کد خبر: ۴۰۰۷۷۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶

افشای فیلم توهین به زنان/ ترامپ برای اولین بار عذرخواهی کرد

خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز (شنبه) نوشت، دونالد ترامپ پس از آنکه دیروز اظهارات توهین آمیز وی علیه زنان منتشر شد، در پیامی بی سابقه عذرخواهی کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، این خبرگزاری در گزارشی افزود: روزنامه واشنگتن پست و شبکه تلویزیونی ان بی سی دیروز (جمعه) ویدیویی از دونالد ترامپ را در سال 2005 منتشر کردند، که وی در آن از تمایل خود برای رابطه با یک زن متاهل سخن گفت و مدعی شد که شهرتش باعث شده تا زنان مایل به روابط صمیمانه با او باشند.

ترامپ در پیامی ویدیویی، که ساعاتی پیش در فیس بوک منتشر کرد، نوشت 'من حرفهای احمقانه ای زده ام. اشتباه کردم و عذر می خواهم'. با این حال وی انتشار این فایل ویدیویی را 'تنها برای انحراف افکار عمومی' دانست و افزود 'تفاوت زیادی میان گفتار و رفتار دیگران وجود دارد. بیل کلینتون در عمل زنان را آزار می داد.'

وی در مورد هیلاری کلینتون نیز گفت که او 'به قربانیان شوهرش زور می گفت، به آنها تعدی می کرد، آبرویشان را می برد و ارعابشان می کرد.'

جمهوریخواهان چند ساعت پس از انتشار فیلم ترامپ، بشدت او را محکوم کردند و پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که از سخنان ترامپ خسته شده است. برخی از اعضای جمهوریخواه کنگره نیز از ترامپ خواستند تا از نامزدی انتخابات انصراف دهد.

هیلاری کلینتون رقیب دمکرات ترامپ نیز از فرصت استفاده کرد و در شبکه اجتماعی توییتر سخنان 11 سال پیش ترامپ را زشت خواند و نوشت 'نمی توانیم اجازه دهیم که چنین فردی رئیس جمهور شود.'

با این حال هیلاری کلینتون نیز دردسرهای خود را داشت. ویکی لیکس دیروز هزاران ایمیل را از جان پودستا (John Podesta) رئیس ستاد کلینتون منتشر کرد، که شامل گزیده هایی از سخنرانی های نامزد دمکراتها برای مدیران وال استریت و دیگران بود. وی تاکنون با بی توجهی به درخواستهای ترامپ از انتشار متن این سخنرانیها خودداری کرده بود.

در این گزیده ها، کلینتون بر خلاف مواضع فعلی خود با حمایت از تجارت آزاد گفت آرزو دارد بازار مشترکی در نیم کره غربی با تجارت آزاد و مرزهای باز ایجاد شود.

ترامپ بشدت از قراردادهای تجاری کنونی آمریکا انتقاد می کند و اصرار دارد که روابط هیلاری کلینتون و وال استریت نزدیکتر از آن است که بتواند اصلاحش کند.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ پیش از این بارها اعلام کرده بود که هرگز عذرخواهی نکرده است، چرا که کاری نکرده که لازم به این کار باشد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 18 آبان برگزار می شود. دومین مناظره تلویزیونی دو رقیب جمهوریخواه و دمکرات در این انتخابات نیز بامداد دوشنبه (پس فردا) به انجام می رسد.
نظرسنجی های علمی نشان داد هیلاری کلینتون برنده نظرسنجی نخست بود و در میانگین کنونی نظرسنجی ها نیز از ترامپ پیش است.

پیشتر فیلمی از بیل کلینتون در تارنماهای هوادار ترامپ منتشر شدکه نشان می داد وی نسبت به یکی از میهمانداران هواپیما است رفتار زشتی داشته است. کلینتون در این فیلم که گویا مربوط به رقابتهای انتخاباتی سال 1992 یا 1996 است بلافاصله پس از آنکه متوجه روشن بودن دوربین فیلمبرداری شد به رفتار خود پایان داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین