کد خبر: ۳۹۸۹۴۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹

تفسیر عجیب حامیان احمدی‌نژاد از سخنان رهبری

پس از توصیه رهبر معظم انقلاب در مورد عدم کاندیداتوری احمدی‌نژاد، حامیان وی سعی می‌کنند با سر هم بندی مسائل بی‌ربط، تفاسیر عجیبی از بیانات رهبر معظم انقلاب ارائه دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
پایگاه خبری - تحلیلی انتخاب در ادامه نوشت: «در تازه‌ترین این تفاسیر عجیب، از سوی رسانه‌های حامی احمدی‌نژاد آمده است: «مقام معظم رهبری در بحث علنی کردن توصیه به آقای دکتر احمدی‌نژاد در وسط صحبت خطاب به فردی به نام شیخ عبدالعالی سخن گفتند. برخی فکر می‌کنند این فرد در جلسه بوده و برخی می‌گویند چنین فردی در مشهد است. واقیعت این است که «شیخ علی بن عبدالعالی کرکی، معروف به محقق کرکی یا محقق ثانی» که حدود ۹۲۰ قمری از جبل عامل لبنان به ایران آمد و مبانی تئوریک حکومت شیعی در دوران صفویه را تبیین کرد. منصب شیخ‌الاسلامی برای نخستین بار در ایران به او تفویض شد.»

در ادامه تفسیر به رای حامیان احمدی‌نژاد آمده است: «بدون تردید بعد از امام خمینی (ره) در اندیشه سیاسی شیعه بزرگ‌تر از محقق کرکیکسی نیست. شاه طهماسب در قزوین تاج خود را از دست ایشان گرفت تا مشروعیت پیدا کند. برگرداندن علی ولی‌الله به اذان و ایجاد حسینیه از شاهکارهای این مرد بزرگ است. امام بی‌تاثیر از اندیشه ایشان نبود. مطالعه درباره اندیشه ایشان و توجه به قدرت استدلال‌آوری وی را توصیه می‌کنم.»

این رسانه‌ها در پایان آورده‌اند: «آری این که نایب امام زمان (عج)، حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) به دکتر احمدی‌نژاد لقب  عبدالعالی زمان می‌دهد.»

واکنش محمدرضا زائری به تفاسیر حامیان احمدی‌نژاد

اما حجت‌الاسلام زائری در واکنش به چنین ادعاهای عجیبی نوشته است: «عباراتی مثل کلیات ابوالبقا! یا شیخ عبدالعال! کلماتی است که به عنوان یک تعبیر مبهم و ناشناس استفاده می‌شود و حالت ضرب‌المثل دارد. رهبر انقلاب که در تعابیر خود فرمودند: «مثلا شیخ عبدالعالی هستی و ... این یاء یای نکره بود و سیاق بحث اتفاقا مضمون تخفیف و اظهار کم اهمیتی داشت... حالا جماعتی رفته‌اند گشته‌اند و اسم جناب محقق کرکی را به عنوان شیخ عبدالعالی با یای نسبت پیدا کرده‌اند و تحلیل مفصل که رهبر انقلاب فلانی را به عنوان شیخ «عبدالعالی» خود دانسته‌اند و چه افتخاری و چه عزتی! خداوکیلی ببین با چه جماعتی قرار است تمدن نوین اسلامی بسازیم. این نکته را به عنوان مشتی نمونه خروار ذکر کردم که معلوم شود گاهی یک مسأله ساده و واضح از سخنان رهبر انقلاب را چگونه با تحلیل و تفسیرهای عجیب و غریب، پیچیده می‌کنند!

خداحافظ احمدی‌نژاد

در این میان اما، واکنش‌های عاشقانه عبدالرضا داوری به ماجراهای اخیر و نیامدن احمدی‌نژاد بیش از اندازه شکل عاشقانه به خود گرفته است. او در تازه‌ترین پست تلگرامی خود با اذعان به «پایان احمدی‌نژاد»، آهنگ عاشقانه «خداحافظ» احسان خواجه‌امیری را با عنوان «خداحافظ احمدی‌نژاد» منتشر کرده است!

به نظر می‌رسد تندترین و افراطی‌ترین حامیان احمدی‌نژاد به پایان حیات سیاسی او ایمان پیدا کرده‌اند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
0
1
خدا را شکر رفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
1
6
احمدی نژاد را زیاد بزرگ کرده اند.
مورچه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
0
0
شما مشکل درک کردن حامیان دکتر رو دارید
......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
1
احمدی نژاد اگر کاندید می شد در انتخابات مشخص میشد که چقدر طرف دار داره و آبروش میرفت و برای همیشه روش کم میشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
0
حالا چرا سایت شما به خودتون گرفتی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین