کد خبر: ۴۰۱۳۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸

عزاداری زنجانی‌ها برای من، تداعی کننده ملودی های دهه 60 است

غلامعلی کویتی‌پور با اشاره به شور و حال وصف‌ناپذیر زنجانی‌ها در برپایی عزاداری‌ سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)، گفت: عزاداری زنجانی‌ها، به نوعی تکرار تاریخ است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا غلامعلی کویتی‌پور در حاشیه مراسم عزاداری مردم زنجان با بیان اینکه عزاداری مردم زنجان و ارادت این خطه از میهن اسلامی به اهل‌بیت (ع) حال و هوای خاصی دارد، افزود: هر وقت عزاداری مردم زنجان را می‌بینم، بی‌اختیار ملودی‌های دهه شصت برایم تداعی می‌شود، لذا معتقدیم این‌گونه عزاداری‌ها به نوعی تکرار تاریخ است.

وی با تاکید بر اینکه شور و حالی که مردم زنجان در عزاداری‌های خود دارند، وصف‌ناپذیر است، تصریح کرد: مردم پایتخت شور و شعور حسینی نسبت به امام حسین (ع) نظر خاصی دارند و همین مسئله باعث شده تا مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان به کربلایی دیگر تبدیل شده و هر بیننده‌ای را در حال و هوای معنوی و خاص خود عوطه‌ور کند.

این حماسه‌خوان با یادآوری اینکه عزاداری زنجانی‌ها حال و هوای خاصی داشته و زبانزد خاص و عام است، اظهار کرد: من معتقدم عزاداری همه مردم ایران با گویش‌های متفاوت قابل احترام و مطلوب است، اما با تمام احترامی که به سایر گویش‌ها دارم، باید اذعان کنم که آذری‌ها در برپایی مراسم عزاداری، به گونه‌ای عمل می‌کنند که همواره زبانزد بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
1
0
برای اینکه کلا از روی عزاداری اصیل اردبیل (دروازه ورود شیعه به ایران )کپی زده و میزنند.البته هرجا حسین و پرچمش هست باعث سربلندی و سروره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین