کد خبر: ۳۹۹۵۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹

بعد از محرم، اسلام‌آباد را تعطیل می‌کنم

رهبر حزب «تحریک انصاف» پاکستان تهدید کرد که بعد از ماه محرم، اسلام‌آباد را تعطیل خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
«عمران خان»، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان، گفت که اگر «نواز شریف»، نخست‌وزیر این کشور خود را برای پاسخ‌گویی و جلب اعتماد بعد از محرم، اسلام‌آباد را تعطیل می‌کنمعمومی آماده نکند، اجازه نخواهد داد وی پس از ماه محرم دولت را اداره کند.

وی که جمع هواداران خود سخن می‌گفت، افزود که حزبش پس از محرم پایتخت را تعطیل خواهد کرد. هرچند وی تا کنون تاریخی برای این اقدام تعیین نکرده است،‌ اما حزب متبوع خود را برای چنین اقدامی آماده کرده است.

عمران خان همچنین گفت:«اگر موسسات پاکستان اقدام‌های لازم را انجام ندهند، ما به شما اجازه نخواهیم داد تا پس از محرم حکومت کنید.»

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی پاکستان، رهبر حزب تحریک انصاف افزود که مردم پاکستان تمایلی به جنگ با هند ندارند اما پاسخ‌های مناسب را در رابطه با هرگونه تهدیدی که به آن‌ها وارد شود،‌ خواهند داد.

وی با تندرو خواندن «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند، وی را یک جنگ‌طلب دانسته و از او خواست تا حقوق پایمال شده مردم کشمیر را به آنها بدهد.

عمران خان همچنین گفت که مودی در جلسه با وی توافق کرده که مسائل را از طریق گفت‌و‌گو حل کند. وی گفت که دروغی بزر‌گ‌تر از مقصر دانستن پاکستان در شرایط کنونی کشمیر وجود ندارد.

وی همچنین گفت که مودی مردم هند را نا‌امید کرده است.

عمران خان از اعضای حزبش برای برگزاری این راه‌پیمایی و تجمع در اطراف کاخ مجلل نخست‌وزیر که به گفته وی از منابع عمومی ساخته شده است،‌ تمجید کرد.

وی در ادامه افزود که نهاد‌های قضایی پاکستان و دادگاه عالی این کشور باید وظایف جاری خود را رها کرده و به تحقیق در رابطه با این مسئله که به باور وی یک پرونده گشوده شده است،‌ بپردازند.

عمران خان علاوه بر این گفت که هشت و نیم میلیارد روپیه‌ در طور هشت سال گذشته در جریان حکومت این خاندان برای محافظت از آنها صرف شده است.

وی در یک راه‌پیمایی غیر معمول در تظاهرات سیاسی با نشان دادن یک فایل، خانواده شریف را متهم کرد که متعلقاتی در خارج از پاکستان داشته و این موضوع نیز با بیانیه‌های آنها متضاد است.

حزب تحریک انصاف پاکستان این راهپیمایی را برای اعمال فشار بر نخست‌وزیر برگزار کرده و از وی خواسته تا در رابطه با اتهام‌ها در مورد داشتن حساب‌های خارج که به خانواده وی مرتبط است،‌ به طور شفاف اعلام موضع کند.    

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین