کد خبر: ۳۹۹۲۵
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۶:۳۹

بازی بلر با جان سربازان انگلیسی در عراق

آفتاب‌‌نیوز : پس از اعلام مرگ صدمین سرباز انگلیسی در عراق تونی بلر در مصاحبه با بی بی سی گفت: با وجودی که مرگ هر یک از سربازان ما در عراق یک تراژدی بزرگ است ولی ما باید به آن ادامه بدهیم. 

سرخوجه پریچارد 31 ساله در هنگام هدایت یک کاروان نظامی بر اثر انفجار یک قطعه انفجاری در کنار لندرو خود جانش را از دست داد در حالی که سه سرباز دیگر همراه وی به شدت مجروح شدند. 

انتشار خبر مرگ این سرجوخه جوان که یکی از سربازان حرفه ای جنگ بوسنی و کوزو بود باعث اعتراض شدید گروه های ضد جنگ انگلیس شده است.

 اندرو بورگین سخنگوی ائتلاف "جنگ را متوقف کنید" در همین زمینه گفت: هنوز هم سربازانی در عراق هستند که نمی خواهند آنجا باشند، حتی عراقی ها هم دیگر آنها را نمی خواهند. 

روزنامه ایندیپندت در ادامه گزارش خود، به نقل از والدین سرجوخه پریچارد می نویسد: او نمونه بارز یک سرباز حرفه ای بود. او یکی از سربازان آموزش دیده و با انگیزه بود که به خدمت در ارتش افتخار می کرد. او پسری دوست داشتنی برای ما و پدری مهربان برای سه فرزندش بود که جایش برای ما به شدت خالی است. 

وزیر دفاع سابق انگلیس نیز در پی اعتراض به کشته شدن صدمین سرباز انگلیسی در عراق گفت کشته شدن صدمین سرباز انگلیسی در عراق تاوان جنگی است که نباید اتفاق می افتاد. 

تونی بلر و جان رید وزیر دفاع انگلیس و سایر وزرای کابینه بلر از شنیدن خبر مرگ سرجوخه پریچارد ابراز تاسف کردند ولی به این موضوع اشاره کردند که مرگ سربازان انگلیسی منجر به عقب نشینی نیروهای این کشور از عراق و اعزام سربازان جدید به افغانستان نمی گردد. 

انگلستان در حال حاضر 8000 نیروی نظامی در عراق دارد و قصد دارد در راستای یک طرح سه ساله تعداد نیروهای خود را در افغانستان از یک هزار نفر به 5700 نفر افزایش داده و حضور نظامی خود را در این کشور تا سال 2010 تمدید نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین