کد خبر: ۴۰۰۷۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶

از هر 5 کارگر ژاپنی، یک نفر به دلیل اضافه کار می میرد

نتایج یک تحقیق توسط دولت ژاپن نشان داد که از هر پنج کارگر ژاپنی، یک نفر به سبب اضافه کار مداوم جان خود را از دست می دهد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نتایج این تحقیق نشان دهنده محیط های کاری طاقت فرسا در این کشور است به طوریکه از هر چهار شرکت ژاپنی، کارمندان یک شرکت در خطر مرگ به دلیل اضافه کاری های پشت سر هم ، هستند.

یافته های این گزارش بر اساس تحقیقاتی است که بر روی بیش از یکهزار و 700 شرکت و با 20 هزار کارمند در طول یک سال منتهی به ماه مارس 2015 انجام شده است.

بر اساس این گزارش، پدیده معروف به «کاروشی» یا مرگ به دلیل کار زیاد معمولا در قالب مرگ با حملات قلبی و حتی خودکشی است و سالانه صدها نفر در محیط های کاری ژاپن به آن مبتلا می شوند.

این گزارش حاکی است که مشکل کار زیاد و طولانی مدت کارمندان در ژاپن، مرگ و میر و یا اختلالات جسمی و پزشکی، روحی و روانی حاصل از آن، از دهه 1980 به خوبی شناخته شده بود اما این گزارش دولت، نخستین آنها از سال 2014 به شمار می رود.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن دیروز (جمعه) در کابینه این کشور در باره گسترش پدیده کاروشی هشدار داده بود و پیشتر دستور انجام چنین تحقیق جامعی را صادر کرده بود.

براساس این گزارش، 22.7 درصد از شرکت های ژاپنی کارمندانی دارند که 80 ساعت و یا بیشتر در ماه اضافه کاری می کنند که به طور کل، در حدود چهار ساعت در روز را شامل می شود.
قانون استانداردهای کار ژاپن، ساعات کاری را محدود به هشت ساعت در روز و 40 ساعت در هفته کرده است، اما اجازه می دهد که کارمندان تا 80 ساعت در ماه و یا در مواردی خاص تا 100 ساعت در ماه هم اضافه کاری کنند.

همین میزان اضافه کاری که معمولا با ماندن مستمر در محیط کار بدون مراجعه به منزل همراه است، سقفی است که دولت ژاپن به عنوان «آستانه مرگ» معرفی کرده و در مورد آن هشدار داده است.

بر اساس این گزارش، تقریبا 21.3 درصد از کارگران ژاپنی در طول یک هفته 49 ساعت و
حتی بیشتر کار می کنند که این رقم 16.4 درصد بیشتر از آمریکا ، 12.5 درصد بیشتر از مشابه آن در انگلیس و 10.4 درصد در فرانسه است، به همین دلیل معمولا کارگران این کشور از سختی کار خود شکوه می کنند و همواره خواستار تغییر شرایط کار خود می شوند.

این گزارش به نقل از آژانس پلیس ملی ژاپن، با اعلام تعداد خودکشی های مرتبط با کار به حدود دو هزار مورد در سال، افزود: افراد به سبب ماندن زیاد در محیط کار ابتدا با آن احساس صمیمیت می کنند که همین امر موجب افزایش بهره وری و رشد اقتصادی ژاپن شده است، اما ادامه این وضع با عوارضی چون اختلالات روحی و روانی، افسردگی و خودکشی ها همراه شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
0
پس نتیجه می گیریم که محیط نامناسب ایرانیها و تنبلی و زیر کار در رفتن سبب افزایش عمر خواهد شد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین