کد خبر: ۳۹۸۸۳۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱

جزئیات تازه از سقوط پرواز ام.اچ 17 مالزی

کمیته بررسی جنایی سقوط پرواز ام.اچ 17 خطوط هوایی مالزی روز چهارشنبه نتیجه بررسی های خود در خصوص ساقط شدن این هواپیمای بوئینگ در آسمان شرق اوکراین را منتشر و اعلام کرد که این هواپیمای مسافربری توسط یک موشک روسی ساقط شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 'ویلبرت پائولیسن' رئیس اداره مرکزی جرائم پلیس هلند که این گزارش را ارائه کرد، گفت بررسی مکالمات نشان می دهد شورشیان تحت جزئیات تازه از سقوط پرواز ام.اچ 17 مالزیحمایت مسکو درخواست اعزام یک سلاح زمین به هوا کرده بودند و در همین حال گزارش دریافت آن را نیز در مناطق تحت حمایت خود در شرق اوکراین اعلام کردند.

به گزارش ایرنا،وی در نشستی خبری گفت با توجه به این شواهد و همچنین شواهد دیگر گردآوری شده توسط کمیته مشترک حقیقت یاب می توان به این نتیجه رسید که پرواز ام.اچ 17 خطوط هوایی مالزی توسط یک موشک '9.ام.38' از نسل اول باک ساقط شده است که از قلمرو تحت حکومت فدراسیون روسیه آورده و پس از آن نیز دوباره به خاک روسیه بازگردانده شده است.

هواپیمای بوئینگ خطوط هوایی مالزی با شماره پرواز ام.اچ.17 سال 2014 بر فراز آسمان شرق اوکراین ساقط شد و تمامی 283 مسافر و 15 خدمه آن جان خود را از دست دادند. دو سوم مسافران این هواپیما شهروندان هلند و مابقی آنها شهروندان مالزی و استرالیا بودند.

یک بررسی جداگانه توسط مقامات امنیتی هلند که سال گذشته انجام شد، به این نتیجه رسید که پرواز خطوط هوایی مالزی از آمستردام به کوالالامپور توسط موشک باک شلیک شده از مناطق تحت کنترل شورشیان تحت حمایت روسیه ساقط شده است.

به نوشته تارنمای 'نیو استریت تایمز' و گزارش آسوشیتدپرس، توماس الینگ، سخنگوی پلیس هلند گفت که نتایج این بررسی مشترک به گونه ای مستدل و قوی است که می توان از آن به عنوان شواهد محکم در دادگاه جنایی استفاده کرد.

وی گفت که هنوز تاریخ و مکان این دادگاه جنایی مشخص نشده است.

روسیه همواره ادعای دخالت نیروهای تحت حمایتش در شرق اوکراین را در ساقط کردن این هواپیما رد کرده است. ارتش روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که داده های جدید رادیویی نشان می دهد این موشک از مناطق تحت کنترل استقلال طلبان تحت حمایت روسیه شلیک نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین