کد خبر: ۴۰۰۱۶۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱

ایمنی 6 برابر کلاه ایمنی ایربگ‌دار+عکس

کلاه ایمنی ایربگ‌دار Hövding که دو سال پیش توسط محققان آمریکایی طراحی شده بود، اکنون در مرحله آزمایش نشان داده که شش برابر ایمن‌تر از کلاه‌های فومی رایج برای دوچرخه‌سواری است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا به نقل از گیزمگ، آزمایشات استاندارد این کلاه ایمنی خود باد شونده، آن را از ارتفاعات مختلف مورد ضربه قرار داده بود. 

این کلاه مجهز به کیسه هوا به شکل یک یقه ست که در زمان نیاز به کلاه ایمنی تبدیل می‌شود. این کلاه در اطراف گردن دوچرخه‌سوار مانند یک روسری پف‌دار قرار می‌گیرد و با تشخیص ضربه، به سرعت باد شده و اطراف سر را برای نرم کردن برخورد می‌پوشاند.

این نوع کلاه در اروپا معرفی شده، اما هنوز به آمریکا راه نیافته است. تست اخیر محققان دانشگاه استنفورد برای تضمین امنیت آن به منظور استفاده دوچرخه‌سواران در آمریکا بوده است.

طی این آزمایشات، یک کلاه از پیش باد شده بر روی سر یک مانکن قرار داده شد و پس از نصب شتاب‌سنج بر روی آن، از ارتفاع‌های مختلف بر روی یک سطح فلزی پرت شد. سپس شتاب سطحی ضربه در زمان برخورد سر مانکن با سطح اندازه‌گیری شد.

این آزمایشات که از تست‌های رایج برای ارزیابی کلاههای ایمنی هستند، نشان دادند که فناوری جدید با بر خورداری از فشار داخلی مناسب می‌تواند شتاب سر را پنج تا شش برابر بیشتر از کلاههای ایمنی عادی کاهش دهد.

محققان در گام بعدی قصد دارند میزان دفاع کلاههای دارای کیسه هوا از ضربه‌های ناخواسته مغزی را اندازه‌گیری کرده و امکان ارتقای آن را بررسی کنند. آن‌ها همچنین قصد دارند این کلاه ایمنی را از ارتفاعات بلندتر به زمین پرت کرده و میزان تورم مورد نیاز کیسه هوای آن را بررسی کنند.

این تحقیق در مجله Biomedical Engineering منتشر شده است.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین