کد خبر: ۴۰۰۹۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس:

کشتار روزگذشته مردم یمن یک افتضاح سیاسی و امنیتی بزرگ برای عربستان و آمریکا است

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حمله روز گذشته به مراسم سوگواری در یمن را افتضاح سیاسی و امنیتی بزرگ برای عربستان و آمریکا دانست و گفت: این لکه ننگ هیچ گاه از دامن این کشورها پاک نمی شود.
آفتاب‌‌نیوز : محمد جواد جمالی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا ضمن محکوم کردن حملات اخیر عربستان به یمن که باعث کشته و زخمی شدن 700 یمنی شد، افزود: عربستان و هم پیمانانش بدون اجازه آمریکا نمی توانستند این اقدام ننگین را انجام دهند و تمامی اقدامات سعودی ها در این کشور با هماهنگی، دخالت و اطلاعات آمریکایی ها انجام می شود.
وی با تاکید بر این که سلاح های عربستان در کشتار مردم یمن توسط آمریکایی ها تامین می شود، اظهارداشت: سعودی ها تاب پیشرفت های ارتش و مردم یمن را ندارند از این رو این اقدام و جنایت هولناک را انجام دادند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حمله به یک مراسم عمومی که با حضور مردم غیر نظامی برگزار شده و به خاک و خون کشیدن آنها در طول تاریخ بی سابقه بوده است.

وی با تاکید بر این که امروز باید مجامع بین المللی این جنایات بزرگ را محکوم کنند و چاره ای برای این کار بیاندیشند، گفت: ما منتظر اعلام مواضع دبیرکل سازمان ملل هستیم.
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: عمق این فاجعه به حدی عمیق است که آمریکایی ها به رغم این که در این اقدام دست داشتند، می خواهند خود را از ماجرا بیرون بکشند و بگویند که ما نقشی نداشته ایم.
جمالی ادامه داد: عربستان و آمریکا بدانند که مردم یمن با این اقدامات دست از مبارزه بر نمی دارند و از کشورشان دفاع می کنند.

وی ضمن محکوم کردن این اقدام سبوعانه و وحشی گرایانه عربستان گفت: این جنایت در نخستین جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود
به گزارش ایرنا، جنگنده های ائتلاف سعودی عصر شنبه در تازه ترین جنایت خود مراسم ترحیم پدر وزیر کشور یمن در صنعا را بمباران کردند، تعداد قربانیان حمله هوایی روز شنبه جنگنده های سعودی به این مراسم به 700 کشته و زخمی رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محمدرضا پیروی
|
United States of America
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
0
به ما چه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین