کد خبر: ۳۹۹۹۹۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
در دیدار رئیس سرویس اطلاعات عراق؛

لاریجانی: سیاست ایران در عراق تقویت همدلی میان گروه های عراقی اعم از سنی، شیعه و کرد است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در عراق حمایت از تمامیت ارضی، تقویت وحدت و همدلی میان تمام گروه های عراقی اعم از سنی، شیعی و کرد می باشد و عراق با وحدت و انسجام میان گروه های عراقی می تواند بر مشکلات کنونی غلبه کند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، علی لاریجانی امروز- سه شنبه - در دیدار «مصطفی کاظمی» رئیس سرویس اطلاعات عراق با بیان این مطلب افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت عراق ایستاده و برای ارائه هر گونه مساعدت آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به مناسبات گرم و برادرانه میان مردم و مسئولین دو کشور بر لزوم تلاش مشترک برای کمک به حل مسائل و مشکلات عراق تاکید کرد.
رئیس قوه مقننه با اشاره به خطر تجزبه کشورهای منطقه از جمله عراق گفت: برخی از رهبران غربی بر این باورند که با تقسیم کشورها می توانند بر مشکلاتشان در منطقه پایان دهند، در حالی که این اندیشه کاملا اشتباه است و باید با قدرت، از وحدت ملی و تمامیت ارضی عراق دفاع کرد.
لاریجانی افزود: تجزیه سودان در سال های اخیر اثبات کرد که نه تنها مشکلی حل نمی شود بلکه وضعیت بدتر خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه مهم سرویس اطلاعتی عراق در استقرار امنیت در منطقه گفت: سرویس اطلاعاتی عراق سهم مهمی در اعتمادسازی و تقویت فضای وحدت و همدلی در عراق دارد.
وی افزود: امروز منطقه ما بر آتشفشانی از باروت قرار گرفته و برخی بازیگران با اتخاذ رویکرد غلط، منطقه را بیش از هر زمانی با مخاطرات مواجه کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین