کد خبر: ۴۰۱۳۵۱
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

واکنش کانال تلگرام مداح مشهور به انتقاد عالم دینی

کانال تلگرامی حاج منصور ارضی به انتقادهای آیت‌الله قائم‌مقامی نسبت به صحبت‌ اخیرش در تلویزیون، جوابیه‌ای را منتشر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، صحبت‌های حاج‌منصور ارضی، مداح سرشناس در مصاحبه با بخش «بدون تعارف» اخبار بیست و سی، (هفدهم مهرماه)، واکنش‌های بسیاری را در پی داشت که آیت‌الله سیدعباس حسینی قائم‌مقامی، استاد حوزه و دانشگاه، یکی از کسانی بود که انتقادهای شدیدی را به او وارد دانست. 

شامگاه گذشته -۱۹ مهرماه-، کانال تلگرامی منسوب به این مداح سرشناس، جوابیه‌ای را از قول سیدحسین آقامیری در پاسخ به سخنان آیت‌الله قائم‌مقامی، با تاکید بر اینکه قائم‌مقامی در سخنان خود "بر خلاف واقع عبارتی را که اصلا در متن مصاحبه نبود به ارضی نسبت داده است" منتشر کرد. متن این جوابیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

حجت‌الاسلام سیدعباس قائم‌مقامی با اشاره به مصاحبه یکی از خادمان و مادحان اهل بیت علیهم السلام علاوه بر اینکه ایشان را با تأکید به بی سوادی متهم نمود، بر خلاف واقع عبارتی را که اصلا در متن مصاحبه نبود به ایشان نسبت داد.

این در حالی است که در این مصاحبه ضمن دفاع مبنایی از اصل عدم جدایی دین از سیاست به نفی سکولاریسم در عزاداری و هیئت با توجه به سیره اهل بیت علیهم السلام و در تراز انقلاب اسلامی تآکید شده است. بر این اساس به عنوان صیانت از حیثیت نقد عالمانه و اصیل حوزوی و ادبیات مومنانه در بین افکار عمومی که با چنین اظهار نظرهایی دچار خدشه می گردد، نکاتی را متذکر می شویم.

این امرکه در تاریخ اسلام و انقلاب کسانی سعی نموده اند با تمسک به ظواهر اخلاق و ارزشها در مقابل حقیقت آن موضع بگیرند، امر جدیدی نبوده و بلکه با این مبنا باید آیاتی مانند: « مَثَلُ الَّذِینَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ یَحْمِلُوهَا کَمَثَلِ الْحِمَارِ یَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِینَ کَذَّبُوا بِآیَاتِ اللَّهِ» جمعه/۵ و «فَمَثَلُهُ کَمَثَلِ الْکَلْبِ إِنْ تَحْمِلْ عَلَیْهِ یَلْهَثْ أَوْ تَتْرُکْهُ یَلْهَثْ ذلِکَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِینَ کَذَّبُوا بِآیاتِنا فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُون» اعراف/۱۷۶را هم به دلیل اخلاق و با عنوان ناسزا از قرآن حذف نمود.

تأمل در اینکه خاستگاه این نوع نگاه کجاست امری بسیار قابل توجه است ولی در هر حال اینکه به راحتی مومنی را به بی سوادی متهم کرده و خلاف واقع به کسی نسبت داده شود در شأن جامعه اسلامی و ایمانی و منتسبین به کسوت علم و تقوی نیست.  

بر این اساس ضمن تآکید بر حرمت مجالس اهل بیت علیهم السلام و توجه به اصل همراهی سیاست در همه شئون دیانت، توقع انصاف و تقوی و بیان مبتنی بر صداقت و تحقیق در شأن جایگاه ایمانی و علمی وجود دارد چرا که در هر حال ادبیات و مبنای هر اظهار نظری مورد قضاوت افکار عمومی قرار خواهد گرفت و «ما یَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاَّ لَدَیْهِ رَقیبٌ عَتیدٌ.»ق/۱۸

والسلام علی من اتبع الهدی
سیدحسین آقامیری»



پی‌نوشت: معانی آیات آمده در متن جوابیه از ترجمه آیت‌الله مکارم شیرازی

معنی آیه‌ ۵ سوره جمعه: کسانی که مکلف به تورات شدند ولی حق آن را ادا نکردند ، مانند درازگوشی هستند که کتابهایی حمل می‌کند، ( آن را بر دوش می کشد اما چیزی از آن نمی فهمد)! گروهی که آیات خدا را انکار کردند مثال بدی دارند ، و خداوند قوم ستمگر را هدایت نمی کند!

معنی آیه ۱۷۶ اعراف: {بخش ابتدایی آیه در متن بالا نیامده است} مثل او همچون سگ (هار) است که اگر به او حمله کنی ، دهانش را باز ، و زبانش را برون می آورد ، و اگر او را به حال خود واگذاری ، باز همین کار را می کند ( گویی چنان تشنه دنیاپرستی است که هرگز سیراب نمی شود! ( این مثل گروهی است که آیات ما را تکذیب کردند این داستانها را ( برای آنها ) بازگو کن ، شاید بیندیشند (و بیدار شوند)! 

معنی آیه ۱۸ سوره ق: انسان هیچ سخنی را بر زبان نمی آورد مگر اینکه همان دم ، فرشته ای مراقب و آماده برای انجام مأموریت (و ضبط آن) است!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
20
یعنی ایشان خود را نعوذ بالله در حد انام معصوم و یاعلم خود را الهی دانسته و دیگران را یزیدی و یهودی می انگارد. اصل حضور سیاسی درست است تما اینکه ایشان مغرورانه و بی محابا غیر خود را چنین می انگارد و خود را چنان درست نیست. بهتر بود بگوید ما بیسوادها بی ادبیم و اینجوری تربیت شده ایم.هر چند غرض و مرض نداشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
اینا کین بابا. برا هر کار غیر اخلاقی شون به دنبال پیدا کردن یک آیه از قرآن می گردن!!!! بابا هر بچه ای هم فهمید این آقا چیکاره است نیازی نیست با قرآن تبرئه اش کنید. ...
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
اصل حضور سیاسی درست است تما اینکه ایشان مغرورانه و بی محابا غیر خود را چنین می انگارد و خود را چنان درست نیست. بهتر بود بگوید ما بیسوادها بی ادبیم و اینجوری تربیت شده ایم.هر چند غرض و مرض نداشته باشیم
ناشناس
|
Oman
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
1
واقعا نمیدونستم این هم وجود داره
شیخی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
20
ادعا وغرور وپاسخ منتقد خودخیلی جیز ها را روشن میکند اینقدر رو دادن به مدحان موجب جسارت به بزرگان دین هم میشوند ...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
اگه لازم بشه مثل آب خوردن اینکارو میکنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
13
مقام امام حسین بالاست یا جناب ارضی چرا وقتی ایشان به مقام امام حسین توهین کرد هیچکس ناراحت نشد ولی ایشان (توهین کننده مدافع پیدا کرد )امام حسین هم در کشور شیعه مظلوم است
تیرداد مهراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
2
متاسفانه برخی مداخها بدلیل ایتکه کنترل احساس عوام وخواص را درزمان مداحی بدست میگیرند وآنهانیز به مناسبت مصیبت واردشده به اهل بیت دچار انقلاب روحی شده واشکی میریزند این موضوع حس غرور وکبر اکثرمداحان را برانگیخته وامر بر خودشان متشبه میگردد وحس خود برتربینی چنان در آنها تقویت میگردد که بخود اجازه میدهند خط قرمز هارا در نوردیده وبدون در نظرگرفتن جایگاه واندازه خود، مقام ومعصومیت ائمه را نیزهدف قرار داده واگر خود به مناسیتی فحاشی نموده اند بخود اجازه دهند که بدون دردست داشتن سند ومدرک تاریخی معتبربه شیوه همذات پنداری نعوذبالله این عمل را به نوامیس الهی مانند حضرت سیدالشهدا نیز نسبت دهند وآسوده خاطرباشند که هیچ مرجعی جرئت بازخواست آنهارا نداشته واگر به فرض محال احدی جسارت اعتراض یاشکایت داشته باشد حکم تبرئه!یا جریمه ای نقدی سبک!در انتظارشان میباشد.بیادبیاوریم دومداح مشهور م-ا وس-ح در دولت قبلی هم توهینهای رکیک به رئیس جمهوروقت ومقامات رسمی وابسته به ایشان نمودند وحتی م-ا ترور وپرداخت دیه را به آدمکشان اجاره ای!!وعده داد وعلیرغم شکایت دستگاه اجرائی وعلیرغم هنجاروساختارشکتی قانونی حکم تبرئه!!؟!!!دریافت کرد در حال حاضر نیز آقایان معارضی نداشته وگوشها بس سنگین شده است.....وهوا بس ناجوانمردانه سرداست.......
محمد جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
جالبه! اینا به کسی بگن پ..... هیچ اشکالی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
1
همين طوري پيش بره اين بابا خودش عالم وفقيه خواهد خواهند !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
0
ایناعوام فریبن دریا بلک لک سگ نجس نمیشود اگر واقعن به شامخ والای امام حسین توهین کرده مرتده
سرهنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
0
0
میدانستم که جناب ارضی این بنده خدا راهم به فحش میبنده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
1
ايشان لطف كردند و عنوان بيسواد را دادند زيرا توهين به امامان اشد مجازات را به همراه دارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین