به گزارش عصر ایران به نقل از "اتوگاید"، این خودرو که اطلس نام دارد در اواخر ماه اکتبر برای اولین بار در سانتا مونیکا به نمایش درمیآید. آنچه که تا کنون این خودروسازی در خصوص اطلس منتشر کرده یک خودروی 7 صندلی در 3 ردیف است. و این تمام آن چیزی است که در خصوص این خودرو میدانیم.
یک شاسیبلند 7 صندلی در 3 ردیف
از آنجایی که فولکسواگن مشخصاتی از این خودرو مطرح نکرده، از میزان و ظرفیت محفظه بار این خودرو اطلاعی در دست نیست. اما میتوان 7 صندلی در سه ردیف این خودرو را دید. صندلیهای ردیف دوم و سوم به سمت پائین تا میشوند. اما مقامات خودروسازی آلمانی میگویند، ظرفیت حمل بار این خودرو در این بخش رقابتی خواهد بود و احتمالا با فضای بزرگی روبهرو میشویم.
ساخته شده بر اساس مدل مفهومی کراسبلو
مدل مفهومی کراسبلوی فولکسواگن برای اولین بار با ابعادی سخاوتمندانه در نمایشگاه خودرویی دیترویت 2013 در آمریکا نشان داده شد. به عنوان یک مدل مفهومی این خودرو 4 هزار و 987 میلیمتر طول، 2 هزار و 15 میلیمتر عرض و یکهزار و 733 میلیمتر ازتفاع دارد. انتظار میرود مدل اطلس ابعادی مشابه کراسبلو داشته باشد.
یک خودروی شهری
گول ظاهر قدبلندش را نخورید. فولکسواگن قرار نیست تمرکز ساخت این خودرو را روی قابلیتهای آفرودی قرار دهد. پس آن را با جیپ یا لندروور مقایسه نکنید. قطعا اطلس یک مدل هفتصندلی خانوادگی است.
قابلیت محرک چرخهای جلو و گزینه تمام چرخ اختیاری
انتظار میرود اطلس از موتورها و مدلهای آشنای کنونی فولکسواگن بهره ببرد. موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ بیش از دیگر مدلها برای این خودرو معقول به نظر میرسد. این موتورها معمولا با 280 نیوتنمتر گشتاور 220 اسب بخار قدرت دارند. همچنین یک مدل 3.6 لیتری V6 با گشتاور 386 نیوتنمتر و خروجی 280 اسببخار نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. با توجه به رسوایی بزرگ سامانههای دیزلی بعید به نظر میرسد مدلهای دیزلی این خودرو برای بازار امریکای شمالی در نظر گرفته شود. در عوض احتمال ساخت مدلهای قوی هیبریدی وجود دارد.
احتمالا تولید انبوه اطلس فولکسواگن در اواخر سال جاری در کارخانه چاتانوگا ایالت تنسی آغاز خواهد شد و تمرکز فروش آن در امریکای شمالی و بازار بزرگ چین خواهد بود. در حال حاضر نشانههایی برای فروش در اروپا دیده نمیشود.
اطلس از مدل توریج بزرگتر است و با مدلهای فورد اکسپلورر، هوندا پایلوت و تویوتا هایلندر رقابت خواهد کرد. از آنجایی که شاسیبلندها و کراساوورها مدل کلیدی خودروهای بازار آمریکا به شمار میآیند، فولکسواگن تلاش دارد بخشی از سررشته بازار را در دست بگیرد تا از این طریق علاوه بر فروش خوب اعتبار از دست رفته خود در خصوص رسوایی آلایندگی را جبران کند.