کد خبر: ۳۹۹۹۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵

روزنامه انگلیسی: صادرات نفت ایران با احتساب میعانات گازی به سطح پیش از تحریم رسید

روزنامه دیلی میل انگلیس امروز(سه شنبه) به نقل از دو منبع اعلام کرد، احتمال می رود مجموع فروش نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه سپتامبر (11 شهریور تا 9 مهر) به حدود 2.8 میلیون بشکه در روز رسیده باشد که معادل حداکثر مقدار پیش از تحریم آن در سال 2011 است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روزنامه یاد شده، افزایش صادرات ماه سپتامبر ایران در مقایسه با مقدار 2.5 میلیون بشکه در روزی ماه اوت (11 مرداد تا 10 شهریور) آن، بیشتر ناشی از افزایش صادرات میعانات گازی است.

میعانات گازی نوعی نفت سبک است که جزو سهمیه اوپک نیست و اغلب با گاز طبیعی تولید می شود. از میعانات گازی در تولید نفتا (بنزین سنگین) استفاده می شود.
این منابع گفتند: ایران برای تامین نیاز آسیا، در ماه سپتامبر 600 هزار بشکه در روز میعانات گازی فروخت که بیش از فروش 350 هزار بشکه در روزی ماه اوت آن است.
بنا به ادعای این منابع، ایران نزدیک به 100 هزار بشکه در روز این میعانات گازی را از محل موجودی انبار تامین کرده است.

آنها همچنین گفتند، صادرات نفت خام ایران در ماه سپتامبر نیز اندکی نسبت به ماه پیش از آن افزایش یافته و به حدود 2.2 میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گزارش ایرنا، در نشست 28 سپتامبر (هفت مهر) اوپک در الجزایر، به ایران، لیبی و نیجریه اجازه داده شد که تولید خود را تا سطح آخرین رکورد خود افزایش دهند و تا پیش از رسیدن به این سطح از محدودیت های تولید اوپک مستثنی باشند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست غیررسمی یاد شده، با رسیدن به توافق اولیه در مورد کاهش سطح تولید این سازمان به 32.5 تا 33 میلیون بشکه در روز، بازارها را غافلگیر کرد.

انتظار می رود در نشست 30 نوامبر (10 آذر) اوپک در وین، سهمیه تولید اعضا به تصویب برسد. اوپک در ماه اوت 33 میلیون و 200 هزار بشکه نفت تولید کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین