کد خبر: ۴۰۰۶۱۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴

مرکل هم روسیه را تهدید کرد

سخنگوی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان ضمن درخواست از روسیه و ایران 'برای اعمال نفوذ در سوریه و پایان دادن به تشدید خشونت ها' گفت که آلمان آماده بررسی تحریم اقتصادی علیه روسیه در ارتباط با سوریه است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه وال استریت ژورنال، «اشتیفن زیبرت» در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سئوال که آیا آلمان از تحریم اقتصادی علیه روسیه برای تحت فشار گذاشتن مسکو در سوریه حمایت خواهد کرد، گفت: تمام راهکارها در دست بررسی است.
وی افزود: ما اعتقاد داریم که بخصوص روسیه و ایران مسئولیت دارند که هر اقدامی می توانند انجام دهند و از نفوذ خود بر دولت بشار اسد برای پایان دادن به تشدید خشونت ها استفاده کنند.

قانونگذاران ارشد آلمانی متحد مرکل در مجلس این کشور برای اولین بار آشکارا از اعمال تحریم علیه روسیه حمایت کردند.
نوربرت روتگن رئیس کمیته امور خارجی مجلس از حزب دموکرات مسیحی مرکل در اظهاراتی که روزنامه زدویچه تسایتونگ روز جمعه آن را منتشر کرد گفت: بدون پیامد رها کردن جرایم جنگی جدی یک رسوایی خواهد بود.

وی افزود: تحریم های اقتصادی اروپا علیه مسکو اقدامی تعیین کننده خواهد بود و تنها کار عملی است اما دولت های اروپایی بنا به دلایل سیاسی داخلی از چنین اقدامی هراس دارند.

وال استریت ژورنال خاطرنشان کرد که معلوم نیست ائتلاف حاکم مرکل یا سایر دولت های اروپایی واقعا از تحریم های جدید علیه روسیه حمایت کنند یا در صورت موافقت، چه نهادها و بخش هایی را در روسیه تحریم کنند.
گروه پارلمانی حزب سوسیال دمکرات شریک حکومتی مرکل در این زمینه اظهارنظر نکرد. این حزب در ماههای اخیر خواستار بهبود روابط با روسیه شده و طولانی شدن تحریم های کنونی اتحادیه اروپا علیه روسیه را در ارتباط با اوکراین زیر سئوال برده است.
دیپلمات هایی از آلمان ، فرانسه ، انگلیس ، آمریکا ، ایتالیا و اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در نشستی در برلین راهکار تحریم علیه روسیه را بررسی کردند؛ هر چند به جزئیات موضوع پرداخته نشد.

در بروکسل اکنون بحث های فعالی درباره موضوع تحریم روسیه در جریان است و وزیران امور خارجه اروپایی قرار است در 10 روز آینده در این زمینه دیدار کنند. رهبران اتحادیه اروپا نیز روزهای 20 و 21 اکتبر (29 و 30 مهر) در بروکسل دیدار می کنند و انتظار می رود درباره آینده روابط این اتحادیه با مسکو بحث کنند.

همزمان با بحث های سیاسی در اروپا درباره تحریم علیه روسیه ، نبرد دیپلماتیک در سازمان ملل نیز بین روسیه و غرب ادامه دارد.
روسیه جمعه شب در مقابله با اقدام کشورهای غربی پیش نویس قطعنامه ای را به شورای امنیت ارائه داد و انتظار می رود روز شنبه درباره هر دو قطعنامه پیشنهادی فرانسه و روسیه رای گیری شود.

به گزارش آسوشیتدپرس ، انتظار می رود رای گیری روز شنبه درباره دو قطعنامه و احتمالا وتوی هر دو آنها موجب تشدید تنش ها بین روسیه و غرب در ارتباط با بحران سوریه شود.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه پس از دیدار با همتای فرانسوی اش، عملیات مشترک سوریه و روسیه علیه تروریست ها را «حملات به غیرنظامیان سوری» دانست و خواستار «تحقیقات درباره جنایات جنگی روسیه و سوریه» شد.
در مقابل ، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ، واشنگتن را جنایتکار جنگی بین المللی معرفی کرد و گفت: استقرار سامانه اس 300 این کشور در سوریه اقدامی پیشگیرانه برای مقابله با حمله های احتمالی آمریکا به مواضع نظامیان سوری و فرودگاهها است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین