کد خبر: ۴۰۰۰۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸

آذری: گل‌محمدی خودش رفت

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان گفت: در ایران فواصل مربیان از لحاظ دانش مربیگری آن‌ها زیاد نیست و همه مربی‌های ایرانی لیگ برتر از لحاظ دانش نزدیک به هم هستند. نحوه مدیریت، ارتباطات و آموزش در تیم‌ها متفاوت است و باعث پیشرفت و پسرفت آن‌ها می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سعید آذری در کنفرانس مطبوعاتی امروز سه‌شنبه 13 مهر ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: ذوب‌آهن که از سال 1347 به عنوان باشگاه فرهنگی ورزشی از زمان افتتاح خود کارخانه حضور داشته است، توانسته یک باشگاه سازنده باشد و می‌تواند الگویی برای دیگر باشگاه‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه ذوب‌آهن یک برند بین‌المللی شده است، افزود: پیشرفت باشگاه بیشتر نخواهد شد مگر با دانش، برنامه‌ریزی، نیروی انسانی متخصص و ساختار سیستمی که در باشگاه وجود داشته باشد. اگر امروز باشگاه ذوب‌آهن بین‌المللی است به خاطر تلاش‌های یک گروه و مجموعه است که تمام وقت و وجودشان را برای این باشگاه هزینه کرده‌اند.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان ادامه داد: خیلی‌ها امروز آرزو دارند که در تیم‌های مختلف باشگاه ذوب آهن به عنوان سرمربی یا بازیکن حضور داشته باشند و برخی‌ها ارتباطاتی دارند تا به عنوان سرمربی ذوب‌آهن فعالیت کنند.

آذری افزود: باشگاه ذوب‌آهن قهرمانانی دارد همانند قاسم حدادی‌فر که سلامتی‌اش را در یک بازی به خاطر باشگاه از دست می‌دهد و با تمام توان برای پیروزی می‌جنگد. بازیکنان ما در فینال جام حذفی شرافتمندانه جنگیدند و پس از اتمام این بازی حدود 60 درصد تیم آسیب دیده بودند.

وی با اشاره به اینکه باشگاه ذوب‌آهن به غیر از تیم فوتبال دیگر رشته‌های ورزشی را زیرمجموعه خود دارد افزود: تیم‌های آقایان و بانوان باشگاه ذوب‌آهن در هر رشته‌ ورزشی که هستند تلاش می‌کنند تا حضور قدرتمندانه‌ای را در میادین داشته باشند و ما همیشه اسم تیم های ذوب آهن را به عنوان تیم‌های مدعی و قدرتمندی می‌بینیم.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان ادامه داد: ذوب آهن برای پیشرفت بیشتر نیاز دارد از قالب فعلی خود بیرون بیاید و از منابع مالی و نیروی انسانی زبده جدید بهره ببرد و نیاز به حمایت بیشتر رسانه‌ها دارد.

به گزارش ایسنا، آذری با اشاره به اینکه ذوب‌آهن اولین باشگاهی بوده است که حق رشد را گرفته خاطرنشان کرد: تیم فوتبال این باشگاه در 10 سال گذشته اولین باشگاهی بوده که دوبار توانسته پشت سر هم قهرمان جام حذفی شود.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مقامات استان اصفهان آستین همت را بالا بزنند و ارزش‌گذاری ویژه‌ای برای ورزش داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سکان تیم‌های اصفهانی را یک سرمربی بادانش اصفهانی مثل منصور ابراهیم‌زاده در دست نمی‌گیرد گفت: اعتقاد دارم که استان اصفهان مربی‌های بادانش و خوبی را دارد و آرزو دارم سکان رهبری تیم‌های اصفهانی دست یک اصفهانی باشد اما انتخاب یک سرمربی یک گزینه چند وجهی است و نیاز دارد روی آن تفکرات بیشتری شود.

آذری خاطرنشان کرد: توسعه رشته‌های ورزشی در باشگاه ذوب‌آهن مستلزم بودجه است و ما توانسته‌ایم خوشبختانه در سال جاری رشته‌های تیمی، شطرنج و دومیدانی را به فعالیت‌های باشگاه اضافه کنیم.

وی در مورد سخنان گذشته خودش در رابطه با ورزشگاه نقش جهان که پیش‌بینی کرده بود آذر سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد گفت: اگر کسی از مبانی سازه‌های ورزشی اطلاع داشته باشد دقیقا می‌فهمد که انجام یک پروژه ورزشی چه زمانی به طول می‌انجامد تا مورد بهره‌برداری قرار گیرد. سال گذشته از نقش جهان بازدید کردم و اعتقاد داشتم که تا آذر امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و خوشبختانه این اتفاق می‌افتد. در آن زمان برخی‌ها اظهاراتی داشتند که گفتن آن صحیح نیست اما باید بگویم این افراد دانش ورزشی ندارند و به همین خاطر این سخنان را به میان آورده بودند.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه حدود 20 سال از ساخت ورزشگاه نقش جهان می‌گذرد و هنوز این ورزشگاه تکمیل نشده است افزود: طی این مدت خیلی از عوامل زیربنایی ورزشگاه رو به فرسایش رفته است و فکر می‌کنم عمر مفیدش را از دست داده است و در آینده نیاز به بازسازی دارد. اگر فولاد مبارکه سپاهان برای تکمیل ورزشگاه نقش جهان وارد نمی‌شد قول می‌دادم این ورزشگاه 3 سال دیگر افتتاح می‌شود و تا به امروز فولاد مبارکه سپاهان 35 میلیارد تومان هزینه کرده است.

وی در مورد اختلاف باشگاه ذوب‌آهن در مورد اسپانسر تیم‌های تراکتور، پرسپولیس و استقلال و سخنانی که در این حوزه وجود داشته است گفت: هدف این تیم‌ها این بوده که امتیازی که متعلق به سازمان لیگ است را تحت سیطره خود قرار دهد. زمانی که از اولین بازی 3090 را تبلیغ می کردند باعث می‌شد تا 13 باشگاه دیگر لیگ برتر با چالش مواجه شوند. ما فدراسیون را تحت فشار قرار دهیم تا تبلیغات دور زمین 3090 را جمع کند و این یک نکته مثبت محسوب می‌شود. ذوب آهن در این زمینه پیشرو بود و برای آن‌ها چالش ایجاد کرد.

آذری با بیان اینکه باشگاه‌ها می‌توانند حق رایت بگیرند و حق رایت آن‌ها به دیگر باشگاه‌ها ربطی ندارد گفت: این تبلیغاتی که سه تیم پایتخت و تراکتورسازی منعقد کرده‌اند متولی آن سازمان لیگ است و سازمان لیگ موظف است که از حق دیگر باشگاه‌ها نیز حمایت کند. ما به سازمان لیگ اخطار دادیم که اگر بخواهد این رویه پیش برود 13 باشگاه دیگر از ادامه لیگ انصراف می‌دهند تا ببینیم این 3 تیم چگونه می‌توانند تا پایان فصل با هم بازی کنند.

وی افزود: تعداد هواداران باشگاه ذوب آهن قابل مقایسه با پرسپولیس، استقلال، تراکتور و سپاهان نیست اما ذوب‌آهن پازل مهمی از فوتبال این کشور است و باید برای ما هم سازمان لیگ حق و حقوقی در نظر بگیرد.  

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان در مورد جدایی یحیی گل‌محمدی و رفتن او از تیم ذوب‌آهن گفت:‌ ما سرمربی را تغییر ندادیم. گل محمدی بعد از بازی تراکتورسازی با معاونت باشگاه‌ صحبت‌هایی را کرده بود و درخواست فسخ قرارداد داده بود. با توجه به اتفاقات بازی تراکتور و فحاشی‌های صورت گرفته از طرف هواداران با این درخواست موافقت نکردم و گفتم اجازه دهید تا آرامش به تیم بازگردد چرا که جدایی گل‌محمدی در آن زمان فیدبک خوبی نداشت و با گل‌محمدی صحبت کردم تا بماند.

آذری ادامه داد: وضعیت باشگاه ذوب آهن هیچ‌گاه بدتر از زمانی که من آن را تحویل گرفتم نمی‌شد و ما در هفته اول لیگ که تازه مدیرعامل شده بودم مورد حملات بسیار زیادی قرار گرفتم. از مدیرهای عالی‌رتبه وزارتخانه تا مدیران کارخانه ذوب‌آهن همگی علنا دستور می‌دادند گل‌محمدی را در آن زمان اخراج کنم اما من پای او ایستادم چرا که می‌دانستم ذوب‌آهن با او موفق می‌شود. در آن زمان هیچ‌وقت بهانه‌جویی نکردم و شکست تیم را گردن کسی نیانداختم و ایستادم تا ذوب‌آهن مسیرش آن‌گونه شود که می‌خواستم.

وی با  اشاره به هوادارانی که در بازی تراکتور به بازیکنان و کادرفنی ذوب آهن فحاشی کرده بودند گفت: یک سری از برخی افراد خط گرفته بودند و ما آن‌ها را شناسایی کردیم و به آن‌جایی که باید، معرفی شدند.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان ادامه داد: بعد از بازی استقلال یحیی گل‌محمدی صحبت‌های گذشته خودش را به میان آورد و خواست از ذوب‌آهن جدا شود. پس از آن ما با جدایی او موافقت کردیم و بعد از گل محمدی مجتبی حسینی مربی این تیم به واسطه تعهدی که داشته و دارد کارش را انجام داد. حسینی مربی توانمندی است و توانسته خودش را در بازی‌های مقابل خوزستان و بوشهر اثبات کند.

آذری در پاسخ به این سوال که مجتبی حسینی مدرک مربیگری A آسیا را دارد و آیا در بازی‌های آسیایی برای نشستن او روی نیمکت مشکلی به وجود نمی‌آید گفت: حسینی مدرک گرید A آسیا را دارد. برای نشستن روی نیمکت یک تیم در آسیا به پرولیسانس نیز احتیاج است و کسانی می توانند مربیگری ذوب‌آهن را به عهده بگیرند که پرولیسانس داشته باشند و هیچ‌کدام از گزینه‌هایی که در فضاهای مجازی مطرح شده پرولیسانس ندارند.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه اگر معیار خاصی برای انتخاب مدیرعاملان هم وجود داشت بسیار خوب بود افزود: متاسفانه در کشور روابط اشخاص مشخص می‌کند که چه مدیرعاملی کجا برود و شاید معدود کسانی باشند که سوابق ورزشی و مدیریتی مناسبی برای پست باشگاه‌ها در لیگ برتر داشته باشند و این واقعیتی است که وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه ذوب‌آهن قصد دارد پس از تکمیل ورزشگاه نقش‌جهان ورزشگاه فولادشهر را توسعه دهد یا خیر گفت: در ورزشگاه فولادشهر حرکاتی انجام داده‌ایم و تفکراتی در مورد توسعه ورزشگاه فولادشهر داریم اما فعلا به خاطر شرایط مالی امکان آن وجود ندارد. اولین اولویت ما در رابطه با این ورزشگاه تعویض چمن آن است و تا اوایل تیرماه سال آینده در نظر داریم چمن ورزشگاه فولادشهر تعویض شود.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه هیچ‌وقت نگفته‌ام اختلاف سلیقه‌ای با یحیی نداشته‌ام گفت: من با گل‌محمدی اختلاف سلیقه داشتم اما اختلاف سلیقه ما فنی نبوده است و مبنای جدایی گل‌محمدی درخواست خود او بوده است.

آذری با اشاره به اینکه پایان برنامه 3 ساله باشگاه ذوب‌آهن هنوز تمام نشده افزود: 7 مسابقه از لیگ برتر گذشته و در سال سوم این برنامه هستیم. ذوب‌آهن شرایطش بدتر از این هم بوده است اما امیدوارم که پایان سال سوم پایان خوشی باشد و به آن هدفی که داشتیم برسیم.

وی با اشاره به اینکه باشگاه ذوب‌آهن از رفتن یک نفر متضرر نخواهد شد گفت: چیزی که دغدغه من است کاهش 13 میلیاردی بودجه باشگاه است. به نظر من در ایران مربی‌ها از لحاظ دانش فواصل زیادی ندارند و همه مربی‌های ایرانی لیگ برتر از لحاظ دانش نزدیک به هم هستند. نحوه مدیریت، ارتباطات و آموزش در تیم‌ها متفاوت است و باعث پیشرفت و پسرفت آن‌ها می‌شود. ممکن است در لیگ ما کسانی مانند برانکو از لحاظ دانش با دیگر مربی‌ها متفاوت باشند.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان به حمایت از سرمربی جدید ذوب‌آهن پرداخت و گفت: هیچ سرمربی به اندازه مجتبی حسینی از ذوب‌آهن شناخت ندارد و تعدادی از بازیکنانی که قبلا هیچ‌کس نمی‌شناخته و الان فیکس بازی می‌کنند او به باشگاه معرفی کرده است. حسینی قبلا برای ذوب‌آهن بازی می‌کرده و کاپیتان این تیم بوده و یک ذوب‌آهنی است و تعصب حسینی از خیلی‌ها بیشتر است.

آذری در پاسخ به این سوال که باشگاه ذوب آهن دارد از اسم سهراب مرادی بهره برداری می‌کند  گفت:  این وزنه‌بردار زمانی که 10 سال داشت در تیم‌های پایه ذوب‌آهن وزنه می‌زد و از آن زمان در باشگاه ذوب‌آهن بوده است. او ساخته شده باشگاه ذوب آهن است و اگر سال گذشته در این باشگاه وزنه نمی‌زده دلیل نمی‌شود که از ذوب‌آهن نیست.

وی در رابطه با 13 میلیارد بودجه کسر شده از باشگاه ذوب‌آهن گفت: در مجمع قبلی به ما گفتند 13 میلیارد تومان از بودجه باشگاه به اشتباه کم شده است. در مجمع فوق العاده‌ای که در آبان‌ماه داریم پولی که اشتباه کم شده امیدوارم اشتباه هم برگردد و سرجای خود قرار گیرد چرا که اگر این پول برنگردد برای باشگاه مشکل‌ساز خواهد شد. یکی از تیم‌های پایتخت امسال 42 میلیارد تومان خرج کرده بود و آن تیم دیگر نیز حدود 23 میلیارد تومان. سوال من این است که اگر این تیم‌ها پول خرج کرده‌اند چه خدماتی به فوتبال داده‌اند. حداقل تیم‌های اصفهانی که می‌گفتند پول خرج می کنند خدماتی مثل ورزشگاه فولادشهر و نقش جهان و بازیکنانی که در این باشگاه‌ها می‌بینیم ساخته‌اند و خدمت‌رسانی کرده‌اند.

آذری در پاسخ به این سوال که در رسانه‌ها برخی موارد در مورد جدایی شما صحبت می کنند و چرا مدیران ارشد کارخانه ذوب‌آهن همانند شما که از سرمربی تیم حمایت می‌کنید و سخن می‌گویید حرف نمی‌زنند گفت: شاید اعتقاد دارند آذری زبان‌دراز است و مظلوم نیست و می‌تواند از پس خودش بربیاید. اینکه چرا آن‌ها از من دفاع نمی‌کنند را باید از آن‌ها سوال کنید.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود شما با برخی از مدیران باشگاه و سرمربی اختلاف داشته‌اید گفت: من با همه اختلاف نظر دارم (با خنده). زمانی که در هیات مدیره سیاست‌ها و چارچوبی به من داده شود، طبق آن پیش می‌روم و اگر آن اصول زیر پا گذاشته شود من نیز غیرمنطقی می‌شوم و با همه اختلاف پیدا می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که ذوب‌آهن در اول فصل تعدادی از بازیکنانش از این تیم جدا شدند و با توجه به اینکه امسال در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و آیا می‌توانند نماینده خوبی برای کشور باشند گفت: هیچ تیمی از ایران قادر نیست قهرمان آسیا شود مگر اینکه مورد حمایت قرار گیرد. ذوب آهن هنوز به قهرمانی آسیا امید دارد و این قابلیت را داریم تا در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم اما مساله این است که باید مورد حمایت قرار بگیریم. امسال فکر می‌کردیم حق پخش را بگیریم و اگر این اتفاق می‌افتاد می‌توانستیم بازیکنان بزرگ خارجی را به خدمت تیم درآوریم. بازی‌کردن در مجامع بین‌المللی نیاز یک برنامه‌ریزی صحیح دارد. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا در نیم فصل بازیکنان خوبی را بگیریم. مانند همان سالی که در نیم‌فصل ذوب‌آهن متحول شد و توانست در نیم فصل دوم بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

آذری در رابطه با شکایتی که برند جوما به خاطر تخلف این باشگاه از ذوب آهن داشته است گفت: زمانی که ما قراردادی را با جوما منعقد کردیم قرار شد آرم شرکت اطلس گلوبال را نیز روی پیراهن‌های جوما بزنیم. در آن زمان انتظاراتی را که از شرکت اطلس داشتیم برآورده نشد. بعد از آن به خاطر طرحی که روی لباس‌های جوما بود به یک شرکت داخلی سفارش پیراهن‌هایی را دادیم که طرح جوما را به یک تولیدکننده داخلی دادیم تا برای ما لباس تهیه کند. ما این شهامت را داریم که بگوییم کار ما غیرحرفه‌ای بوده است. بعد از این اتفاق نامه شرکت جوما شدیدا به ما معترض شد و نامه‌ای را به باشگاه فرستاد. بعد از آن ما با نامه‌ای از این شرکت عذرخواهی کردیم و زمانی که مشکلات ما با شرکت اطلس گلوبال حل شود دوباره از لباس‌های شرکت جوما استفاده خواهیم کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین