کد خبر: ۳۹۹۷۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷

جیسون رضائیان از ایران شکایت کرد

«جیسون رضائیان»، خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست که چند ماه به اتهام جاسوسی در ایران بازداشت بود از دولت ایران شکایت کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش فارس، خانواده «جیسون رضائیان»، خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست که چند ماه در ایران به اتهام جاسوسی بازداشت بود با استناد به مفاد استثنا در یک قانون در آمریکا شکوائیه‌ای علیه دولت ایران کرده‌اند.

«رضائیان» و خانواده‌اش در این دعوی که روز دوشنبه در دادگاه منطقه‌ای کلمبیا تنظیم شده ادعا کرده در مدت 18 ماه بازداشت در ایران، برای اثرگذاری بر روند مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به گروگان گرفته شده و تحت شکنجه روانی قرار گرفته است.

در این شکایت‌نامه همچنین ادعا شده که مقام‌های ایران مکرراً به جیسون رضائیان و همسرش «یگانه صالحی» که او هم دو ماه در ایران بازداشت بوده گفته‌اند که آنها به عنوان برگ چانه‌زنی جهت تبادل زندانی «ارزشمند» هستند.

«رضائیان» همچنین مدعی شده که روند رسیدگی قضایی به پرونده‌اش با لحظات حساس در مذاکرات هسته‌ای منطبق بوده و در نهایت آزادی وی نیز در روز اجرایی شدن توافق هسته‌ای صورت گرفته است.

در این شکایت‌نامه آمده است: «برای تقریباً 18 ماه، ایران رضائیان را با هدف به دست آوردن اهرم فشار در مذاکرات هسته‌ای و در نهایت تبادل وی با چیزی ارزشمند بازداشت و وحشت‌زده کرده است.»

 «جیسون رضائیان»، برادرش «علی رضائیان» و مادر آنها «مری رضائیان» با استناد به بند «استثنائات تروریسم» در قانون «مصونیت‌های حاکمیتی خارجی » خواستار دریافت مبلغ نامشخصی غرامت از ایران شده‌اند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
محمدرضا پیروی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
0
دمت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
1
0
ترحم بر پلنگ تیز دندان
ستمکاری بود بر گوسفندان
...
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
0
وطن فروش های عوضی جاسوسی می کنید و ازقبل جاسوسی اون همه مبلغ به جیب می زنید بس تان نیست ، یا اینکه پول مفت به مذاقتان خوش آمده حالا میخواهید از این طریق هم نسیبی ببرید. به نظر من به این میگن گدایی رسمی .!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین