کد خبر: ۴۰۱۳۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶

علم‌الهدی: اسلام مرفهین یعنی در هوای مطبوع مفاتیح‌ بخوان و کاری به بی‌حجابی و ولنگاری نداشته باش

امام جمعه مشهد گفت: یک اسلام، اسلام متحجرین است که امروز را نمی‌بیند حتی دوست‌دار حضرت امام حسین (ع) است اما در ۲۰۰ سال قبل زندگی می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله سید احمد علم الهدی روز سه شنبه در جمع عزاداران تاسوعای حسینی در حرم مطهر رضوی افزود: مقابله با جبهه نفاق و انحراف داخلی به مراتب لازم تر و حساستر از مقابله با جبهه کفر خارجی و استکبار بیرونی است و در منطق پیامبر اکرم (ص) نیز این مساله وجود دارد. 

وی اظهار کرد: اسلام بدوی که همان جریان نفاق و انحراف داخلی بود می خواست با نام اسلام قدرت را به دست آورد و با کنار گذاشتن ارزشها و احکامی که با لذایذ نفسانی و چپاولگری آنها نمی ساخت، اسلام واقعی را به اسلام بدوی مبدل کند. 

وی گفت: اسلام بدوی همان اسلامی بود که دستگاه بنی امیه در کنار اسلام واقعی ساختند و اسلام مرفهین و متحجرین بود که در آن جنگ، جهاد و مشکلات و درگیری برای اقامه حدود الهی و ارزشهای دینی وجود نداشت و اسلامی بی دردسر بود که در یک هوای مطبوع و یک خانه مفروش دو رکعت نماز بی دردسر بخوانند یا روزه بی دردسر بگیرند. 

امام جمعه مشهد افزود: حضرت سید الشهدا (ع) با این اسلام بدوی و دست ساز حکومت اموی مقابله کرده و در مقابل آن ایستادند. 

وی اظهار کرد: اکنون نیز برخی به دنبال این هستند که کتاب مفاتیح الجنان را باز کنند و روی فرش حرم حضرت امام رضا (ع) و در هوای مطبوع زانو بزنند و انواع دعاها را بخوانند اما کاری به بی حجابی و ولنگاری و درگیری با مظاهر و منابع آن نداشته باشند که اسلام آنان اسلام مرفهین است. 

وی گفت: در اسلام مرفهین درگیری با انسانهای فاسق و فاجر که دین را ملعبه شهوترانی خود قرار می دهند و دست به گریبان شدن با صاحبان قدرت به خاطر دفاع از مستضعفان و محرومان وجود ندارد. 

آیت الله علم الهدی افزود: اسلام مرفهین اسلامی است که در کمال سلامت و امنیت بدون برخورد و درگیری در حرم پیامبر (ص) عبادت کنند و نماز بخوانند و در هتلهای آخرین سیستم و پنج ستاره عربستان بهترین غذا و میوه را تناول کنند و از اجناس خارجی بازار عربستان هم خرید کنند و با خوشگذرانی بازگردند اما اگر بنا باشد با یک مشت وهابی تکفیری آل سعود درگیری پیدا کنند و به آنها اهانت شود یا نگذارند عمره و حج برگزار کنند، چنین اسلامی را قبول ندارند. 

وی اظهار کرد: در زمان حضرت امام حسین (ع) هم کسانی می گفتند یزید و معاویه هر چه هستند برای خودشان هستند بگذارید بخورند و بچاپند و ما هم در فضای امن خود کاسبی کنیم و زندگی خوب و خوش و راحت داشته و نماز بخوانیم و روزه بگیریم اما با این قدرت انحرافی دشمن خدا درگیر نشویم. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در اسلام واقعی مسلمان نمی تواند در برابر جنایت و ظلم حاکم بی تفاوت باشد و نمی شود یک گوشه خوش بگذراند و دشمن استکباری و صهیونیستی مسلمانان را زیر بمب خرد کند. 

وی افزود: 120 هزار نفری که در لشگر ابن سعد دور هم جمع شده بودند فقط نظامیانی نبودند که از پادگانها آمده باشند بلکه مردم کوچه و بازار بودند که اسلامشان اسلام مرفهین بود. 

وی ادامه داد: لشگر عمر سعد ترکیب عجیبی داشت که یک بخش آن خوارجی بودند که با حضرت امیرالمومنین علی (ع) دشمن بودند و یک بخش دیگر به ظاهر شیعیان امیرالمومنین (ع) بودند که می دانستند حضرت امام حسین (ع) بر حق است اما اسلام مرفهین را می خواستند. 

امام جمعه مشهد اظهار کرد: امروز هم عده ای همین گونه هستند که می خواهند اقتصاد رایجی داشته باشند و با آمریکا و عوامل آن بسازند هرچند که در غزه، لبنان یا یمن مسلمانان را به خاک و خون بکشانند. 

وی گفت: اما اینگونه نیست که این افراد گوشه ای بنشینند و یک لقمه نان راحت بخورند و به کسی کار نداشته باشند زیرا اگر اسلام مرفهین پیاده شود آنها را به جایی می کشاند که در لشگر عمر سعد مقابل حضرت امام حسین (ع) بایستند. 

وی افزود: فکر نکنید اگر با این کفار کاری نداشته باشید از شما دست بر می دارند و می گذارند راحت زندگی کنید بلکه باید مثل عربستان سعودی مزدور آنها شوید. 

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: مگر ایران 40 هزار مستشار آمریکایی نداشت و مگر رژیم ستمشاهی آجودان مخصوص آمریکا در منطقه نبود اما لایحه مصونیت قضایی مستشاران خود را مطرح می کردند. 

وی گفت: اهالی کوفه نیز ابتدا به ابن زیاد گفتند ما با امام حسین (ع) کاری نداریم و درست است که وی را دعوت کرده ایم اما توبه می کنیم و برمی گردیم اما ابن زیاد قانع نشد و از آنها خواست که حضرت امام حسین (ع) را به شهادت برسانند تا وفاداری خود به حکومت اموی را ثابت کنند. 

وی افزود: امروز هم اگر جمهوری اسلامی ایران به فلسطین، یمن و بحرین کار نداشته باشد آمریکا قبول نمی کند و می گوید شما باید آنها را سرکوب کنید و مگر قبل از انقلاب اینگونه نبود و سوخت هواپیمای رژیم صهیونیستی از ایران تامین نمی شد؟ 

امام جمعه مشهد ادامه داد: یک اسلام دیگر هم اسلام متحجرین است که امروز را نمی بیند یعنی مومن، متدین، نمازخوان، روزه بگیر و اهل محرم و صفر و حتی دوستدار حضرت امام حسین (ع) است اما در 200 سال قبل زندگی می کند. 

وی اظهار کرد: روحانی این اسلام در منبر خود همان حرف هایی را می زند که 50 سال پیش در زمان رژیم ستمشاهی می زده است و گویی انقلاب نشده و جبهه ای به نام نظام اسلامی در مقابل کفر جهانی به وجود نیامده است. 

وی گفت: نوحه خوان اسلام متحجر هم نوحه ای می خواند که 60 - 70 سال پیش می خوانده و در آن حضرت زینب (س) بانویی خون جگر است نه قهرمان و بر هم زننده نظام استکبار یزیدی. 

آیت الله علم الهدی افزود: حضرت امام حسین (ع) با این اسلام نیز به مخالفت و مبارزه پرداخت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
4
مادر چاوز رو میبوسیدن شما رفته بودی گل بچینی حرفی نگفتین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
7
نه اینکه تو صبح ساعت ۵ بلند میشی میری کارگری و ساعت ۱۰ شب برمیگردی خونت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
0
عکسهای مهمانی جنابعالی در افطاری و... وجود دادر به مرفهین گفته ای زکی
ضمنا جنابعالی فعلا ...
مردم از حمایت های شما از ان معجزه هزاره سوم خاطرات بس ناگواری دارند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین