کد خبر: ۴۰۰۷۳۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰

مشکل صدور ویزای اربعین پس از تاسوعا و عاشورا حل می شود

مراکزی که قرار بود در ۱۵ مهر ماه روند صدور روادید(ویزا) اربعین حسینی را انجام دهند، برنامه‌های خود را با کمی تعویق به بعد از ایام تاسوعا و عاشورای حسینی منتقل کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
معاون عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه به دلیل عدم آماده بودن زیر ساخت‌های لازم آغاز به کار ۱۲ مرکز صدور ویزای اربعین حسینی در کشور به تعویق افتاده است، گفت: آغاز به کار این مراکز به بعد از ایام تاسوعا و عاشورا موکول شده است.
درباره روند صدور ویزای اربعین حسینی برای زائران اربعین امسال گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های امسال صدور روادید اربعین در موعد زمانی زودتر از سال‌های قبل و افزایش تعداد مراکز صدور ویزا در کشورمان بود.
وی اظهار داشت: بنابر توافقات انجام شده قرار بود تا سفارتخانه و کنسولگری‌های عراق در تهران، کرمانشاه، اهواز و مشهد از ابتدای مهر ماه و ۱۲ مرکز نیز از نیمه مهر ماه در کشور فعالیت کنند که این مراکز به دلیل عدم فراهم بودن زیرساخت‌های لازم با کمی تاخیر کار خود را آغاز خواهند کرد.
معاون عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: مراکزی که قرار بود در ۱۵ مهر ماه روند صدور روادید(ویزا) اربعین حسینی را انجام دهند، برنامه‌های خود را با کمی تعویق به بعد از ایام تاسوعا و عاشورای حسینی منتقل کردند.
محمدی با بیان اینکه آغاز به کار دفاتر تعیین شده ۲۴ مهر ماه خواهد بود، گفت: این دفاتر نیز همانند سفارتخانه و مراکز کنسولی عراق در ایران، کار خود را آغاز خواهند کرد که امیدواریم روند خدمات‌رسانی به طور مناسب انجام پذیرد.
سفارتخانه و کنسولگری‌های عراق در تهران، کرمانشاه، مشهد و اهواز که قرار بود صدور ویزا را از ابتدای مهر آغاز کنند، برنامه‌های خود را به دلیل تعطیلات ایام عید قربان و غدیر با ۵ روز تاخیر آغاز کردند؛ سایر مراکزی هم که نیمه مهر ماه را برای صدور ویزا تعیین کرده بودند کار خود را ۹ روز به تعویق انداخته و بعد از تاسوعا و عاشورای حسینی به صدور ویزا می‌پردازند.

منبع: خبرگزاری فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین