کد خبر: ۴۰۱۰۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

سرقت 700میلیون تومانی یک مغازه دار از کارت‌های بانکی مشتریان با دستگاه اسکیمر

مغازه‌داری که با استفاده از دستگاه اسکیمر توانسته بود بالغ بر هفت‌ میلیارد ریال از کارت‌های بانکی مشتریان خود سرقت کند، در عملیات کارشناسان پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز : سرهنگ «سیدمصطفی مرتضوی»، رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان  با بیان این مطلب اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی آنها مبالغ زیادی سرقت شده، بررسی موضوع در دستور کار ویژه پلیس فتای استان قرار گرفت.

به گزارش شرق، وی افزود: بلافاصله پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و تحقیقات وسیع و گسترده کارشناسان پلیس فتا در فضای مجازی برای شناسایی عامل برداشت‌های غیرمجاز انجام و سرانجام هویت اصلی متهم که یک مغازه‌دار بود، شناسایی شد. سرهنگ مرتضوی گفت: در بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد متهم از استان اصفهان به استان دیگری رفته که بلافاصله اکیپی از مأموران پلیس فتا به آن محل رفتند و در یک عملیات غافلگیرانه هنگامی که متهم قصد برداشت وجوه از حساب بانکی یکی از شهروندان را داشت، دستگیر و به اصفهان منتقل شد.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان درباره نحوه سرقت صورت‌گرفته به خبرنگار ما گفت: متهم در مغازه خود دستگاهی به نام اسکیمر قرار داده بود که وقتی کارت مشتری را برای پرداخت وجه کالا دریافت می‌کرد، آن کارت را وارد دستگاه اسکیمر می‌کرد و به این ترتیب کلیه اطلاعات کارت کپی‌برداری می‌شد. مرتضوی تصریح کرد: متهم سپس این اطلاعات را با دستگاه دیگری به کارت‌های خام بانکی منتقل می‌کرد و به این ترتیب یک نسخه از همان کارت بانکی که مشتری در اختیار داشت، نیز در دست فرد سارق قرار می‌گرفت و او در فرصتی مناسب اقدام به برداشت از حساب وی در خارج از استان می‌کرد.

وی افزود: با اعتراف صریح متهم، پرونده مقدماتی تشکیل و وی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد. سرهنگ مرتضوی درباره استفاده از دستگاه اسکیمر هشدار داد و گفت: امروزه یکی از دستگاه‌هایی که برای سرقت اطلاعات مردم و سرقت حساب شهروندان استفاده می‌شود، دستگاه‌های اسکیمر است که از سوی مغازه‌داران سودجو و فرصت‌طلب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Oman
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
0
صراحتا باید به مغازه داران ابلاغ شود درخواست رمز بانکی از مشتری ممنوع است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
0
بی اعتمادی از ازحسن نیت ساف مردم خدانمیزارد ازبین برود خداجای حقست یکی از شعونات مردم شریف کشورمان خوش اعتمادی وصداقت است که انشاعلا مستدام باشد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین