کد خبر: ۳۹۹۸۷۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

پس لرزه‌ عصبانیت ظریف در مجلس/لارگانی:چرا مطهری سرسری عبور کرد/لاریجانی:آقای وزیر نباید عصبانی می‌شد

سوال پرحاشیه نماینده مشهد از وزیر امورخارجه در جلسه امروز مجلس هم حاشیه ساز شد و دو نفر از نمایندگان مجلس نسبت به نحوه مدیریت جلسه علنی توسط مطهری تذکر دادند.
آفتاب‌‌نیوز : در جلسه روز یکشنبه وقتی جواد کریمی قدوسی ادعایی درباره سخنان سرمدی (معاون ظریف) و حسین امیرعبداللهیان مطرح کرد، لحن ظریف عوض شد و با تندی به او گفت: چه کسی از صحبت خصوصی سرمدی و امیرعبداللهیان به شما گزارش داده است؟ چگونه به خودتان جرات می دهید در صحن مجلس خلاف بگویید؟ من برای حفظ احترام همکارانم سکوت می کنم و اجازه نمی دهم هیچ کدام از همکارانم مورد سوال قرار بگیرند. هیچ کسی حق ندارد در مورد یک کارگزار سیاست خارجی جمهوری اسلامی به ما توصیه بکند، به شما هم اجازه نمی دهیم چنین تهمتی را به سیاست خارجی ایران بزنید. با این تهمت ها، به دشمن اجازه می دهید جرات لاطائلات گفتن پیدا کند.

البته در آخر جلسه علی مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت، بابت این لحن به ظریف تذکر داد و او هم از نمایندگان عذرخواهی کرد. اما ظاهرا هنوز نمایندگانی هستند که او را نبخشیده اند و هنوز از لحن ظریف عصبانی هستند. آنچنان که دو نفر از آنها امروز در تذکرات خود این موضوع را مطرح کردند.

محمدرضا ملکشاهی راد،‌ نماینده مردم خرم آباد یکی از آنها بود که گفت: روز یکشینه اتفاقی افتاد که در شان مجلس نبود. جایش نبود که وزیر امور خارجه، نمایندگان مجلس را مورد توپ و تشر قرار بدهد.

او از لاریجانی خواست که نگذارد مجلس زیر سوال برود.

رئیس مجلس در پاسخ به ملکشاهی گفت: من در آن زمان در مجلس نبودم،‌ اما آقای مطهری توضیح دادند، آقای ظریف هم نباید عصبانی می شدند و شأن مجلس و وزارت خارجه هر دو ایجاب می کرد که موضوع با متانت بیان شود.

توضیحات لاریجانی،‌ ظاهرا ناصر موسوی لارگانی را قانع نکرد. نماینده مردم فلاورجان نفر بعدی بود که تذکر داد، او هم همان تذکر ملکشاهی را مطرح کرد و گفت: توضیح آقای مطهری،‌ واقعا نتیجه بخش نبود، قانون به نمایندگان اجازه داده که در هر زمینه ای اظهار نظر بکنند. وظایف نظارتی نمایندگان نیز از طریق سوال و تحقیق و تفحص است.

موسوی لارگانی ادامه داد: ایشان در جایگاهی نیستند که بگویند اجازه می دهند یا نمی دهد وقتی قانونی اساسی اجازه داده است. شما (خطاب به لاریجانی) باید از کیان مجلس دفاع کنید.

وی افزود: از نظر اداری نماینده و وزیر در یک سطح هستند. نمی شود که آقای مطهری سرسری بگذرد. جا داشت همان لحظه کلامش را قطع می کرد و اجازه نمی داد به مجلس توهین شود.

لاریجانی در پاسخ به او نیز گفت: اگر این مطلبی که شما گفتید درست باشد، آقای وزیر این جایگاه را ندارند. من در آن جلسه نبودم، من مطلب بررسی می کنم اما تا جایی که اطلاع دارم، موضوع اینگونه هم نبوده و دست آخر هم آقای وزیر عذرخواهی کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین