کد خبر: ۴۰۱۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳

توافق روسیه و عربستان؛ بازار به افزایش قیمت نفت امیدوار شد

روسیه و عربستان بر سر توقف تولید در جهت افزایش قیمت نفت در بازار توافق کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روسیه و عربستان سعودی، دو تولیدکننده بزرگ نفت خام، اعلام کردند که برای همکاری با طرح کاهش تولید، به منظور افزایش قیمت نفت در بازار اماده هستند.

 روز گذشته پوتین رییس جمهور روسیه در استانبول اعلام کرد که روسیه آماده است که با پیشهاد اوپک برای تعادل بازار از طریق کاهش تولید ، همکاری کند.

خالد الفالح، وزیر نفت عربستان سعودی گفت که تعدادی از تولیدکننده های خارج از اعضای اوپک هم اشتیاق خود را برای کاهش تولیدات اعلام کردند. او همچنین گفت که به این توافق خوشبین است  و قیمت ها تا آخر سال به ۶۰ دلار در هر بشکه افزایش خواهد یافت.



تورد لین، وزیر نفت و انرژی نروژ هم روز دوشنبه در مصاحبه ای گفت که هنوز زود است تا به نتیجه این توافق خوشحال باشیم. آنها مراحل خوبی را طی کردند و به نظر می رسد نتیجه این توافق در نزدیک های کریسمس یا اوایل سال آینده قطعی شود.

وزرای کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت قرار است هفته آینده در استانبول گرهم آیند و برای کاهش قیمت نفت در دوسال آینده تصمیم گیری کنند
پوتین در این رابطه گفته است که این توافق به نظر توافق خوبی است .زیرا توقف در تولید و کاهش تولید برای تعادل در بازارهای انرژی یک نیاز است. روسیه در حال حاضر ۱۱.۲ میلیون بشکه نفت  در روز تولید می کند. الکساندر نووآک وزیر انرژی روسیه هم گفته که روسیه ترجیح می دهد تولید خود را در حد کنونی متوقف کند تا قیمت ها افزایش یابد.

البته برای ثمر رسیده توافق کننده های فریز نفتی، نیاز به عمل به تعهد از سوی  عربستان وجود دارد. در حال حاضر این کشور ۱۰.۵۸ میلیون بشکه در روز نفت تولید می کند.



 

منبع: بلومبرگ
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین