کد خبر: ۴۰۰۱۶
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۲:۱۵

احمدی نژاد: مدیران طاغوتی را عزل می کنیم

مرگ بر آمرکا شعار همه ملت هاست
آفتاب‌‌نیوز : او ادامه داد: اين چه فضاي التهاب‌آوري است كه براي برخي كشورها درست شده است؟ چرا بايد مسابقه‌ي تسليحاتي به راه انداخته شود؟ 

احمدي‌نژاد تصريح كرد: كشورهاي ضعيف به جاي آموزش و رفاه مجبورند براي دفاع از خود و تهديدهاي دشمنان احتمالي ارتش بسازند. اين چه بساطي است كه به راه انداخته‌اند.
وي با نكوهش ادبيات خشن تهديد، گفت: آنها فكر مي‌كنند با اتكا به گردن‌كلفتي مي‌توانند در دنيا حكمراني كنند.
رييس جمهور با بيان اين‌كه در عرصه‌ي جهاني به سياست خارجي فعال معتقد هستيم، گفت: دفاع از منافع ملت ايران و شرايط تاثيرگذار در عرصه‌ي جهاني مورد تاكيد ما است. ما دنبال عدالت در عرصه‌ي جهاني هستيم. كسي حق ندارد حقوق ملت‌ها را و منافع آنها را زير پا بگذارد. 

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از اظهاراتش، گفت: امروز چشم اميد جوانان دنيا به ملت ايران دوخته شده است. آنها به ملت ايران عشق مي‌ورزند. 

وي ادامه داد: اين روزها همواره در مذاكرات تلفني و يا به صورت نامه ارادت مردم كشورهاي دنيا نسبت به ملت‌مان را مي‌بينيم. اين در حالي است كه آنهايي كه ادعاي رياست بر دنيا را دارند هر روز منفورتر از گذشته مي‌شوند. 

رييس جمهور گفت: اگر آنها مي‌خواهند بدانند چه كسي منفورتر است بروند و در بين مردم كشورهاي مختلف بچرخند. 

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنانش انقلاب اسلامي را پرچم‌دار حفظ عدالت در جهان دانست و گفت: امروز ملت ايران الگويي براي همه‌ي خداپرستان و عدالت‌طلبان دنيا است. تجربه‌ي انقلاب يك تجربه‌ي بسيار عظيم براي بشريت است. وي هم‌چنين مردم جم را مورد خطاب قرار داد و گفت: خبرهاي خوشي در زمينه‌ي اشتغال و كشاورزي براي مردم منطقه داريم كه امشب در جلسه‌ي هيات دولت به تصويب خواهد رسيد. 

رييس جمهور هم‌چنين با برشمردن برخي مشكلات و نيازهاي مردم جم، اظهار اميدواري كرد كه با برنامه‌ريزي‌ها و طرح‌هايي كه در دست تهيه است تا حدود دو سال ديگر كه هيات دولت به شهرستان جم خواهد آمد همه‌ي اين مشكلات رفع شده باشد.  پيش از سخنان رييس‌جمهور يكي از نمايندگان مردم بوشهر خواست سخنراني كند كه با شعارهاي «نمي‌خواهيم نمي‌خواهيم» مردم مواجه شد كه موجب شد وي از سخنراني امتناع كند. 

رييس جمهور در اين سخنراني هم‌چنين از مردم خواست كه ياد دوران انقلاب شعارهاي «نهضت ما حسينيه رهبر ما خمينيه» و «نه شرقي، نه غربي جمهوري اسلامي» را سر دهند 

دیدار سرزده 

احمدی نژاد همچنین در دیدار سرزده ای به منزل شهید علی ادواری رفت و در این دیدار تصریح کرد: استعمارگراني كه ضرب شست رييس‌علي را چشيده‌اند، هنوز در حال و هواي صد سال قبل زندگي و فكر مي‌كنند اگر بر اتاق‌هاي خودشان فرماني صادر كنند همه ملت‌ها بايد اطاعت كنند؛ غافل از اين‌كه حدود صد سال از دوران دلواري گذشته است. 

وي ادامه داد: امروز همه جوانان ملت ايران هر يك رييس علي دلواري هستند و با مشت‌هاي گره كرده آن چنان بر دهان دشمنان خواهند زد كه از دهها كيلومتر آن‌سوتر فريادشان برآيد. 

احمدي نژاد تصريح كرد: امروز ما مي‌توانيم شخصيت‌هايي مثل رييس علي را به عنوان يك انسان برجسته و عدالت‌خواه به عنوان الگو به بشريت و مردم آزادي خواه معرفي كنيم. 

وي با بيان اين‌كه افتخار مي‌كنيم براي «دلوار» قدمي برداريم در پاسخ به شعارهاي حضار كه خواهان شهرستان شدن دلوار بودند گفت: بايد با برگزاري همايش‌ها و كنفرانس‌هاي مختلف و دعوت از اهل علم و صاحب نظر در معرفي اين سرزمين و شخصيت رييس علي كوشا باشيم. 

وي دلوار را هويت تاريخ و تمدن كشور دانست و گفت: منشا قدرت و اقتدار ما همين دلواري‌ها هستند. 

برنامه گسترش پارس شمالي 

محمود احمدي نژاد در جمع مردم بندر دير گفت: برنامه گسترش پارس شمالي در زمينه گاز و پتروشيمي در دستور كار دولت است و به زودي تصميم‌هاي مقتضي اتخاذ خواهد شد. 

وی يان اين‌كه حضور دولت در استان به مسوولان محلي اين امكان را مي‌دهد تا از قدرت دولت براي رفع مشكلات استفاده كنند، گفت: بحث يكسان‌سازي خدمات گمركي‏ و موارد ديگري از جمله گاز مصرفي شهرها در دستور كار دولت است و در مورد آن در جلسه دولت تصميم خواهيم گرفت. 

وي گفت: اعتبارات سنگيني را در اختيار استان قرار داده‌ايم تا هر شهرستان با بهره‌گيري از جوانان و نيروي كار خود در رفع مشكلات و اجراي برنامه‌هايش قدم بردارد. 

وي اجراي عدالت را با كمك مردم در راستاي ساختن كشور دانست و بيان كرد كه امروز ساختن كشور وظيفه همه ماست. 

وي با تاكيد بر اينكه مسوولان همه بايد در خدمت مردم باشند عنوان كرد كه هيچ مسئولي نبايد فكر كند صاحب ميز و منصب و حكمران مردم است و بخواهد بر مردم حكمراني كند. 

احمدي‌نژاد خطاب به مردم تاكيد كرد: مطمئن باشيد اگر مسوولي بخواهد به رسم طاغوتي در اداره‌اي كار كند حتما او را عزل خواهيم كرد چرا كه در دولت احمدي نژاد چنين افرادي جايگاهي ندارند. 

رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به مناسبات جهاني و فشارهاي كشورهاي غربي در زمينه مسائل هسته‌اي گفت: دولت شما با قدرت مقابل زورگويي قدرت‌ها ايستاده است و اين به خاطر انقلابي بودن شماست. 

وي با يادآوري مبارزات مردم در دوران انقلاب اسلامي و گراميداشت دومين روز از دهه مبارك فجر ادامه داد: قدرتهاي استكباري نمي‌خواهند به زودي در دنيا اعلام شود كه ملت ايران در سايه انقلاب توانسته‌ به بالاترين سطح علمي در زمينه فناوري هسته‌اي دست پيدا كند. به همين خاطر مانع‌تراشي مي كند. من مي‌خواهم از زبان شما مردم دير به همه آنها بگويم كه انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست. 

احمدي نژاد گفت: آنها مي‌گويند دولت و ملت ايران مي‌خواهند خود را منزوي كنند اما من به آنها مي‌گويم آن قدرتي كه منزوي مي‌شود شما هستيد و بدانيد كه منفورترين قدرت‌ها در نزد همه ملت‌ها هستيد. 

وي با اشاره به شعار «مرگ بر آمريكا» آن را شعار همه ملتهاي دنيا دانست و گفت: اگر ترديدي در اين‌كه منفورترين هستيد، داريد آزمايش آن مجاني است.مي‌خواهيد هر كشوري را انتخاب كنيد تا ببينيد ملت‌هاي آن چگونه از شما پذيرايي مي‌كنند. شما حتي در كشورهاي خودتان نيز منفور هستيد. 

در دفاع از حق هسته‌يي‌مان كوتاه نخواهيم آمد 

رييس‌جمهور پيش از ظهر پنج‌شنبه به كنگان وارد شد و در جمع مردم اين شهرستان در استاديوم ورزشي سخنراني كرد. 

محمود احمدي نژاد در اين سخنراني عدالت را در مورد شهرستان كنگان اين دانست كه مردم اين شهر از همه امكانات منطقه به شكل يكسان بهره گيرند. 

وي با اشاره به گسترش فازهاي پارس جنوبي و با بيان اينكه براي گسترش پارس شمالي برنامه‌هايي در دولت داريم گفت:‌ در جلسه امشب دولت اين موضوع مورد بررسي قرار خواهد گرفت. 

وي تاكيد كرد: ‌به اعتقاد ما ابتدا خود مردم شهرستان كنگان بايد از امكانات و پتانسيل‌هاي منطقه بهره بگيرند و در مرحله بعد به ديگر مناطق داده شود. 

احمدي‌نژاد با اشاره به بحث اشتغال برخي مشكلات استان را برشمرد و تصريح كرد كه همه اين موارد در جلسه دولت بررسي مي‌شود. 

رييس‌جمهور در پاسخ به شعارهاي مردم كنگان كه مي‌گفتند «انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست» گفت: مطمئن باشيد كه در دستيابي به انرژي هسته‌اي كوتاه نخواهيم آمد. 

احمدي نژاد تاكيد كرد: غربيان به ما مي‌گويند نبايد از انرژي صلح آميز هسته‌اي برخوردار باشيم در حالي كه خودشان آخرين سطح انرژي هسته‌اي را دارند و هر روز يك بمب جديد مي‌سازند.

وي گفت: آنها مثل شيرهايي هستند كه يال و پشم‌شان ريخته و هيچ غلطي نمي‌توانند بكنند. ما به آنها مي‌گوييم بشنويد اين فرياد ملت إيران است.

غلبه تفكر فرعوني بر قدرت‌ها

رييس‌جمهور در ادامه‌ي سفر خود به استان بوشهر عصر پنج‌شنبه با مردم شهر‌هاي خورموج و اهرم ديدار كرد.
رييس‌جمهور در اين ديدارها با تاكيد بر اجراي عدالت و بيان اينكه براي ساختن ايراني آبادي همه مردم بايد در همه‌ي شهرستان‌ها تلاش كنند،‌ جاي جاي كشور اسلامي ايران را داراي امكانات بالقوه‌اي براي رشد و توسعه دانست. 

احمدي نژاد در جمع مردم اهرم با اشاره به سخنان امروز برخي از دولتمردان غربي گفت:‌ امروزه چند نفر از حاكمان فاسد دنيا مي‌خواهند با تفكر فرعوني ملت ايران را از دستيابي به فن آوري صلح آميز هسته‌اي محروم كنند. 

وي ادامه داد: يكي از اينها امروز گفته است كه هر چند انرژي هسته‌اي حق ايران است اما اين كشور نيازي به غني سازي اورانيوم ندارد. 

رييس جمهور با اشاره اينكه اصل انرژي هسته‌اي غني سازي است گفت:‌ آنها آن‌قدر پررو هستند كه مي‌خواهند علم و دانش را در اختيار خودشان بگيرند و وقتي ذخاير انرژي دنيا تمام شد قطره قطره آن را به دنيا بدهند.

رييس جمهور با بيان اينكه اگر به آنها رو بدهيم مي‌گويند ملت ايران حتي به دانشگاه هم نياز ندارد،‌ گفت:‌ شما چه كاره‌ي عالم هستيد كه براي ملت ايران تعيين تكليف مي‌كنيد؟.

احمدي نژاد ادامه داد: آنها به ما مي‌گويند غني سازي را به كشور ديگري بدهيم.اين يعني اينكه كارخانه‌ها را بايد تحويل ديگران بدهيم و محصول آن را بگيريم. حال گيرم ما گول آنها را خورديم براي فردا اگر به ما محصول ندادند چه كار بايد كرد.

وي ادامه داد:‌آنها حتي حاضر نيستند قطعات هواپيماهايي كه پول آن را از ما گرفته‌اند به رغم تعهدات بين‌المللي به ايران بدهند حال مي‌گويند مي‌خواهيم سوخت انرژي هسته‌اي به شما بدهيم. آنها بدانند كه ملت ايران دست شان را خوانده است. 

وي با خطاب قرار دادن مردم اهرم اين شهرستان را مهد دليران دانست و گفت: روزگاري در اين سرزمين رييس علي دلواري حماسه ها آفريد و امروز هر يك از جوانان اين ديار خود يك رييس علي هستند و مطمئن باشيد با پشتوانه‌ي اين جوانان تا دستيابي به انرژي صلح آميز هسته‌اي پيش خواهيم رفت.

رييس‌جمهور پس از ترك شهرستان اهرم به بوشهر رفت و در جلسه‌ي هيات دولت كه ششمين جلسه‌ي استاني‌ آن است شركت كرد. 

مراقبت از يكپارچگي‌ و وحدت 

رييس‌جمهور هم‌چنين چهارشنبه‌شب درجمع نخبگان استان بوشهر عدالت را ضامن شكوفايي استعدادها و سلامت جامعه دانست. 

محمود احمدي نژاد پس از شنيدن سخنان نمايندگان مختلف گروه‌ها و تشكل‌هاي استان بوشهر گفت: بزرگترين بي‌عدالتي و ظلم بشريت انحراف در مسير اجراي عدالت بوده است.

وي گفت: ما از يك سو مفتخريم كه كانون حركت الهي اجراي عدالت هستيم و از سوي ديگر مسووليم كه اين كار بزرگ را به درستي انجام دهيم.

وي با بيان اينكه امروز ملت ايران به عنوان الگو از سوي همه ملت‌هاي عالم پذيرفته شده است تصريح كرد كه هر ندايي كه از سرزمين ما بلند مي‌شود ميليون‌ها شنونده دارد.

وي با اشاره به زمان انقلاب و شور و حال مردم در آن دوران اظهار كرد: موج دوم انقلاب بسيار شكوهمندتر جهان را در بر گرفته است و امروز توجهي كه دولت‌ها به ملت، دولت و رهبري ايران دارند بي‌نظير است و خوشبختانه توجه رسانه‌هاي بيگانه و حماقت دشمنان باعث شده است كه اين توجه دو چندان شود.

وي با بيان اينكه هرگاه غربيان عليه ما حرفي مي‌زنند توجه ملت‌ها به ما بيشتر مي‌شود گفت: از فرداي انتخابات رياست جمهوري بلندگوهاي تبليغاتي آنها شروع به فعاليت عليه ما كردند.

وي با بيان اينكه برپايي عدالت كار يك نفر نيست تصريح كرد: بايد همه عدالت را بخواهند و آن را تبديل به يك فرهنگ عمومي كنند چرا كه هنوز ابعاد مختلف عدالت در عرصه عملكرد تعريف نشده است

وي با اشاره به فشارهاي كشورهاي غربي براي دست كشيدن ايران از فعاليت‌هاي صلح آميز انرژي هسته‌يي گفت: آنها 27 سال است شعار مي‌دهند و مي‌گويند فعاليت ما غير علمي است در حالي كه آنها خودشان افرادي بي‌سواد هستند.

احمدي نژاد با بيان اينكه همه اين حرفها و تبليغات بازي سياسي است عنوان كرد كه اين حركات براي ايجاد دودستگي در داخل صورت مي‌گيرد.

وي گفت: آنها پس از انتخابات رياست جمهوري تحليل كردند و گفتند كه اگر اين دولت يك سال فرصت پيدا كند آنها بايد از عراق و خاورميانه بروند.

او ادامه داد: گروهي از ايران موظف شدند كه پروژه هسته‌يي ايران را جلو ببرند و آنها كار خودشان را به درستي انجام مي‌دهند و اصل وقت ما مصروف به اداره كشور،‌ كار و تلاش بيشتر است.

وي با بيان اينكه دشمنان به اين نتيجه رسيده‌اند كه از بيرون به ما نمي‌توانند ضربه بزنند گفت: آنها 27 سال است كه از دست ما عصباني‌اند و همين كه مي‌بينند ما هستيم بر نمي‌تابند. آنها اصلا نمي‌خواهند كه ما باشيم. مي‌گويند همه سنگر‌ها را تحويل دهيد.

احمدي نژاد تاكيد كرد كه اگر با صداي يك توپ همه چيز را تحويل بدهيم تعقل نيست بلكه تسليم است. هدف اين است و بايد مراقب باشيم تا يكپارچگي‌مان را از ما نگيرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین