کد خبر: ۴۰۰۰۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹

جان کری: آمریکا به تعهداتش در برجام عمل می‌کند

وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 آن را یک موفقیت دانست و از همکاری فدریکا موگرینی و کاترین اشتون در مذاکرات هسته‌ای تشکر و قدردانی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در نشستی با عنوان « آینده روابط فراآتلانتیک » به میزبانی صندوق آلمانی مارشال در بروکسل پایتخت بلژیک درباره موضوعات بین‌المللی مختلف از جمله برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام) و بحران سوریه سخنرانی کرد.

کری در بخشی از سخنان خود یکی از مزایای دموکراسی را در شنیدن تمام صداها دانست و گفت: بدون همکاری میان کشورهای حوزه آتلانتیک و فراتر از آن، موفقیت در مذاکرات هسته‌ای و حصول برنامه جامع اقدام مشترک ممکن نبود، توافقی که متعهد شد تمام راه های دستیابی به سلاح هسته‌ای را مسدود کند و اکنون نیز وعده های این توافق عملی شده است.

وی در ادامه گفت: من از فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کاترین اشتون مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کمک تمام شرکای‌مان در این تلاش مشترک  قدردانی می کنم.

کری افزود: مسئولیت ما اکنون این است که اطمینان یابیم تمام طرف های توافق به تعهداتشان عمل می‌کنند. آمریکا نیز به سهم خود در این توافق و تعهداتش عمل کرده و به این کار ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی خود با تاکید بر اینکه راه حل سیاسی تنها گزینه صحیح برای حل بحران سوریه است گفت:‌ واشنگتن دست از پیگیری های خود برای برقراری صلح در سوریه پس از تعلیق مذاکرات مستقیم با واشنگتن بر سر آتش بس در سوریه نمی‌کشد. آمریکا و روسیه باز هم به گفت‌وگو درباره سوریه به عنوان بخشی از مذاکرات چند جانبه ادامه خواهند داد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
0
بنده خدا بيشتر از اين قول نداده بوده ، انگليسي شما خوب نبوده و امضاء كرديد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
0
جان جان زمانبندی تان را نپسندیدم عزیزم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین