کد خبر: ۴۰۰۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸

سفر یک هیات غیر دولتی آمریکایی به کره‌شمالی

یک هیات آمریکایی بدون حمایت دولت اوباما ماه گذشته به کره‌شمالی سفر کرد. این سفر دو هفته پس از آخرین آزمایش اتمی پیونگ‌یانگ انجام شد و این هیات نسبتا رده پایین هدفشان انجام عملیات بشردوستانه بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ این اولین دیدار رو در روی یک هیات آمریکایی و مقام‌های کره‌شمالی در دو سال گذشته محسوب می‌شود. این سفر 24 تا 27 سپتامبر و با هماهنگی مرکز مشارکت جهانی ریچاردسون انجام شد. این گروهی غیر دولتی به رهبری بیل ریچاردسون،‌ فرماندار سابق نیومکزیکو و سفیر پیشین سازمان ملل است که سال‌هاست به عنوان میانجی میان کره‌شمالی و آمریکا فعالیت می‌کند.

 این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد، هیات مذکور درباره باز گرداندن بقایای سربازان آمریکایی از جنگ کره، احتمال کمک به قربانیان فجایع سیل‌های کره‌شمالی و درخواست آمریکا برای آزادی "اوتو اف. وارمبیر" از دانشجویان دانشگاه ویرجینیا که از ژانویه زندانی است، مذاکره کرد.  

در این بیانیه آمده است: با هیات مرکز ریچاردسون به خوبی و با احترام رفتار شد. گفت‌وگوهای خوب و صادقانه‌ای هم درباره این مسائل صورت گرفتن و پیشرفت خوبی حاصل شد. این هیات با معاون وزیر امور خارجه کره‌شمالی و سایر مقام‌های این کشور دیدار کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین