کد خبر: ۳۹۹۹۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱

وزیر اقتصاد آلمان، مقامات 'دویچه بانک' را به بی مسئولیتی متهم کرد

وزیر اقتصاد آلمان فرد شماره دو دولت این کشور روز دوشنبه در انتقاد از عملکرد 'دویچه بانک'، مقامات مهم ترین بانک کشورش را به بی مسئولیتی متهم کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی فرانس-24، زیگمار گابریل وزیر اقتصاد و معاون صدر اعظم آلمان گفت: من واقعا نمی دانم گریه کنم یا بخندم چرا که دویچه بانک خودش به نوعی به مدل سفته بازی تبدیل شده است اما ادعا می کند که اسیر دست دلالان شده است.

اظهارات انتقاد آمیز وزیر اقتصاد آلمان از مسئولان دویچه بانک در حالیست که دادگستری آمریکا ماه گذشته از این بانک درخواست پرداخت چهارده میلیارد دلار را کرده است.

دویچه بانک در وضعیت نامناسب مالی بسیار بحرانی به سر می برد و احتمال دارد در آینده ای نزدیک 9 هزار فرصت شغلی را کاهش دهد.

در حال حاضر تردید و نگرانی درباره وضعیت دویچه بانک، بخش بانکی در بازارهای بورس اروپایی را نیز با آشفتگی همراه کرده، چرا که اختلاف حقوقی بین دویچه بانک و دادگستری ایالات متحده آمریکا و احتمال پرداخت رقمی معادل 14 میلیارد دلار جهت حل و فصل این دعاوی برای بانک آلمانی بحران ساز شده است.

از سویی دیگر با این تحولات تمایل مشتریان به خروج سرمایه از این بانک افزایش یافته است، این روند ارزش سهام دویچه بانک را در اواسط کار روز جمعه بازار بورس فرانکفورت بشدت کاهش داد.
بحران دویچه بانک و گسترش آن به بخش بانکی اروپا حتی به بازار بورس نیویورک هم سرایت کرده است، دویچه بانک از ابتدای سال 2016 تاکنون بیش از 50 درصد از سرمایه بورسی خود را از دست داده است.

مقامات قضایی ایالات متحده 'دویچه بانک ' را به فروش اوراق بهادار دارای مشکل و فریب سرمایه گذاران متهم کرده اند، دستگاه قضایی آمریکا نیز برای حل و فصل این اختلاف رقمی معادل 14 میلیارد دلار از دویچه بانک طلب کرده است، در این بین دولت آلمان هم حاضر به کمک و حمایت از این نهاد نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین