کد خبر: ۴۰۰۷۳۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱

آقاخانی: کلانتری‌های مسیرهای گردشگری باید جابه‌جا شود

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: شهرداری و شورای شهر کمک کنند تا کلانتری واقع در خیابان استانداری جابه جا شود زیرا گردشگران در این منطقه تردد دارند و مشاهده متخلفان که گاها با دستبند جا به جا می‌شوند وجهه خوبی ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، عبدالرضا آقاخانی امروز (شنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه 23 کلانتری در حوزه استحفاظی شهرستان اصفهان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به وسعت اصفهان نیازمند تقویت و توسعه کلانتریها در این شهر هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات نیروی انتظامی، در بخش راهور است، افزود: پلیس راهور برای کنترل ترافیک نیاز به خودرو و موتورسیکلت دارد و علاوه بر آن پایش تصویری شهر اصفهان نیز باید بیشتر شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از پنج مأموریت محول شده به نیروی انتظامی کاهش تصادفات شهری و جاده‌ای است، اضافه کرد: نصب تابلوها موجب شده تا تصادفات منجر به فوت خطوط عابر پیاده 30 درصد کاهش یابد.

آقاخانی اضافه کرد: پلیس افتخاری کمک بسیاری در  زمینه ترافیک به ناجا کرده و 13 هزار همیار پلیس در اصفهان وجود دارد و اصفهان در این زمینه  سرآمد کشور است.

وی با بیان اینکه در آمد حاصل از قاچاق برابر با کل بودجه نظام است، خاطر نشان کرد: کشفیات قاچاق در سال جاری نسبت به سال گذشته 400 برابر افزایش یافته است. 

فرمانده انتظامی استان با اشاره به تکدی‌گری در شهر اصفهان گفت: تکدی گری چهره اصفهان را زشت کرده است و با توجه به وجه شهر در بحث گردشگری باید نسبت به رفع این معضل اقدام کرد.

آقاخانی گفت: مواد مخدر یک تهدید برای استان است و از مهرماه سال گذشته تا مهرماه سال جاری بالغ بر 40 هزار تن کشف مواد مخدر داشته‌ایم که 34 هزار تن توسط پلیس مواد مخدر و شش هزار تن توسط سپاه کشف شده است.

وی با بیان اینکه ساختمان‌ ادارات نیروی انتظامی و کلانتری‌ها در اصفهان چندان مطلوب نیستند، افزود: تنها دو درصد از اعتبارات شهرداری برای تجهیز ساختمان کلانتری‌ها کافی است. شهرداری و شورای شهر کمک کنند تا کلانتری واقع در خیابان استانداری جابه جا شود زیرا گردشگران در این منطقه تردد دارند و مشاهده متخلفان که گاها با دستبند جا به جا می‌شوند وجهه خوبی ندارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به تعطیلی چایخانه‌ها در سطح اصفهان گفت: چایخانه‌ها به دستور مرکز بهداشت استان پلمب شده‌اند و ناجا اقدامی در این زمینه نکرده است اما با عرضه قلیان در پارک‌ها برخورد می‌کنیم.

آقاخانی تصریح کرد: ایجاد شرایط رفاهی در شهر بدون امنیت بی فایده است زیرا  هرچه تلاش می‌کنیم تا فضای سبز و پارک بیشتری در شهر فراهم کنیم اما امنیت در شهر حاکم نباشد بی فایده است، بنابراین اقدامات شهرداری، شورای شهر و نیروی انتظامی به هم گره خورده است.

وی ادامه داد: باید در ایستگاه‌های مترو ایستگاه‌های پلیس ایجاد شود، زیرا اگرچه مترو در حمل و نقل تحول ایجاد می‌کند اما در کنار این تحول امنیت لازم است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در محرم امسال بیش از 400 نفر از ماموران نیروی انتظامی در ساعات کار مضاعف در محرم انجام وظیفه می‌کنند و با لباس مناسب محرم در هیئت‌ها حضور خواهند داشت.

آقاخانی خاطر نشان کرد: یک هزار و 500 نفر نیروی مسلح در شهر اصفهان و چهار هزار نفر در استان در قالب نیروهای کمکی با نیروی انتظامی همکاری دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین