانواده فینتسی کونتینی» ساخته «ویتوریو دسیکا»(1972)؛ «آمارکورد» از «فدریکو فلینی» (1975)؛ «سینما پارادیزو» به کارگردانی «جوزپه تورناتوره»(1990)؛ «مدیترانه» از «گابریل سالواتوره» (1992)؛ «زندگی زیباست» به کارگردانی «روبرتو بنینی» (1999) است جایزه را برای ایتالیایی‌ها به ارمغان آورده بودند.

آخرین فرصت برای ارائه آثار از سوی کشورهای مختلف و سینماگران تاریخ سوم اکتبر 2016 (12 مهر) اعلام شده است. فهرست اولیه 9 فیلم خارجی نامزد در جوایز اسکار 2016 روز 17 ژانویه و پنج نامزد نهایی نیز روز 24 ژانویه معرفی می‌شوند.

مراسم اعطای جوایز هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 26 فوریه 2017 (یکشنبه 8 اسفندماه) در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین