کد خبر: ۳۹۸۸۴۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵

خطر ابتلا به سنگ صفرا در زنان بیشتر است یا مردان؟

دبیراجرایی نهمین کنگره پانکرانس و مجاری صفراوی گفت:زنانی که زایمان های مکرر داشته، افرادچاق وافرادی که زمینه ژنتیک دارند بیشتر در معرض ابتلا به سنگ صفرا قراردارند.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر امیر صادقی درحاشیه نهمین کنگره بین المللی پانکرانس ومجاری صفراوی (پانکراتوبیلیاری) دبیراجرایی نهمین کنگره پانکرانس و خطر ابتلا به سنگ صفرا در زنان بیشتر است یا مردان؟مجاری صفراوی با اشاره به اینکه شیوع تشکیل سنگ صفرا در زنان شایع تر از مردان است،گفت:زنانی که زایمان های مکرر داشته، افرادچاق وافرادی که زمینه ژنتیک دارند بیشتر در معرض ابتلا به سنگ صفرا قراردارند.

 صادقی افزود: همچنین تغذیه نامناسب، سبک زندگی غلط و کم تحرکی در ایجاد سنگ صفرا نقش دارند.

وی با بیان اینکه شیوع سنگ صفرا در زنان 50 ساله 5 تا 7 درصد و در مردان حدود 3 درصد است به مردم توصیه کرد که تحرک بدنی داشته و از خوردن غذاهای آماده به شدت خودداری کنند. 
دبیرعلمی نهمین کنگره پانکرانس و مجاری صفراوی نیزگفت:التهاب لوزالمعده به صورت حاد و مزمن، نحوه تشکیل و درمان سنگ های صفراوی و تومورهای لوزالمعده از مهمترین موضوعات قابل ارائه در این کنگره است.

دکتر امیرهوشنگ محمدعلی زاده، انتقال تجربیات، بیان آخرین دستاورده های علمی و ارائه تازه ترین یافته های علمی را از مهمترین اهداف این رویداد علمی اعلام و اظهار کرد: انتقال تجربیات زمینه را برای ارائه خدمات بهتر به بیماران و پیشرفت درمانی فراهم می کند.

وی ارائه خدمات مناسب و مطلوب به بیماران را از دیگر اهداف برگزاری این کنگره اعلام کرد و گفت: برگزاری اینگونه کنگره ها در اعتلای سطح علمی کشور نقش بسزایی دارد.

به گزارش ایرنا, محمدعلی زاده بیان کرد: در روز اول کنگره سعی شده از ظرفیت و اندوخته های علمی استادان برجسته داخلی در قالب پنل های تخصصی و در روز دوم از تجربیات و دستاورده های علمی استادان برتر خارجی در قالب سخنرانی استفاده شود.

دبیر علمی نهمین کنگره پانکرانس و مجاری صفراوی اظهار کرد: نتایج کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در این حوزه در قالب سخنرانی در سومین روز این کنگره ارائه خواهد شد. 

وی حضور استادان برجسته خارجی را فرصتی مغتنم دانست و گفت: حضور این افراد فرصتی مناسب برای انتقال تجربیات و بیان آخرین دستاوردهای علمی در این زمینه است که سبب ارتقاء سطح علمی دانشجویان و پزشکان می شود.

نهمین کنگره پانکرانس و مجاری صفراوی از امروز آغاز و تا روز جمعه ( 9 مهرماه ) در سالن همایش پژوهشکده گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین