کد خبر: ۳۹۹۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۴:۰۷

انگلیس هم منافقین را طرد کرد

آفتاب‌‌نیوز :  به گزارش آفتاب به نقل از اداره اخبار و رسانه‌هاي گروهي مجلس شوراي اسلامي، در اين ديدار  نجابت با اشاره به فراز و فرودهاي روابط دو كشور به‌ويژه در سال‌هاي اخير اظهار داشت: ديپلماسي پارلماني و وجود گروه‌هاي دوستي پارلماني از ابزارهاي مهم و موثر در رفع سوء تفاهمات و گسترش روابط فرهنگي و پارلماني دو كشور است.


وي هم‌چنين ضمن انتقاد از برخورد دوگانه غرب با برخي از موضوعات بين‌المللي از جمله پديده‌تروريزم، ايران را از جمله كشورهاي قرباني تروريسم برشمرد و خواستار مبارزه‌ي حقيقي و ريشه‌اي با اين پديده‌ي شوم جهاني شد.


رييس گروه دوستي پارلماني جمهوري اسلامي ايران و انگليس در پايان سخنانش ضمن اشاره به حق مسلم جمهوري اسلامي ايران در دستيابي به انرژي هسته‌يي به شكل صلح‌آميز، استفاده از اين انرژي را در زمينه‌هاي توليد برق، كشاورزي و صنعت حق همه‌ي كشورهاي درحال توسعه دانست.


در ادامه‌ اين ديدار ريچارد دالتون سفير انگليس در تهران نيز با استقبال از فعال‌تر شدن گروه‌هاي دوستي پارلماني ايران و انگليس، نقش اين‌گونه گروه‌ها را در ارتقاي سطح روابط پارلماني دو كشور موثر و مفيد توصيف كرد.


وي با تاكيد بر قانون ضدتروريسم سال 2000 انگليس، از سازمان منافقين به عنوان سازماني تروريستي ياد كرد و افزود: افراد وابسته به اين گروه حق هيچ‌گونه فعاليتي در انگليس ندارند.


سفير انگليس در تهران در پايان سخنانش مذاكرات بيشتر مقامات سياسي و پارلماني دو كشور را ضروري توصيف كرد و خواستار همكاري بيشتر كشورمان با آژانس بين‌الملي انرژي اتمي شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین