کد خبر: ۳۹۹۰۷۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲

قدردانی امامی کاشانی از رهبری به جهت توصیه انتخاباتی به احمدی‌نژاد

امام جمعه موقت تهران از رهبر انقلاب به جهت توصیه انتخاباتی به یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات پیش‌رو تشکر کرد و گفت: از رهبری به جهت مسئله دخالت یک کاندیدا در انتخابات، تشکر می‌کنم.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: همچنین رهبر انقلاب دو نامه به جوانان غرب و نکوهش گروه‌های تکفیری که انحراف از اسلام را دامن می‌زنند نوشته‌اند که تشکر می‌کنم،‌ امروز جهان اسلام گرفتار مسلمانانی شده است که از کفار پشتیبانی می‌کنند. وای از عرب طاقی و یاقی.

وی ادامه داد: امروز گروه‌های تکفیری توسط دولت سعودی در کشورهای اسلامی بسیج شده‌اند و این مصیبت را ایجاد کرده‌اند. این مسئله، مشکل بزرگی است. حال باید چه کرد؟ باید منتظر فرج ماند و تسلیم گناه و فساد نشد. نسبت به فرج آن حضرت نباید شک و تردید کرد. دعا و توجه به ولی‌عصر در دنیای تاریک امروز، امیدوارآور است، ولایت فقیه یکی از مصادیق این امیدواری است، آینده‌نگری و فکر کردن براساس مبانی فقهی توسط ولی فقیه انجام می‌شود.

امام جمعه موقت تهران هفته دفاع مقدس را تکریم کرد و افزود: شهادت شهداء برای توجه به راه امام حسین و توجه به حضرت ولی عصر (عج) بود. حرکت نیروی انتظامی برای پاسداری از ارزش‌های جامعه و امنیت جامعه است. نیروهای مسلح نیز بر همین اساس و پایه خدمت می‌کنند. حرکت نظام به سوی ظهور امام زمان (عج) است. برای شهدای هفته دفاع مقدس و شهدای حرم اهل بیت از پیشگاه طلب اعتلاء مقام می‌کنم. برای پدران، مادران، همسران و فرزندان اجر و صبر مسئلت دارم. برای نیروهای نظامی، انتظامی و مسلح از پیشگاه طلب سلامت، توفیق و خدمت بیشتر به نظام اسلامی را دارم.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: امروز سالروز شهادت سلطان علی محمد باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان است. ایشان در این شهر نماز جمعه خواند و سخن از حکومت اسلامی کرد. به این امام‌زاده بزرگوار و یاران و اصحاب شریف ایشان احترام و تعظیم می‌کنم. امیدوارم ایران و سایر کشورهای اسلامی در سایه اهل بیت پیامبر در امن و امان با اقتدار و شوکت بیشتری باشند.

امام جمعه موقت تهران افزود: وقتی زنان و دختران نباید تسلیم بی‌بند و باری شوند. افراد نباید تسلیم جاه‌طلبی و دنیاطلبی شوند. امیدوارم دختران و جوانان از بی‌عفتی و گناه اجتناب کنند تا سعادت‌مند شوند.

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه تهران با خواندن بخش‌هایی از وصیت‌نامه امام حسین(ع) به  تبیین  اهمیت عزاداری امام حسین (ع) و گریه بر آن حضرت، اهل بیت و اصحاب آن حضرت پرداخت و افزود: نظر سیاسی آن زمان پخش می‌کردند و بر اساس همان نظر مردم را نسبت به حضرت حسین گمراه می‌کردند این بود که یزید لعنت‌الله علیه حاکم اسلامی است و حسین (ع) بر علیه حاکمیت جامعه اسلامی قیام کرده است.

وی افزود: امر به معروف یک اصل اسلامی است و اسلام بر این اصل، استوار است. علاوه بر اینکه خود آدمی باید دلپاکیزه داشته باشد و اعمال پاکیزه انجام دهند باید جامعه را هم بسازد. نباید در جامعه گناه و فساد باشد و تمام هدف امام نیز همین بود. در حادثه عاشورا بر هم زدن حکومت و احیای امر به معروف و نهی از منکر منحصرا کار امام حسین(ع) بود و دیگران نمی توانستند چنین کنند. در برخی مسائل انسان‌های بالا باید نهی از منکر و امر به معروف کنند.

امام جمعه موقت تهران در روایت آمده است که ائمه هدی در شب‌های جمعه ارواح‌شان می‌رود به عرش و همچنین در لیالی قدر و بعد بر می‌گردد. اگر چنین نباشد علم آنان به فرموده امام صادق، تمام می‌شود. رفتن به عرش و برگشت از آن موجب فهم انسان از نقشه جهان می‌شود. امام حسین (ع) همینطور بود. سیر به عالم بالا در عاشورا افزون بر لیالی قدر و شب‌های جمعه است. امام حسین در عرش سیر کرد و با تماس به مقامی که کانون تصمیم‌گیری‌هاست همه امور را از جمله شهادت خود و یارانش را مشاهده کرد.

وی گفت: مجالس عزادارای باید در دایره شعاع حسینی و در برابر خورشید تابان کربلا باشد یعنی روی مردم اثر معروف و رد از منکر گذارد. در قلب انسان توجه به معارف و خدا اثر بگذرد. اگر در دل ما چنین توجهی ایجاد نشد، عزاداری‌مان ابتر خواهد بود. خودمان  باید منکر و گناه را ترک کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین