کد خبر: ۳۹۹۱۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹

معاون راهبردی قوه‌ قضائیه: بار اصلی امنیت کشور بر دوش دادستان‌هاست

معاون راهبردی قوه قضائیه گفت: بار اصلی امنیت کشور بر دوش دادستان‌هاست.
آفتاب‌‌نیوز :
منطقه خراسان، محمدباقر ذوالقدر امروز، 9 مهرماه، در سیزدهمین همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب و نظامی کل کشور در دادگستری کل خراسان رضوی در مشهد با بیان اینکه بار اصلی قوه قضائیه در همه امور به دوش دادستان‌ها است، اظهار کرد: مخصوصا در بحث امنیت، هم به دلیل نقش شخص دادستان و هم به دلیل نظارت بر ضابطان، بار اصلی امنیت کشور به دوش دادستان‌هاست.

به گزارش ایسنا وی ادامه داد: در دنیای ناامن امروز و در این اقیانوس متلاطم و ناامن منطقه، کشور ما کشتی با ثباتی است که به مسیرش ادامه می‌دهد.
ذوالقدر با اشاره به اینکه باید از نقاط قوت و ضعف خود آگاه شویم و آن‌ها را مرتفع سازیم، تصریح کرد: بر این اساس قبل و بعد از ابلاغ قانون جدید، یکی از ماموریت‌های معاونت راهبردی قوه قضائیه در بحث تشکیلاتی تحول در قوه قضائیه و اصلاح فرآیندها بود.
وی افزود: با بازبینی در دادستانی، ساختار آینده دادستانی کل شامل یک معاون اول و 6 معاونت شامل معاونت حقوق عامه، معاونت جرائم رایانه‌ای، معاونت نظارت و هماهنگی دادسراها، معاونت نظارت بر امور اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، معاونت قضایی در امور سیاسی و امنیتی و معاونت قضایی در امور موادمخدر و جرائم سازمان یافته خواهد بود و تصور می‌کنم در صورت تصویب و ابلاغ ساختار جدید گام بزرگی خواهد بود.
معاون راهبردی قوه قضائیه با بیان اینکه گام بعدی باید در استان‌ها انجام شود، خاطرنشان کرد: این کار را از تهران شروع کردیم و ساختار جدید دادستانی تهران آماده شده است و بر این اساس دست دادستان تهران برای اشراف بر روی دادستان شهرستان‌ها باز خواهد بود و در آینده‌ای نزدیک با تایید رئیس قوه قضائیه این را به کل استان‌ها تعمیم خواهیم داد.
وی با بیان اینکه در قانون برای دادستان 385 وظیفه و اختیار تعریف شده است، گفت: بحث بعدی پالایش وظایف و اختیارات دادستان‌هاست، تصور نمی‌کنم هیچ وظیفه دیگری در کشور مانند دادستان برایش وظیفه و اختیار تعیین شده باشد.
ذوالقدر با اشاره به وضعیت نامناسب زندان‌ها و توجه ویژه مقام معظم رهبری به این امر و اینکه ایشان زندان را محل جرم‌سازی و مجرم‌پروری می‌دانند، اظهار کرد: موضوع زندان از وظایف قوه قضائیه و یکی از خطیرترین و حساس‌ترین موضوعات کشور است که پس از فرمایشات مقام معظم رهبری قوه قضائیه به آن ورود کرد و پس از برگزاری نشست‌ها و جلسات بسیار، سر انجام دستورالعمل کاهش جمعیت زندانیان کشور تهیه و توسط رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد.
وی اضافه کرد: این دستورالعمل کار جدید و دقیقی است و تمام مورد در آن دیده شده است و با توجه به اینکه 13 بند از این دستورالعمل به دادستان‌ها معطوف است و مسئولیت عمومی آن در دست دادستان‌هاست، امیدوارم با اجرای مطلوب این دستورالعمل از مشکلات موجود و تعداد زندانیان کاسته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
0
0
امنیت از ایمان و امن و آرامش میاد
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
0
سلام
معاون راهبردی قوه قضائیه بار اصلی امنیت کشور بردوش نیروهای نظامی وانتظامی وسربازان گمنام اقا امام زمان عج (که خدا نگهدارشان باد)است (ببخشید)
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین