کد خبر: ۳۹۹۷۵۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲

دهن‌کجی رئیس‌جمهور کلمبیا به نتیجه رفراندوم

رئیس‌جمهوری کلمبیا با وجود نتایج تعجب برانگیز همه‌پرسی این کشور بر ادامه آتش‌بس با جدایی‌طلبان فارک تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس‌جمهوری کلمبیا با وجود نتایج تعجب برانگیز همه‌پرسی این کشور بر ادامه آتش‌بس با جدایی‌طلبان فارک تاکید کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از بی بی سی، در پی مخالفت رأی دهندگان در کلمبیا به توافق صلح بین دولت و جدایی طلبان چپگرای فارک، خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهور این کشور تأکید کرد که آتش بس با جدایی‌طلبان همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

رئیس جمهور کلمبیا گفته است که استعفا نمی دهد و برای برقراری صلح به کارش ادامه می دهد. رأی دهندگان کلمبیایی دیروز یکشنبه 2 اکتبر در جریان رفراندومی با 50 و 24 دهم درصد آرا به این توافق صلح رأی منفی دادند.

کمتر از 40 درصد واجدان شرایط در این رفراندوم شرکت کرده بودند. این توافق هفته گذشته و پس از مذاکراتی که تقریبا 4 سال طول کشید، بین سانتوس، رئیس جمهور و تیموچنکو، رهبر فارک امضا شد.

رهبر فارک هم ضمن تأسف آور خواندن نتیجه رفراندوم گفت که دیگر برگشتی به خشونت نخواهد بود. آلوارو اوریبه، رئیس جمهور سابق که رهبری مخالفان این توافق را برعهده دارد، گفت که همه مردم کلمبیا خواستارصلح هستند، اما این توافق نیازمند اصلاحاتی است.

اوریبه معتقد است که دولت در جریان امضای این توافق به قدر کافی با جدایی‌طلبان فارک محکم برخورد نکرده، به ویژه در مورد مجازات کسانی که مرتکب خشونت شده اند.

رئیس جمهور سابق کلمبیا همچنین گفته که سانتوس با امضای این توافق سنتی را درکشور ایجاد کرده که می تواند مورد سوءاستفاده باندهای جنایتکار قرار بگیرد.

به گفته تحلیلگران، برخی این رفراندوم را رأی به کارنامه شخصی سانتوس می دانند که به دلیل سیاست هایش به ویژه در زمینه اقتصادی نامحبوب است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین