کد خبر: ۳۹۹۷۰۱
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

افشاگری جدید علیه ترامپ؛ همکاری چندین‌ساله با یک بانک ایرانی

این مرکز در گزارش خود اشاره می‌کند که سازمان املاک و مستغلات ترامپ در فاصله سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ میلادی به یک بانک ایرانی که در لیست تحریم‌های آمریکا وجود داشت، اعتبارات و خدمات مالی و بانکی ارائه داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- پس از اظهارات «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در این‌باره که «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان فرار مالیاتی داشته است، اینک گزارش تازه‌ای توسط یک موسسه تحقیقاتی منتشر شده که نشان می‌دهد شرکت املاک و مستغلات ترامپ با بانک ملی ایران نیز در ارتباط بوده است. این مسئله از آن می‌تواند علیه ترامپ باشد که این بانک در لیست تحریم‌های آمریکا بوده است.

به گزارش آفتاب‌‌نیوز؛ ان بی سی اشاره می‌کند که این گزارش را موسسه‌ای تحت عنوان  «بهترین تیم تحقیقات بین‌مرزی» (The World’s Best Cross – Border Investigation Team) تهیه کرده است. این موسسه خود را مرکزی بین‌المللی برای روزنامه‌نگاری تحقیقی معرفی کرده است و سازمانی غیرانتفاعی و غیرحزبی مستقر در واشنگتن دی سی است.
 
این مرکز در گزارش خود اشاره می‌کند که سازمان املاک و مستغلات ترامپ در فاصله سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ میلادی به یک بانک ایرانی که در لیست تحریم‌های آمریکا وجود داشت، اعتبارات و خدمات مالی و بانکی ارائه داده است.  

این مرکز اشاره کرده است که تحقیقات خبرنگارانش نشان می‌دهد وزارت خزانه‌داری امریکا در سال ۱۹۹۹ میلادی بانک ملی را به عنوان بانکی تحت حمایت دولت ایران معرفی کرده بود با این حال، از آن زمان تا چندین سال بعد سازمان املاک ترامپ  با این بانک در ارتباط بوده است.

یک شبکه خبری امریکایی در همین‌باره اشاره می‌کند که این همکاری در تضاد با شعارهای ترامپ در کارزار انتخاباتی اوست. این شبکه می‌نویسد:«او در حالی هیلاری کلیتون به دریافت کمک مالی از بنیاد علوی و بنیادهای مالی مشابه نزدیک به ایران متهم کرده که اکنون مشخص شده خود با بانکی ایرانی و دولتی در ارتباط بوده است. «ریچارد نفیو» که در فاصله سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی به عنوان هماهنگ کننده اصلی سیاست های تحریمی وزارت خارجه امریکا کار کرده و در زمینه تحریم ایران به دولت بوش و اوباما مشاوره داده است در این باره می گوید:«این اقدامی بسیار ریاکارانه بوده است. این نشان می دهد که ترامپ از اصولی که خود مدعی آن است عدول می کند». 

این شبکه خبری اشاره می‌کند که اسناد بدست آمده توسط دادگاه نشان می‌دهد که ارتباط میان سازمان ترامپ و بانک ملی آنجا مشخص می‌شود که اجازه‌ای تقریبا یک میلیون دلار در سال را به ساختمان جنرال موتورز داده است و در این‌باره سازمان ترامپ نقش داشته است. پیامدهای حقوقی و قانونی این موضوع در صورت اثبات مشخص نیست. 

ان بی سی اشاره می‌کند این در حالی است که در آن زمان دولت امریکا هرگونه تجارتی با ایران از جمله دریافت مالیات را ممنوع کرده بود. دولت اعلام کرده بود که برای کسب معافیت در موارد خاص نیاز به دریافت مجوز وجود دارد. کارزار ترامپ در این‌باره نظری نداده است.

«هوپ هیکس» سخنگوی کارزار ترامپ اما دراین‌باره، گفته است: «تنها تمرکز ترامپ اکنون بر روی انتخابات است و این‌که کشورمان را دوباره همان کشور بزرگ کنیم». ان بی سی اعلام کرده است که بانک ملی و دفاتر آن در تهران، لندن و پاریس نیز پاسخی نداده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین