کد خبر: ۴۰۱۲۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴

تاج: سیگارکشیدن مردم و آلودگی هوا به کاپیتان کره ارتباطی ندارد/بازی فردا فرصت مناسبی برای نشان دادن نام امام حسین (ع) است

رییس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه دیدار ایران و کره برای یک میلیارد هوادار چینی پخش زنده خواهد شد، گفت: فردا برای مردم جهان این سوال پیش می‌آید که حسین (ع) کیست و چرا عزاداری برای او در نزد مردم ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.
آفتاب‌‌نیوز :
مهدی تاج درباره دیدار تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی در چهارمین بازی از مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه که با روز تاسوعا همزمان شده اظهار کرد: زمانی که مسابقات بر عهده فیفا باشد ما نمی‌توانیم تغییری در برنامه‌ریزی مسابقات ایجاد کنیم. برنامه فعلی در سال 2011 تدوین شده است. در سال 2018 برای جام جهانی 2022 برنامه‌ریزی خواهد شد و مجددا برنامه فیفادی‌ها و روز مسابقات مشخص می‌شود اما بازهم کشورها مشخص نیستند چرا که اگر در گروهمان اول شویم یا دوم برنامه‌مان دچار تغییر می‌شود.

رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به درخواستش از فیفا و AFC گفت: درخواست ما این بود که در روزهای مهم برای ایران ما مهمان باشیم اما آنها اعلام کردند که قبل از قرعه‌کشی هیچ چیز مشخص نیست. پس از اینکه اعلام شد ما میزبان کره هستیم تلاش‌های زیادی را برای جابه‌جایی محل بازی انجام دادیم و به اینفانتینیو رییس فدراسیون جهانی فوتبال و دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا و ... درخواست تغییر برنامه را دادیم اما هیچ‌کدام از نامه‌نگاری‌های ما جواب نداد. تنها موفقیت ما این بود که توانستیم بازی را حدود 2 ساعت و 15 دقیقه جلوتر بیاوریم اما باز هم آنها با درخواست ما برای برگزاری بازی در ساعت 17 موافقت نکردند. البته مسئولان AFC اعلام کردند که اگر کره جنوبی با تغییر ساعت بازی موافقت کند آنها هم مخالفتی نخواهند داشت. پس از اینکه رییس فدراسیون فوتبال کره جنوبی تغییر ساعت بازی را پذیرفت باز هم AFC‌ آن را قبول نکرد چرا که اسپانسرهای مسابقات تغییر بازی و برگزاری آن در ساعت 17 را نپذیرفته بودند.

او با بیان اینکه ملی‌پوشان فوتبال ایران هیات کوچکی را در اردوی تیم ملی تشکیل دادند، خاطرنشان کرد: خیلی از بازیکنان ما برای این ایام نذوراتی دارند و خواستار این بودند که با تغییر زمان بازی بتوانند به عزاداری خود برسند. با این حال تلاش ما پاسخگو نبود و زمان بازی تغییر نکرد. انتظارمان از تماشاگران این است که با پیراهن‌های مشکی به ورزشگاه بیایند و حرمت این روز و امام حسین (ع) را حفظ کنند.

تاج ادامه داد: ما پرچم‌های مشکی را در میان تماشاگران توزیع خواهیم کرد و قبل از اذان ظهر کارمان شروع می‌شود. سرود ملی و اذان ظهر را به صورت زنده پخش می‌کنیم و زیارت عاشورا با مشارکت همه هواداران قرائت می‌شود. رادیوی ورزشگاه هم فعال خواهد بود و هیات جانبازان دفاع مقدس در ورزشگاه به عزاداری می‌پردازند.

رییس فدراسیون فوتبال در ادامه تشریح برنامه‌های فرهنگی این دیدار گفت: هیات طیب الرضا به وسیله دهل و سنج به عزاداری می‌پردازند و  هواداران متدین ما هم در این مراسم همکاری خواهند داشت. فکر نمی‌کنم هیچ هیات عزاداری به اندازه ما برنامه داشته باشد. ورزشگاه کاملا به رنگ مشکی درمی‌آید.

او در رابطه با خرابی سایت بلیت‌فروشی فدراسیون فوتبال گفت: حدود 10 جلسه در رابطه با این موضوع برگزار کرده‌ایم. هیچ محدودیتی در خصوص بلیت‌فروشی نداریم. بلیت کاغذی در ورزشگاه وجود ندارد و همه باید به صورت اینترنتی بلیت‌های خود را خریداری کنند.

تاج با اشاره به شعارهایی که هواداران در ورزشگاه سرخواهند داد افزود: مناسب‌ترین کار این است که مانند گذشته هواداران به دو گروه تقسیم شوند و یک گروه شعار دهند و گروه دیگر پاسخ گروه مقابل را بدهند. البته مسئولان کره جنوبی هم پذیرفته‌اند که هواداران آنها با بازوبند مشکی به ورزشگاه بیایند. برای آنها هم این سوال پیش می آید که چرا سرتاسر استادیوم آزادی به رنگ مشکی درآمده است.

رییس فدراسیون فوتبال یادآور شد: کنفدراسیون فوتبال آسیا برای این دیدار یک ناظر امنیتی از کشور کره جنوبی را انتخاب کرده که من نگران این گونه رفتارها هستم. همان‌طور که می‌دانید  AFC‌ برای تغییر بازی با ما همکاری نکرد. به نظرم ما باید با قوت کارمان را انجام دهیم و در این راه تنها نیستیم چرا که هزاران نفر برای برگزاری این دیدار به ما کمک می‌کنند.

او با اشاره به اظهارات نامناسب کاپیتان تیم ملی کره جنوبی در رابطه با تهران و هواداران تیم ملی ایران تاکید کرد: کاپیتان کره جنوبی در شرایطی این اظهارات را بیان کرده که کارلوس کی‌روش اعلام کرد اگر کاپیتان تیم ملی ما این اظهارات را بر زبان می‌آورد او را اخراج می‌کردم. هوای آلوده و سیگارکشیدن مردم ارتباطی به بازیکن کره ندارد. ما هم اعتراضمان را به فیفا و AFC اعلام کرده‌ایم. کره‌ای‌ها می‌توانند برای ما کری بخوانند و بگویند تیم ما ضعیف است و به ایران 10 گل می‌زنیم اما حق ندارند خارج از حیطه فوتبال کری بخوانند. برای ما تاسوعا و عاشورا از همه چیز مهم‌تر است.

تاج با تاکید بر وجود امنیت در ایران اشاره کرد: یک روز بعد از دیدار ما تایلند و عراق در ایران بازی دارند و این دلیلی بر وجود امنیت در ایران است. نباید کاری کنیم که کشوری مانند عربستان بهانه‌ای را به دست بیاورد. 3 درخواست مهم از هواداران دارم. همه هواداران مشکی بپوشند، حرمت این روز عزیز را حفظ کنند و خدای نکرده حرکتی نکنند که ملعبه دست بعضی‌ها شود.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم با برگزاری بازی در این روز این سوال برای مردم جهان پیش بیاید که حسین (ع) کیست و چرا عزاداری برای او در نزد مردم ایران بسیار مهم است. این موضوع برخورد خوبی ایجاد می‌کند و امیدوارم موفق باشیم. این بازی در چین به صورت زنده پخش می‌شود و یک میلیارد نفر آن را می‌بینند. فرصت مناسبی برای نشان دادن نام امام حسین (ع) داریم. هواداران ما متدین و مسلمان هستند.

رییس فدراسیون فوتبال در پایان درباره اینکه گفته می‌شود همه هواداران باید کارت ملی خود را به همراه داشته باشند، گفت: کارت ملی برای خرید بلیت است و احتیاج خاصی به آن نداریم. صحبت‌های دیگری که در این‌باره انجام می‌شود صحت ندارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
0
چطور به کسی ربطی نداره تو چقدر حقوق میگیری ولی به بازیکن کره ربط نداره
فکر کنم زیر 50 ملیون حقوقت نباشه
سربازی رفتی تاج ؟
ناشناس
|
Philippines
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
من نيستم ايران كه بگم ولي از قول مني كه كره زندگي كردم بهش بگيد حواسش نيست خود كره اي ها چطور ميكشن؟ همينو بهش يگين خودش تا ته خط ميره. كره اي ها حتي در توالت و هتل هايي هم كه سيگار كشيدن ممنوعه سيگار ميكشن....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین