کد خبر: ۴۰۰۱۲
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۲:۱۴

سید حسن خمینی : وحدت رمز پایداری انقلاب

آفتاب‌‌نیوز : در اين ديدار كه در پاويون حرم مطهر امام(س) برگزار شد، نوه‌ي حضرت امام به بيان فرازي از وصيت نامه‌ي سياسي، الهي امام (س) پرداخت و گفت: امام خميني (س) در اين فراز، علت به وجود آمدن انقلاب، ثبات و استمرار آن را، اتكاء به خداوند و وحدت كلمه مي‌دانند. 

سيدحسن خميني به انشقاق گروه‌ها و دسته‌ها در پيش از انقلاب اشاره كرد و اظهار داشت: در آن ايام كه هر گروه و دسته‌اي به دنبال منفعت خود بود، عاملي براي وحدت بين آن‌ها پيدا شد.
وي امام خميني(س) را عامل اين وحدت دانست و افزود: بعد از اين وحدت بود كه پايه‌هاي رژيم شاهنشاهي شروع به ريزش كرد.
فرزند يادگار امام اتكاء امام(س) به خداوند در همه‌ي امور را يادآور شد و در ادامه به نقش وحدت در پايداري و ثبات انقلاب اشاره و تصريح كرد: كار بي‌نظير امام (س)، وحدت در سه حوزه بود.
سيدحسن خميني پيوند بين شيعه و سني، حوزه و دانشگاه و اقوام را، اين سه حوزه دانست و در تشريح آن گفت: از اهداف اصلي امام(س) وحدت بين شيعه و سني بود.
سيد حسن خميني گفت: امام(س) عقيده داشتند اگر اين دو كانون انديشه،یعنی حوزه و دانشگاه همواره همراه هم باشند، استكبار نخواهد توانست به اهداف استعماري خود نائل شود.
فرزند يادگار حضرت امام در زمينه‌ي پيوند بين اقوام در ايران، يادآور شد: هويت ما قبل از ايراني بودن، هويت مذهبي و حسيني (ع) است و وحدت بين اقوام ايراني به واسطه‌ي اهل بيت (ع) شكل گرفته است.
وي ادامه داد: برهمين اساس است كه علي‌رغم وجود اقوام مختلف در ايران، شاهد وحدت و دوستي آن‌ها هستيم.
سيد حسن خميني آنگاه وحدت در اين سه حوزه را وحدت اقشار اجتماعي دانست و تصريح كرد: اساسا اين وحدت رمز بقاء انقلاب است. لذا هر كس اين پيوند را خدشه‌دار كند، به امام (س)، انقلاب و نظام اسلامي خيانت كرده است.
نوه‌ي حضرت امام انقلاب اسلامي را نعمت بزرگ الهي دانست و ضمن بر حذر داشتن گروه‌ها و احزاب به آسيب رساندن به اين موهبت الهي، اظهار داشت: آسيب‌شناسي و انتقاد درون‌گروهي، با وحدت منافات ندارد. نبايد گروهي را به علت انتقاد سازنده و كارساز، در حاشيه قرار دهيم.
وي واحد بودن هدف، نيت و دشمن را در بين گروه‌ها و احزاب درون انقلاب، عامل پيوند آنها دانست و خاطر نشان كرد: رقابت‌هاي سالم گروه‌ها و احزاب در درون جامعه نبايد باعث كينه شود.
فرزند يادگار امام ادامه داد: انتقاد سازنده و يادآوري خطاهاي يكديگر، باعث پوياتر شدن انقلاب خواهد شد.
سيد حسن خميني در پايان سخنان خود با بيان اينكه همه با هم بايد به دولت در تحقق شعارهايش كمك كنيم، اظهار اميدواري نمود دولت مردان در اجراي اهداف‌شان موفق باشند.
پيش از سخنان نوه‌ي امام، فتاح وزير نيرو با گرامي‌داشت ياد و خاطره‌ي امام (س)، گفت: همه بايد بدانيم كه راه و انديشه‌ي امام (س) چراغ راه ما خواهد بود.
وي اظهار داشت: پرسنل وزارت نيرو، در خدمت به مردم و تحقق اهداف امام (س)، از هيچ تلاشي دريغ نخواهد كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین