کد خبر: ۳۹۸۹۶۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵

به شهرک‌های صنعتی جدید مجوز ندادیم

به گفته وزیر صنعت،معدن و تجارت، با توجه به اهمیت رفع نیازها و موانع شهرک‌های صنعتی موجود به شهرک‌های جدید مجوز ندادیم.
آفتاب‌‌نیوز :
 ایسنا نوشت: محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم افتتاح پروژه‌های صنعتی قزوین تصریح کرد: حدود ۹۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب داریم که از وقتی که دولت کار را آغاز کرد، ۷۲۰ مورد آن عملیاتی شده بود و طبق بررسی ما شهرک جدیدی تصویب نشد.

وی افزود: ما به‌جای مجوز دادن به شهرک‌های جدید تلاش کردیم که نیازهای آب٬ برق٬ فاضلاب٬ گاز٬ جاده و فضای سبز شهرک‌های موجود را رفع کنیم.

وزیر صنعت٬ معدن و تجارت اظهار کرد: در این سه سال تنها یک شهرک صنعتی جدید آن هم با تأکید مقام معظم رهبری در جاسک راه‌اندازی شد تا توسعه و آبادی در این منطقه ایجاد شود.

وی تصریح کرد: ما نه تنها ۲۰۰ شهرک تصویب شده را دست نزدیم بلکه حدود ۱۲ طرح را نیز به‌علت مسائل زیست محیطی٬ موقعیت و ارتباطات که مطالعه خوبی صورت نگرفته بود٬ ملغی کردیم. ما به دنبال آباد کردن هستیم و صرفا به دنبال افزایش آمار تعداد شهرک‌های صنعتی نیستیم.

وی با اشاره به تأسیس تصفیه‌خانه فاضلاب افزود: ما بیشترین تصفیه‌خانه فاضلاب را در کشور احداث کردیم این در حالی است که این کار پر هزینه است و کمک مالی از بخش بودجه عمومی هم نمی‌شود و صرفا از طریق پول مردم و شهرک‌های صنعتی این کار را انجام دادیم.

وزیر صنعت و معدن خاطرنشان کرد: برخی از شهرک‌ها هیچ امکاناتی نداشتند و اگر حادثه‌ای اتفاق می‌افتاد نتایج تلخی در پیش داشت٬ در همین راستا طی سه سال گذشته بیش از ۶۰ ایستگاه آتش نشانی در شهرک‌های صنعتی تأسیس کردیم.

وی تأکید کرد: ما به مواردی که اولویت‌دار و نیاز مردم است توجه می‌کنیم٬ توسعه صنعتی و توسعه شهرک‌های صنعتی با هم تفاوت دارد. توسعه صنعت می‌تواند بدون توسعه شهرک‌های صنعتی باشد و واحدهای تولیدی مانند یک مجموعه هماهنگ فعالیت کنند.

وی افزود: ما برای توسعه صنعت از شهرک‌های صنعتی خصوصی نیز حمایت می‌کنیم٬ تاکنون بیش از ۶۰ مورد مجوز شهرک صنعتی به بخش خصوصی ارائه کردیم‌. این سیاست مجلس و دولت است که از بخش‌های خصوصی برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی حمایت کنیم‌. حمایت از صنایع کوچک و متوسط و افزایش تولید از دیگر طرح‌های ما است که در بخش کشاورزی نیز اجرا می‌شود.

نعمت زاده تصریح کرد: تعداد درخواست‌های کشاورزی در سراسر کشور بیش از صنعت بوده است و تعداد زیادی از واحدهای کشاورزی از این سهمیه استفاده کردند. ما با کشاورزی برخورد دوگانه انجام ندادیم، بلکه اولویت را کشاورزی قرار دادیم و تاکنون ۱۰ هزار طرح تایید شده است‌.

وزیر صنعت یادآور شد: اگرچه تعداد طرح‌ها زیاد است، اما مبلغ اختصاص داده شده نصف مبلغی است که ما انتظار داشتیم چرا که طرح‌های کشاورزی نیاز مالی کمی دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین