کد خبر: ۴۰۰۱۲۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
در مناظره مایک پنس و تیم کین کدام یک برنده شدند؟‌

با نامزدهای معاونت ریاست‌جمهوری بعدی آمریکا آشنا شوید/دیدگاه‌شان درباره ایران چگونه است؟

سخن از مناظره‌ای است که به‌تازگی میان نامزد پیشنهادی معاونت هیلاری کالینتون و دونالد ترامپ انجام شد و مایک پنس نامزد معاونت ترامپ در این مناظره درباره ایران هم اظهارنظر کرد. او گفت که توافق هسته‌ای با ایران توافقی بد بود و دولت اوباما پس از آن یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار پول نقد هم «باج» داد. او گفت که این موضوع افتخاری ندارد این در حالیست که کین افتخار خود را نامزدی معاونت هیلاری کلینتون دانست که بدون شلیک گلوله به زعم او برنامه سلاح اتمی تهران را نابود کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- شاید از حرارت و اهمیت مناظره میان هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات امریکا و دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان برخوردار نباشد اما در جای خود حائز اهمیت است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سخن از مناظره‌ای است که به‌تازگی میان نامزد پیشنهادی معاونت هیلاری کالینتون و دونالد ترامپ انجام شد و مایک پنس نامزد معاونت ترامپ در این مناظره درباره ایران هم اظهارنظر کرد. او گفت که توافق هسته‌ای با ایران توافقی بد بود و دولت اوباما پس از آن یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار پول نقد هم «باج» داد. او گفت که این موضوع افتخاری ندارد این در حالیست که کین افتخار خود را نامزدی معاونت هیلاری کلینتون دانست که بدون شلیک گلوله به زعم او برنامه سلاح اتمی تهران را نابود کرد. 

با نامزدهای معاونت ریاست‌جمهوری بعدی آمریکا آشنا شوید/دیدگاه‌شان درباره ایران چگونه است؟

«سی بی اس» نیوز امریکا با انتشار گزارشی این پرسش را مطرح کرده است که آیا مناظره میان نامزدهای معاونت ریاست جمهوری بر نتیجه انتخابات امریکا تاثیرگذار خواهد بود و در این باره اشاره کرده است که در نظرسنجی صورت‌گرفته توسط آن شبکه ۷ نفر از هر ۱۰ رای دهنده گفته‌اند که برنامه‌ریزی کرده‌اند تا مناظره میان پنس و کین را تماشا کنند. این شبکه خبری اشاره کرده است که نامزدهای معاونت قصد داشته‌اند از این فرصت برای شناساندن خود به رای‌دهندگان امریکایی استفاده کنند و خود نیز می‌دانند این فرصتی حیاتی است. به گونه‌ای که کین در میامی فلوریدا در ماه ژوئیه گذشته در جمع مردم گفته بود که می‌داند بسیاری از آن‌ها اولین بار است که نام او را می‌شنوند. 

اما این دو نامزد کیستند؟ ‌تیم کیم و مایک پنس سیاستمدارانی با تجربه هستند اما بسیاری از رای‌دهندگان امریکایی آنان را کمتر می‌شناسند. این در حالیست که کلینتون و ترامپ برای آنان شناخته شده‌تر هستند. 

تیم کین ۵۸ ساله است و در کمیته روابط خارحی و امور نظامی سنا فعال بوده است. شهرت او به‌خاطر کار به عنوان فرماندار ویرجینیا بوده است. کلینتون کین را مردی توصیف کرده که زندگی‌اش را به تلاش برای دیگران اختصاص داده است. هیلاری کلینتون گفته بود که کین مرد خوش‌بینی است که باور دارد اگر خودتان برای حل مشکلی کار کنید هیچ مشکل لاینحلی وجود نخواهد داشت. او پیش از آن که وارد عرصه سیاست شود وکیل در حوزه حقوق مدنی بود. بسیاری از منتقدانش او را فردی «کسل‌کننده» خوانده‌اند. او در جریان ماموریت خود به هندوراس که برای امور مذهبی بوده است زبان اسپانیایی را فرا گرفته است. او در سال ۲۰۰۵ میلادی در زمانی که فرماندار بود با ازدواج همجنس‌گرایان مخالفت کرد این سیاستمدار کاتولیک اما بعدا از تصمیم خود برگشت. او همچنین گفته است که شخصا با سقط جنین مخالف است اما به نفع قانون حق سقط جنین رای داده است». 

«مایک پنس» نامزد معاونت ترامپ است او ۵۷ ساله است و از سال ۲۰۱۳ میلادی به عنوان فرماندار ایندیانا فعالیت کرده است و بیش از یک دهه نیز نماینده در کنگره بوده است. او طرفدار کاهش مالیات است و در زمینه اجرای برنامه‌های تغییر اقلیمی با شک و تردید می‌نگرد و در مقابل مدافع افزایش مداخلات نظامی امریکا در خارج از آن کشور است. او در محیطی کاتولیک بزرگ شد اما اکنون یک پروتستان اونجلیکال است. او گفته است که من یک مسیحی، یک محافظه‌کار و یک جمهوریخواه هستم. زمانی که فرماندار بود به دلیل امضای قانون آزادی‌های مذهبی مورد انتقاد قرار گرفته بود منتقدان می‌گفتند که این قانون علیه همجنسگرایان است و تبعیضی در قبال آنان محسوب می شود. 

اما در مناظره اخیر میان نامزدهای معاونت کلینتون و ترامپ کدام طرف برنده بودند؟ یکی از تحلیلگران لس آنجلس تایمز می‌گوید که کین در بخشی از مناظره که به برنامه‌های مهاجرتی ترامپ و توهین‌های او به مهاجران اشاره کرد بهتر از پنس عمل کرد. مک مانوس دیگر تحلیلگر آن روزنامه اما می‌گوید که هر دو نامزد تاکتیک مشابهی را در پیش گرفتند و می‌افزاید: «کین دائما می‌گفت دونالد ترامپ دونالد، ترامپ و پنس نیز می‌گفت هیلاری کلینتون هیلاری کلینتون. هر دو نامزدهای معاونت ریاست جمهوری طرف مقابل را هدف قرار می‌دادند. کین می‌گفت ترامپ به مکزیکی‌ها و زنان توهین کرد و پنس هم در تلاش برای دفاع از ترامپ بود». 

لس آنجلس تایمز اشاره می‌کند که در زمینه بحران سوریه نکته جالب آن بود که پنس نامزد معاونت ترامپ نظرش با نظر ترامپ یکسان نبود و خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه و حمله احتمالی امریکا علیه ارتش سوریه شده بود‌. این روزنامه می‌نویسد: «او، پوتین رییس جمهوری روسیه را تقبیح کرد و او را تهدیدی علیه غرب خواند. این گسست از سیاست و رویکرد ترامپ در قبال روسیه و پوتین بود اما مستقیما در خط جریان اصلی حزب جمهوریخواه بود. این موضوع می‌تواند پنس را در جایگاهی قرار دهد که نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و یا ۲۰۱۴ امریکا از سوی حزب جمهوریخواه شود. 

لس‌آنجلس تایمز در نهایت نتیجه‌گیری می‌کند که در این مناظره بیش از آن که مایک پنس به ترامپ کمک کرده باشد قابلیت‌های خود برای نامزدی در انتخابات بعدی ریاست جمهوری امریکا در سال‌های آینده را نشان داد. این روزنامه همچنین اشاره می‌کند که طبیعتا به دلیل مجری‌گری مایک پنس در برنامه های تلویزیونی او از فن سخنوری بهتری در مناظره اخیر در مقایسه با کین نامزد معاونت کلینتون برخوردار بود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین