کد خبر: ۴۰۱۲۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵

رزمایش دریایی بی‌سابقه آمریکا و کره‌جنوبی آغاز شد

مانورهای دریایی مشترک آمریکاـ کره جنوبی موسوم به "روح شکست‌ناپذیر 2016" که امروز (دوشنبه) آغاز شده برای نخستین بار در کل امتداد ساحل کره جنوبی برگزار می‌شود؛ اقدامی که با هدف نمایش قدرت علیه کره شمالی صورت می‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 آمریکا و کره جنوبی مانورهای دریایی گسترده خود را آغاز کرده‌اند. برای نخستین بار در تاریخ 63 ساله کره جنوبی این مانورها در کل ساحل این کشور یعنی در دریاهای زرد و ژاپن برگزار می‌شود. این مانور دریایی به دنبال ادامه آزمایشات اتمی و موشکی پیونگ یانگ صورت می‌گیرد.

ناو هواپیمابر رونالد ریگان که با سوخت اتمی کار می‌کند و همچنین ناوشکن‌های کورتیس ویلبرگ، جان مک‌کین، فیتس جرالد، استتم و بری ایالات متحده در این مانورهای شش روزه شرکت خواهند داشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، دو متحد قصد دارند تا چندین کشتی جنگی و زیردریایی شرکت‌کننده در این مانور را مجهز کنند که از جمله آنها می‌توان به ناوهای مجهز به موشک‌های آگیس، هواپیماهای گشتزنی دریایی P-3 و P-8، هلی‌کوپترهای آپاچی و جنگنده‌های FA-18C هورنت اشاره کرد.

یکی از سخنگویان نیروی دریایی کره گفت: مانور روح شکست‌ناپذیر با هدف نشان دادن تعهد نیروهای مشترک به مقابله با اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی و بهبود عملیات‌های مشترک دریایی‌مان صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ،وی افزود: در آب‌های سواحل جنوب غربی شبه جزیره کره گروه همراه ناو هواپیمابر آمریکا عملیات‌های حملات هدایت شونده، ضد زیردریایی و ضد هواپیما انجام خواهند داد.

مانورهای مشترک آمریکا و کره جنوبی در بحبوحه افزایش گمانه‌زنی‌هایی صورت می‌گیرد مبنی بر اینکه ممکن است پیونگ یانگ امروز به مناسبت سالروز تاسیس حزب حاکم کارگران کره شمالی دست به یک آزمایش اتمی جدید یا پرتاب موشک بالستیک بزند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
0
مرسی کدخدا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین